قدس آنلاین-شهرکرد:مطالبات بانک ها از بخش دولتی و بخش خصوصی در سال 86، حدود 9 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در حال حاضر به 90 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

اختصاص 5 هزار میلیارد ریال اعتبار به واحدهای تولیدی استان چهار محال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد،استاندار چهارمحال وبختیاری ظهر امروز و در گفتگو با قدس آنلاین از  رفع مشکل اعتباری واحدهای تولیدی استان با حضور فعالان اقتصادی، اعضای شورای هماهنگی بانک ها، معاون برنامه ریزی استاندار و مسئولان بخش اقتصادی و صنعت استان خبر داد.

قاسم سلیمانی افزود: بر اساس آمار، 13 درصد شرکت ها و کارخانه های تولیدی استان چهارمحال وبختیاری با ظرفیت تولیدی کامل فعالیت کرده، 25 درصد آن تعطیل است و 65 درصد نیز زیر ظرفیت اسمی فعالیت می کنند.

سلیمانی تاکید کرد:در سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به چهارمحال وبختیاری در مردادماه امسال، اختصاص 5 هزار و 700 میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به منظور تامین سرمایه جاری و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان تصویب شد.

رئیس شورای اداری استان همچنین با بیان اینکه از روند پیگیری و جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی در استان راضی نیست، گفت:اعتبارات خوبی در این صندوق پیش بینی شده است ولی برخی دستگاه ها نتوانستند این اعتبار را جذب کنند.

وی در خاتمه با اشاره به وجود ضعف در سیستم بانکی کشور در راستای اعطای تسهیلات به تولید، گفت:مطالبات بانک ها از بخش دولتی و بخش خصوصی در سال 86، حدود 9 هزار میلیارد تومان بود که این میزان در حال حاضر به 90 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.