قدس آنلاین یزد - مسئول دبیرخانه بین ‏‏المللی یزد، حسینیه ایران گفت : اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی با عنوان «حسینیه ایران» در استان یزد برگزار می شود

برگزاری اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی در حسینیه ایران

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "سیدحسن حسینی" با بیان این خبر اظهار داشت : علاقمندان به شرکت در این سوگواره تا پایان محرم سال جاری مصادف با دوم آذرماه برای ارسال آثار خود فرصت دارند.

وی افزود: موضوعات این سوگواره شامل عزاداری‌های ماه محرم و صفر، خرده فرهنگ‌های عاشورایی، شیرخوارگان حسینی، زن و عزاداری، کودکان و محرم است.

وی از دیگر موضوعات این سوگواره به نوحه خوان‌ها و پیرغلامان امام حسین(ع)، کاروان‌های حسینی، اقلیت‌های مذهبی و عاشورا، سفره‌های حسینی، نذورات، نماز ظهر عاشورا، هنرهای عاشورایی، سینه زنی، زنجیرزنی، نخل برداری، پوش کشی، خیمه زنی، تعزیه خوانی، عزاداری و معماری سنتی، آداب پذیرایی در مجالس امام حسین(غ) نام برد.

حسینی تصریح کرد : شرکت در این سوگواره برای عموم مردم و عکاسان سراسر کشور آزاد است اما تصاویر ارسالی بابد صرفا از استان یزد تهیه شده باشد.

این مسئول گفت: هر شرکت کننده مجاز است که حداکثر 10 قطعه عکس را در این سوگواره شرکت دهد و محدودیتی از لحاظ تاریخ ثبت عکس برای شرکت در جشنواره وجود ندارد.

وی ادامه داد: عکس‌های تاریخی مربوط به گذشته یزد با موضوعات سوگواره دارای امتیاز ویژه خواهند بود.

حسینی خاطرنشان ساخت : علاقمندان ببه شرکت در این سوگواره باید برای دریافت فرم شرکت در سوگواره و دریافت اطلاعات بیشتر به دبیرخانه سوگواره به نشانی اینترنتی www.yhi.ir  مراجعه کنند.

مسئول دبیرخانه بین‏‏المللی "یزد، حسینیه ایران"، اظهار داشت : اختتامیه اولین سوگواره ملی عکس عاشورایی دهه دوم ماه صفر مصادف با اربعین حسینی برگزار خواهد شد و نفرات برتر انتخاب شده و جوایز ارزنده ای دریافت خواهند کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.