قدس آنلاین- بناب: سخنگوی دولت از پرداخت 113 هزار میلیارد تومان به بخش تولید خبر داد و گفت:مردم امیدوار باشند، وضعیت اقتصادی کشور بهتر خواهد شد

مردم امیدوار باشند، وضعیت اقتصادی کشور بهتر می‌شود

به گزارش قدس آنلاین از بناب، محمدباقر نوبخت در جمع اقشار مختلف مردم بناب در مصلای این شهرستان، اظهار داشت: بسیار خرسندم که در جمع مردم متدین و پرعاطفه بناب حاضر شدم و از این فرصت برای ابلاغ سلام گرم رییس جمهور و اعضای هیات دولت به مردم این شهرستان استفاده می‌کنم.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور در یک سال اخیر، گفت: همزمان با شروع به کار دولت یازدهم با واقعیت تلخ تحریم از سوی قدرت‌های بی‌منطق و زورگوی جهان مواجه بودیم که درآمدهای نفتی ما را محدود کرده بود و از آنجا که متاسفانه بخش بزرگی از عمران و آبادانی کشور ما از این محل انجام می‌شود مشکلاتی برای کشور به وجود آمده بود.
نوبخت افزود: تلاش آنها این بود که درآمدهای نفتی ایران به تدریج صفر شود و ملت ایران در اثر توقف چرخ اقتصاد کشور تسلیم خواسته‌های آنان شوند.
وی اضافه کرد: در کنار این محدودیت‌ها، به بهانه ممانعت از دست‌یابی ایران به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای، ایران را به عنوان چهره‌ای خشن معرفی کردند تا جایی که رییس نابخرد رژیم صهیونیستی اخیرا در جایی گفته است که ایران همان داعش است.
سخنگوی دولت با بیان این که در این شرایط باید دو کار مهم انجام می‌شد، گفت: اولا باید با منطق و استدلال موضع خود را اثبات می‌کردیم و ثانیا باید تحریم‌های ناعادلانه حذف می‌شد تا منابع مالی برای حل مشکلات تامین شود.
وی با اشاره به اقدامات دولت در بخش اقتصادی، خاطرنشان کرد: دولت یازدهم با مشکلاتی همچون کمبود درآمد، رشد روزافزون قیمت‌ها و تورم 40 درصدی بود که با مجموعه‌ای از اقدامات این تورم کنترل شده و به نزدیک 20 درصد رسیده است.
نوبخت گفت: البته کاری که دولت انجام داد ارزان کردن کالاها نبود،، بلکه از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کرد؛ هرچند در بخش سلامت، قیمت خدمات واقعا ارزان شده است.
معاون رییس جمهور متناسب نبودن عرضه و تقاضا و ناامنی و بی‌اعتمادی در بازار را از جمله علل تورم ذکر کرد و گفت: دولت با اعتماد مردم آرامش نسبی در فضای اقتصادی کشور ایجاد کرده و اقدامات دولت در مجموع راضی کننده است.
وی گفت: این به معنی این نیست که دیگر هیچ مشکلی نداریم، اما می‌توان گفت که اوضاع به سمت بهبودی پیش می‌رود و نسبت به گذشته بهتر شده است.
نوبخت از پرداخت بیش از 24 هزار میلیارد تومان اعتبار به طرح‌های عمرانی در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این در حالی است که در شش ماهه اول سال قبل هیچ پولی برای این طرح‌ها اختصاص نیافته بود.
وی همچنین از رشد 5.7 درصدی سرمایه‌گذاری در بخش تولید خبر داد و افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری بانک‌ها 113 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش تولید پرداخت کرده‌اند که 60 درصد آن سرمایه در گردش واحدهای تولیدی تعطیل شده است.
نوبخت اضافه کرد: با این حجم از سرمایه‌گذاری، 400 هزار نفر جذب بازار کار شدند، اما هنوز هم بیش از دو میلیون نفر بیکار داریم که باید برای آنها شغل ایجاد شود.
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور تصریح کرد: همه اعضای دولت در رشته‌های کاری خود متخصص و کاربلد هستند و تمام همت خود را به کار می‌گیرند تا مشکلات کشور را حل کنند.
نوبخت با بیان این که خداوند همیشه پشتیبان ملت ایران بوده و باید شاکر باشیم، افزود: هیچ ملتی بدون تحمل مشکلات و سختی‌ها پیشرفت نکرده و امروز باید با توکل به خدا و امیدواری به فضل او و با صبر و استقامت مسیر تعالی و پیشرفت را ادامه دهیم.
وی تاکید کرد: مطمئنا وضعیت اقتصادی کشور در ماه‌ها و سال‌های آینده بهتر خواهد شد و مردم باید امیدوار باشند.

انتهای پیام/

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۱۱
    0 0
    متاصفانه وضعيت اقتصادى جامعه مخصوصا براى قشر متوسط و ضعيف روز بروز رو به وخامت ميرود و واقعا زندگى غير قابل تحمل است و من نمى دانم اين داستان تا كجا ادامه ميابد ، بعضى ها واقعا براى نون شبشون موندن ،قيمت ها روز بروز رو به افزايش است و اصلا متوقف نمى شود اى كاش دولت كارى بكند ! واقعا خيلى ها واسه گذران زندگيشون موندن ، من حاضرم يارانه نگيرم ولى قيمتها برگرده به قبل ، واقعا زندگى خيلى سخت شده ...........