قدس آنلاین-شهرکرد:،ایران در همسایگی افغانستان به عنوان یکی از تولید کنندگان مواد مخدر قرار دارد و این مشکل، تهدیدی برای امنیت کشور در زمینه ورود موادمخدر است.

کشف 370 تن مواد مخدردر مرزها و شهرهای مختلف کشور

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور که به شهرکرد سفر کرده است در گفتگو با خبر نگار ما از کشف و ضبط 370 تن مواد مخدر در مرزها بالاخص مرزهای شرقی کشور و در شهرها به ویژه کلان شهرهای کشور خبر داد.

علیرضاجزینی درحاشیه نشست شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان چهارمحال وبختیاری گفت:سال گذشته 900 تن انواع مواد مخدر در کشور کشف شد.

جزینی با تاکید بر مشارکت مردم در پیشگیری از کاهش مصرف مواد مخدر، اضافه کرد:کاهش تقاضا و مصرف و مبارزه قاطع با مافیای مواد مخدر بدون مشارکت و کمک مردم امکانپذیر نیست.

وی تصریح کرد: ایران در همسایگی افغانستان به عنوان یکی از تولید کنندگان مواد مخدر قرار دارد و این مشکل، تهدیدی برای امنیت کشور در زمینه ورود موادمخدر است.

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور همچنین با تشریح نگاه این ستاد در خصوص ترویج پیشگیری از اعتیاد با رویکرد اجتماع محور، گفت:90 درصد کشفیات مواد مخدر درکشور در مرزها و حاشیه مرزها انجام می شود.
وی با هشدار در خصوص افزایش مصرف مواد مخدر صنعتی، در دسترس بودن و تهیه آسان این مواد صنعتی را از مهم ترین عوامل گسترش مصرف و تولید این مواد بیان کرد.

این مقام  مسئول در ستاد مبارزه با مواد مخدار کشور تصریح کرد:آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان عامل موثری در کاهش تقاضای مواد مخدر به ویژه مواد مخدر صنعتی است.

جزینی همچنین با بیان اقدامات آموزشی این ستاد برای افزایش آگاهی مردم، از تهیه و پخش 58 برنامه تلویزیونی در رسانه ملی خبر داد و گفت:امید است با گسترش این برنامه ها درشبکه های استانی در خصوص پیشگیری از گسترش مواد مخدر گام برداشت.

قائم مقام دبیرکل ستادمبارزه با مواد مخدر کشور به همراه مدیر کل بازرسی استان در نشست هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر  استان چهارمحال وبختیاری در شهرکرد شرکت نموده بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.