به گفته الجنابی که هم اکنون در اربیل حضور دارد، داعش تاکنون 30 امام جماعت موصل را از پای در آورده وبا هر فردی با هر گرایش ومذهبی که با آن به مخالفت بپردازد همین رفتار را می کند.

اهل تسنن هم قربانی توحش سعودی - آمریکایی داعش هستند/ کشتار 30 امام جماعت اهل سنت موصل

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس:‌ «از او پرسیدم از قاهره چیزی لازم نداری با خودم برایت بیاورم ، در پاسخ به من گفت اگر می توانی مرا باردیگر به شهرم تکریت بازگردان !.»

این پاسخ کوتاه شرح حال فراگیر بسیاری از اهل تسنن عراق وسوریه است که بعد از اشغال مناطق محل سکونتشان توسط داعش در کشور خود آواره شده یا مجبور به خروج از کشور شده اند ، وآوارگی را به زندگی در سایه وحشت این گروه تروریستی ترجیح دادند.

ربی بیضون نویسنده عراقی بااشاره به شرایط ساکنان مناطق اهل سنت عراق ضمن ذکر این خاطره می نویسد بعد از آنکه داعش بدون شلیک حتی یک گلوله وارد تکریت شد وپنج روز بعد از آن موصل را به تسخیر خود در آورد دیگر کسی از مردم تکریت چیز زیادی نشنید حتی رسانه ها نیز مردم تکریت را در زمره داعشی ها قرار دادند تا تکریت بعد از ان که بهای وابستگی صدام به این شهر را پرداخت، امروز هم بار دیگر بهای سنگین حضور گسترده تروریست ها در آن را بپردازد.

 

امروز داعش بدون هیچ رقیبی در صدر وحشی ترین گروه های تروریستی جهان قرار گرفته است ، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان بر خلاف واژه های به کار رفته در توصیف این گروه ونیز ادعاهای رسانه ای اش نه تنها برای حمایت وبسط ایدئولوژی سنت وجماعت وارد صحنه نشده بلکه اهل تسنن چه در عراق وچه در سوریه در کنار بقیه مذاهب واقوام از آن متحمل زیان شده اند.

به گفته یک روزنامه نگار عراقی ، اگر شیعیان ، مسیحیان وایزدی ها در معرض شدیدترین جنایات این گروه قرار گرفته اند و رسانه ها هم به آن می پردازند اما ظلمی که به اهل تسنن چه در عراق وچه در سوریه وارد می شود در سایه بایکوت رسانه ای عامدانه ، ظلمی مضاعف است تا مردمی که در مناطق تحت سلطه داعش زندگی می کنند هم از سوی گروه داعش تحت فشار باشند وهم مناطق آنها با حملات هوایی ونظامی به دلیل حضور گروه داعش مورد شدیدترین حملات قرار بگیرد.

 

شباهت بعثیان منتسب به اهل تسنن و داعش منتسب به سنی ها

بر کسی پوشیده نیست که داعش از آمیزش نامشروع پروژه بعثی ـ صدامی با پروژه تکفیری ـ سلفی القاعده به وجود آمده است تا معجونی از قتل ، غارت ، تجاوز ووحشیگری وچهره ای مخدوش ومنحرف از اسلام به خورد افکار عمومی جهان داده شود.

 

با نگاهی به عملکرد رژیم صدام حسین در بیش از سه دهه حکومت مطلق بر عراق شاهد آن هستیم که بعثی ها هیچ تفاوتی بین مذاهب مختلف در سرکوب وقتل قایل نبودند وگرچه خود را منتسب به اهل تسنن می دانستند اما نه تنها بسیاری از قربانیان گورهای دسته جمعی آنها اهل تسنن بودند بلکه مخالفت با صدام حسین حتی اگر از سوی داماد وی هم باشد واکنشی جز قتل از ساختار این رژیم برایش وجود نخواهدداشت.

 

رابطه شباهت بعث و داعش با طرح اسلام ستیزی آمریکا

حال اگر روابط و وابستگی حزب بعث عراق را به آمریکا در کنار اعلام صریح دولتمردان آمریکایی در تاسیس، تولید وترویج گروه سلفی تکفیری تحت عنوان گروه القاعده وجهاد برای جنگ با اتحاد جماهیر شوروی سابق در کنار هم قرار داده واعترافات صریح هیلاری کلینتون را در رابطه با نقش آمریکا در تاسیس داعش به آن بیافزاییم ردپای روشن تری را از این توطئه که گریبان جهان اسلام را گرفته نمایان می شود.

 

همزمانی قدرت گرفتن داعش با بیداری اسلامی در منطقه سنی نشین خاورمیانه

 

به گفته یکی از کارشناسان همزمانی قدرت گرفتن گروه داعش با بیداری اسلامی در کشورهای عربی هم که همگی آنها کشورهای سنی می باشند هم مسئله ای قابل تامل است به ویژه که موفق شد کشورهای مستعد برای بروز این قیام ها یا مناطقی که قیام در آنجا به وقوع پیوسته بود را از جوانانی که به دنبال ایجاد تغییر بودند تهی کرده ، اعتدال سنی را در منطقه سرکوب نموده وچهره ای وحشی ، خونخوار وقرون وسطایی از اسلام به جهان وبه ویژه به اروپایی ها نشان دهد که بی تردید یکی از مهمترین قربانیان آن جریان اهل تسنن وپیروان مذاهب چهارگانه آن بود.

قربانیانی که شاید ابتدا تصور دیگری از داعش داشتند اما شرایط برایشان به حدی رسید که آوارگی وحتی مرگ را به زندگی زیر یوغ داعش ترجیح دادند.

 

اعترافات یک بانوی سنی فعال اهل موصل درباره داعش

این نظری است که خانم سمیره صالح النعیمی فعال امور زنان در موصل که بارها از بدی اوضاع زنان اهل تسنن بعد از سقوط بغداد سخن گفته بود پیدا کرد ودقیقا آخرین کلماتی بود که در صفحه ی شخصی اش در فضای مجازی نوشت .

النعیمی در آخرین جملاتش پیش از دستگیری توسط داعش نوشت : "نباید بهای ادامه حیات ما آزادی ، حیثیت وکرامت ما باشد"

یکی از نزدیکانش به روزنامه موطنی عراق گفت : روز چهارشنبه 17 سپتامبر شماری از عناصر گروه داعش، نعیمی را از داخل منزلش در شهر ربوده وپنج روز کامل مورد شکنجه قرار دادند وبعد از آنکه حاضر نشد شروط داعش را برای آزادی بپذیرد توسط آنها به قتل رسید.

قتل این زن 36 ساله اهل تسنن عراقی و مادر سه کودک تنها شوکی نبود که از زمان سقوط موصل به دست داعش به ساکنان آن وارد شد ، زیرا از آن زمان تا کنون جنایاتی را به چشم خود دیدند که قتل دسته جمعی شماری از روحانیون شهر وتخریب مراقد ازجمله قبول اهل تسنن پیش پا افتاده ترین آن محسوب می شود.

 

اعدام 30 امام جمعه اهل سنت موصل توسط داعش؛ نمونه بارز

جنایات داعش به حدی رسید که صالح عبد الرحمن الجنابی امام جماعت مسجد جامع مدینه منوره موصل در گفتگویی با رسانه های عراقی که هفته گذشته انجام گرفت، گروه داعش را به تخریب چهره اسلام وتبدیل کردن موصل به پایتخت افراطیون سرتاسر کشورهای اسلامی متهم کرده وتاکید کرد اکثر خطبا و روحانیون هم همین نظر را دارند اما از بیم اقدامات جنایتکارانه داعش لب به سخن نمی گشایند.

به گفته الجنابی که هم اکنون در اربیل حضور دارد، داعش تاکنون 30 امام جماعت موصل را از پای در آورده وبا هر فردی با هر گرایش ومذهبی که با آن به مخالفت بپردازد همین رفتار را می کند.

 

جوانان اهل تسنن در شبکه های اجتماعی علیه داعش چه می گویند؟

این تنها نظر روحانیون، فعالان یا مردم مناطق تحت اشغال نیست بلکه جنایات داعش علیه اهل تسنن به حدی رسیده است که در تالارهای گفتگوی سلفی ها واهل تسنن نیز شاهد انتقادات شدیدی از این گروه هستیم .

 

امروز پرسش اصلی موجود بین فعالان در صفحات شبکه مجازی این است که داعش تاکنون چند نفر از پیروان مذهب اهل تسنن را به کام مرگ برده است ، چند رهبر سنی وروحانی آنها را کشته وشمار دختران وزنانی که ناموس شان به وسیله این گروه به یغما رفته وهتک حرمت شده اند را کسی می تواند اعلام کند؟ودر یک جمله اهل تسنن می پرسند داعش می خواهد ما را به کجا ببرد؟

 

نظر نویسنده سنی عراقی در باره منافع چند منظوره داعش برای غرب

محمد عبد الجبار الشبوط نویسنده عراقی هم در مقاله ای در این زمینه می نویسد ، داعش از چند بعد به اهل تسنن زیان وارد کرده است. درست است که داعش تظاهر به دفاع از اهل سنت می کند و باصطلاح برای آزادی مناطق اهل سنت از دست شیعیان به جنگ می پردازد اما در واقع عکس این کار را انجام می دهد.

این نویسنده که خود از اهل تسنن عراق است در ادامه می گوید : آنچه که تا کنون ما شاهد آن هستیم اعمال نظر داعش بر اهل تسنن است که نه از راه گفتگو و قانع سازی بلکه از راه اعمال فشار وایجاد رعب ووحشت انجام می دهد.

 

پژوهشگر مصری:‌هدف داعش تخریب چهره اسلام در اروپاست

نعیم پژوهشگر مصری امور گروه‌های اسلامی نیز در اظهار نظری در شبکه الفراعین مصر اعلام کرد ، کاملا اطمینان دارد که هدف اصلی از تاسیس گروه داعش ضربه زدن به چهره اسلام در کشورهای اروپایی به ویژه بعد از گسترش قابل توجه این دین انسان ساز درمیان آمریکایی ها واروپایی ها می باشد.

 

این نظر وی را یک دیپلمات عرب که در لبنان فعالیت می کند نیز تایید کرده و معتقد است جریان اعتدال گرای سنی در راس بانک اهداف داعش در منطقه می باشد.

 

نظر یک دیپلمات عرب اهل تسنن درباره اهداف داعش

پایگاه اطلاع رسانی لبنان 24 بدون ذکر نام این دیپلمات عالیرتبه تاکید کرد: رخداد های عراق ، سوریه و بقیه مناطقی که مورد تهاجم داعش قرار گرفته نشان می دهد که محیط میانه روی سنی بیشترین تلفات را متحمل وخونین ترین حملات را دریافت کرده است گویی که آنها جزو مذهب اهل تسنن نیستند.

 

سوال کلیدی:‌ جنگنده های ائتلاف برای نابودی باصطلاح داعش کدام مناطق را بمباران می کنند؟

علاوه براین هم اینک بخش وسیعی از جغرافیای اهل تسنن عراق و سوریه تحت اشغال گروهک داعش است. صرف نظر از خرابی هایی که از ناحیه حضورشان در این مناطق بر اهل تسنن وارد شده است از منظر اقتصادی هر انچه از توانمندیهای اقتصادی در این دو منطقه موجود است فعلا صرف پرکردن حساب رهبران این گروهک در بانک های خارجی است. سودهای سرشار از سرقت نفت ،‌کارخانه های دامداری و پرورش ماهی و... این روزها ایا صرف سازندگی در جغرافیای تحت اشغال شده است؟ بدون شک تک تک اهالی این دو منطقه از سوریه و عراق تایید می کنند که چنین چیزی نیست. چرا؟ چون این گروهک می داند در قرن 21 مجال ساختن دولت ادعایی خود را ندارد و جز چند صباحی تا تحقق اهداف حامیان اصلی و پشت پرده خود دوام چندانی نخواهند داشت و لذا تنها کاری که می توانند بکنند چپاول ثروت مردم این منطقه است که آن هم البته جز ایجاد سود و فایده برای بانک های غربی نتیجه دیگری نخواهد داشت. بنابراین این مردم مناطق تحت اشغال هستند که بیشترین ضرر را از ورای حضور این گروهک می بینند.

این موارد تنها برای دوره حمله و حین اشغال صدق می کند در دوره ای که ائتلاف بین المللی برای نابودی این موش ها آن هم با هواپیما کمر همت بسته است زیان های دیگری اهالی مناطق یاد شده را تهدید می کند. هواپیماهای جنگی ائتلاف دقیقا و هدفمند زیر ساخت های این مناطق را نشانه رفته اند. نظر به اینکه گروهک داعش یک ارتش کلاسیک نیست و به طور پراکنده عمل می کند طبیعی است که نابودی آنها با توجه به حمایت های اطلاعاتی و استخباراتی آمریکا،‌انگلیس،‌سعودی،‌ترکیه و رژیم صهیونیستی هم دشوار و هم زمان بر است. به این معنی که هم مراکز بیشتری احتمالا برای نابودی این گروه باید تخریب بشود و هم اینکه چون زمان زیادی نیاز دارد قطعا بر تعداد زیر ساخت هایی که نابود می شود نیز افزوده خواهد شد. توجه به جغرافیای حضور داعش در عراق و سوریه نگرانی ها در این خصوص راافزایش می دهد. نتیجه اینکه این تنها شیعیان نیستند که هدف طراحی های وحشیانه گروهک داعش و حامیان منطقه ای و غربی او قرار دارند بلکه بسیار ظریف عقب نگه داشتن اهل تسنن منطقه نیز به همان میزان مورد هدف آنان است.

 

به نام اهل تسنن به کام غرب و مرتجعین عرب

بی تردید مردم موصل تا سالیان دراز ونسل به نسل حمله داعش به شهر خود وفجایعی که در این شهر آفریدند را فراموش نخواهند نمود ، فجایعی که از اولین لحظات ورود داعش به موصل ونه از طریق اعدام دسته جمعی سربازان ارتش عراق که اتفاقا از اهل تسنن بودند آغاز نشد بلکه اولین نمونه از این وحشیگری ها در به رگبار بستن کودکان شهر که به زعم خود به استقبال داعشی های نجات بخش آمده بودند، است، اما فریاد "اهلا بداعش" آنها با گلوله تروریست ها ‌مواجه گردید.

داعش امروز پرچمدار جنگ کثیفی است که به نام حمایت از اهل تسنن به راه افتاده اما علاوه بر شیعیان ، علویان ، ایزدیان ، مسیحیان ، کردها و... اهل تسنن هم خود یکی از بزرگترین قربانیان آن محسوب می شوند. این حقیقت انکار ناپذیر است که مردم کوبانی که مورد شدیدترین حملات داعش قرار گرفته اند نیز از اهل تسنن می باشند.

این تنها بخش کوچک ومقدمه ای از جنایات داعش علیه کسانی است که داعیه حمایت از آنها را دارد ، گزارش مستند جنایات داعش علیه اهل تسنن عراق وسوریه را در قسمت بعد پی می گیریم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.