بررسی کیفیت سوخت توزیعی، مسائل مربوط به قیمت جهانی نفت و جذب منابع مالی طرحهای عمرانی از مهمترین طرحهایی است که در دستور کار هفته آینده کمیسیونهای تخصصی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

کیفیت سوخت توزیعی و قیمت جهانی نفت روی میز کمیسیونهای تخصصی مجلس
 
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته آینده بررسی طرحها و لوایح متعددی را در دستور کار دارند. علاوه بر این، تعدادی ازاعضای کابینه در کمیسیونهای تخصصی حضور می یابند تا به سوالات نمایندگان پاسخ دهند.
 
** کیفیت سوخت توزیعی روی میز کمیسیون اصل 90 مجلس
 
اعضای کمیسیون اصل 90 مجلس روز یکشنبه طی نشست با مسؤولان سازمان حفاظت محیط زیست، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، شرکت صنایع پتروشیمی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوا و نمایندگان کمیسیون های بهداشت و درمان و انرژی، سازمان بازرسی و مرکز پژوهش های مجلس،کیفیت سوخت توزیعی در کشور را مورد بررسی قرار می دهند.
 
همچنین اعضای این کمیسیون روز دوشنبه قرار است مواد مرتبط طرح حمایت از تولید ملی در شرایط ویژه اقتصادی و زمینه سازی توسعه اقتصادی و نیل به اقتصاد مقاومتی، طرح اصلاح برخی از قوانین در راستای حمایت از تولید ملی و همچنین قانون رفع برخی موانع تولید و سرمایه گذاری صنعتی و سایر قوانین مرتبط را جمع بندی کنند.
 
 
 
** کمیسیون آموزش و تحقیقات
 
گزارش کمیته آموزش عالی درخصوص پذیرش دانشجویان در مقطع دکترا در دانشگاههای دولتی و آزاد، ادامه بررسی مشکلات دانشجویان شرکت کننده در آزمون پزشکی سال1393 در مقطع دکترا، بررسی مشکلات مربوط به دانشگاه علمی کاربردی و فنی و حرفه ای و تبادل نظر اعضا درخصوص موارد فوق و ادامه بررسی طرح یک فوریتی استفساریه قانون الحاق دو تبصره به ماده(17) قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش و پرورش برنامه کمیسیون آموزش و تحقیقات در روز یکشنبه هفته آینده اعلام شده است.
 
روز سه شنبه نیز قرار است سووالات سید شکرخدا موسوی،سیدحسین دهدشتی،علیرضا سلیمی، سیدعلی طاهری،محمدمهدی مفتح ،محمدعلی اسفنانی،حلیمه عالی،سیدمحمد بیاتیان از وزیر آموزش و پرورش مورد رسیدگی قرار گیرد.
 
بررسی طرح تسری قانون فوق العاده خاص کارمندان سازمان پزشکی قانونی و انتقال خون به کارمندان سازمان آموزش فنی و حرفه ای برنامه دیگر اعضای کمیسیون آموزش مجلس در روز سه شنبه اعلام شده است.
 
 
 
** کمیسیون اجتماعی
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، ادامه بررسی طرح یک فوریتی الحاق یک تبصره به ماده (5) قانون گزینش معلمان و بررسی طرح یک فوریتی الزام سازمان تأمین اجتماعی به برقراری مستمری بازنشستگان مشمول قانون پیش از موعد کارکنان دولت مصوب1386 براساس دوسال آخر بیمه پردازی سنوات ارفاقی آنان در برنامه روز یکشنبه کمیسیون اجتماعی اعلام شده است .
 
همچنین اعضای این کمیسیون روز سه شنبه لایحه تسری مواد(79) و(83) قانون استخدام نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران به کارکنان ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طرح یک فوریتی بازنگری مقررات اداری و استخدامی شهرداری ها و دهیاری های کشور و بررسی طرح استفساریه ماده (59) قانون برنامه پنجم توسعه را در دستور کار دارند.
 
 
 
** کمیسیون اقتصادی
 
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس یکشنبه هفته آینده طی نشستی با وزیر و معاونین وزارت آموزش و پرورش، مشکلات اقتصادی این وزارتخانه را بررسی می کنند.
 
علاوه بر این، نشست با کانون صرافان ایران و استماع گزارش شرایط روز بازار ارز و تحولات اقتصادی پیش روی هم از دیگر برنامه های اعلامی این کمیسیون است.
 
اعضای این کمیسیون دوشنبه آینده مشکلات صنعت دامپروری کشور و دامداران را بررسی می کنند. همچنین قرار است در نشست های جداگانه با اتحادیه صادرکنندگان فرش ایران و مسؤولان شرکت توسعه فدک ، مشکلات آنان را بررسی کنند.
 
اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین روز سه شنبه از علی طیب نیا وزیر امور دارایی و اقتصادی دعوت کرده اند تا به سوالات حسینعلی حاجی نماینده شاهین شهر، محمدسعید اربابی نماینده ایرانشهر،سیدمهدی موسوی نژاد نماینده دشتستان،محمدمهدی مفتح نماینده تویسرکان، شکرخدا موسوی نماینده اهواز،عبداله سامری، ناصر صالحی نسب و سیدراضی نوری نمایندگان خرمشهر، دشت آزادگان و شوش پاسخ دهد.
 
همچنین از مصطفی پورمحمدی و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیران دادگستری و کشور نیز دعوت شده است تا به سوالات سعید اربابی نماینده مردم ایرانشهر پاسخ دهند.
 
 
 
** وزیر صنعت در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی
 
اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هفته آینده روابط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای اکوادور و نیکارواگوئه با حضور مسؤولین ذی ربط بررسی می کنند 
 
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز قرار است وضعیت صنعت کشور را با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مورد بررسی قرار دهند.
 
 
 
** اعضای کمیسیون انرژی مسائل مربوط به کاهش قیمت نفت را بررسی می کنند
 
به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یکشنبه هفته آینده میزبان مسوولان جهاد دانشگاهی و استماع گزارش آنها درخصوص ارائه فعالیتها و برنامه های آن نهاد خواهند بود. همچنین قرار است در این روز مسائل مربوط به قیمت جهانی نفت با حضور مسوولان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
 
روز سه شنبه نیز حمید چیت چیان در این کمیسیون حضور می یابد تا به سووالات یونس اسدی نماینده مشکین شهر، سیدهادی حسینی نماینده قائمشهر(سه مورد)،ناصر سودانی نماینده اهواز، علیرضا خسروی نماینده سمنان،احمد علی مقیمی نماینده بهشهر، نصرالله پژمان فر نماینده مشهد، جبار کوچکی نژاد نماینده رشت، حسن کامران نماینده اصفهان،فتح الله حسینی نماینده قصرشیرین(دو مورد)،احمد جباری نماینده بندر لنگه، سیدحسین نقوی حسینی نماینده ورامین، سید عنایت الله هاشمی نماینده سپیدان،جمشید جعفرپور نماینده لارستان پاسخ دهد
 
 
 
**وزیر آموزش و پرورش در کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات
 
رسیدگی به گزارش تفریغ بودجه سال 1391 کل کشور،جمع بندی گزارش عملکرد هدفمندی یارانه ها،رسیدگی به بودجه پیشنهادی سال 1393 دیوان محاسبات و رسیدگی به طرح افزایش جمعیت بهره مند روستایی از آب آشامیدنی در دستور کار روز یکشنبه آینده کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی اعلام شده است.
 
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز میزبان علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش هستند تا درباره عملکرد و مشکلات و نارسایی های اعتبارات هزینه ای و تملک دارایی های سرمایه وزارت آموزش و پرورش گزارش دهد.
 
علاوه بر این، از مسوولان ذی ربط جهت ارائه گزارش عملکرد تبصره(3) قانون بودجه سال1393 کل کشور(منابع حاصل از واگذاری ها) دعوت شده است.
 
 
 
** مسوولان انجمن آلزایمر در کمیسیون بهداشت و درمان
 
اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نیز روز یکشنبه میزبان مسوولان انجمن آلزایمر ایران هستند تا گزارش خود را ارائه دهند.
 
بررسی طرح تبدیل صندوق به سازمان تأمین اجتماعی، بررسی طرح افزایش جمعیت بهره مند روستایی کشور از آب شرب و بررسی لایحه شوراهای حل اختلاف نیز در برنامه اعلامی کمیسیون بهداشت قرار دارد.
 
اعضای این کمیسیون روز دوشنبه بررسی طرح منع تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب رسان به سلامت در فضاهای مجازی و شبکه های ماهواره ای را ادامه می دهند.
 
نمایندگان عضو کمیسیون بهداشت همچنین روز سه شنبه میزبان معاون محترم درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ریاست محترم سازمان نظام پزشکی هستند تا درباره نحوه تعیین ارزش نسبی خدمات(تعیین تعرفه) و نحوه پذیرش بیماران در بیمارستانهای معین توضیح دهد.
 
 
 
** کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور
 
ادامه بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده(9) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و ادامه بررسی طرح اصلاح موادی از قانون تشکیلات، وظایف و انتخابات شوراهای اسلامی کشور و انتخابات شهرداران مصوب 1375 و اصلاحات بعدی آن در دستور کار هفته آینده کمیسیون شوراها اعلام شده است.
 
 
 
** ضرغامی درباره عملکرد صدا و سیما به کمیسیون صنایع و معادن گزارش می دهد
 
اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه بررسی طرح اصلاح ماده(92) قانون شهرداری و الحاق چهار تبصره به آن و لایحه اصلاح قانون آیین دادرسی دادگاههای عمومی و انقلاب(در امور مدنی) مصوب1379 را در دستور کار دارند.
 
اعضای این کمیسیون همچنین در این روز گزارش انجمن تولیدکنندگان لوله و اتصالات(PVC) و انجمن ملی صنایع پلاستیک درخصوص عملکرد و برنامه های انجمن های مذکور را استماع می کنند در حالی که بر اساس برنامه اعلام شده رییس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران درخصوص عملکرد و برنامه های سازمان گزارش می دهد.
 
اعضای کمیسیون صنایع و معادن روز سه شنبه میزبان عزت الله ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما هستند و قرار است وی در این کمیسیون حضور یافته و گزارشی درباره عملکرد و برنامه های سازمان صدا و سیما ارائه کند.
 
همچنین قرار است محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت برای پاسخگویی به سؤالات غلامرضا اسدالهی نماینده تربت جام و تایباد(سه فقره)، ایرج عبدی نماینده خرم آباد و چهارنماینده دیگر،فرهاد بشیری نماینده پاکدشت،حامد قادرمزی نماینده قروه و دهلگان،مؤید حسینی صدر نماینده خوی و چایپاره در این کمیسیون حضور یابد.
 
 
 
** گزارش طیب نیا از آخرین وضعیت جذب منابع مالی طرحهای عمرانی 
 
اعضای کمیسیون عمران مجلس روز یکشنبه بررسی طرح یک فوریتی افزایش جمعیت بهره مند روستایی کشور 
 
از آب شرب کشور را ادامه می دهند و در مورد رسیدگی به تقاضای تحقیق و تفحص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز تصمیم گیری خواهند کرد.
 
اعضای این کمیسیون همچنین روز سه شنبه علاوه بر اینکه طرح جامع منابع طبیعی را مورد بررسی قرار می دهند، قرار است گزارش علی طیب نیا وزیر امور اقتصاد و دارایی و ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی را درخصوص آخرین وضعیت جذب منابع مالی خارجی(فاینانس) در امور عمرانی کشور استماع کنند.
 
بررسی سؤال مجید منصوری نماینده مردم لنجان از وزیران امور اقتصاد و دارایی و همچنین تعاون، کار و رفاه اجتماعی از دیگر برنامه های اعلام شده در این روز است.
 
 
 
**جنتی در کمیسیون فرهنگی/ طرح نظام جامع رسانه ای روی میز کمیسیون فرهنگی
 
به گزارش ایرنا، کمیسیون فرهنگی مجلس نیز بررسی طرح یک فوریتی اساسنامه شرکت ملی نفت ایران و طرح آموزش همگانی قرآن کریم در خانه را در برنامه خود اعلام کرده است.
 
اعضای این کمیسیون همچنین روز سه شنبه میزبان علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند تا به سووالات حجت الله نوروزی نماینده علی آباد کتول، ابراهیم کارخانه نماینده همدان و فامنین، موسی الرضا ثروتی نماینده بجنورد، علی مطهری نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر پاسخ دهد.
 
بررسی طرح نظام جامع رسانه های همگانی هم در دستور کار این کمیسون اعلام شده است.
 
 
 
** کمیسیون قضایی و حقوقی
 
اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نیز روز یکشنبه سووال محمدسعید اربابی، مصطفی افضلی فرد و علیرضا خسروی نمایندگان ایرانشهر، اردبیل و سمنان از وزیر دادگستری را بررسی می کنند.
 
بررسی طرح اصلاح مواد(14) و(19) از قانون روابط موجر و مستأجر سال1356 و بررسی لایحه نحوه برخورد با استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، فاضلاب و گاز نیز در دستور کار روز یکشنبه این کمیسیون اعلام شده است.
 
اعضای این کمیسیون همچنین روز سه شنبه جلسه مشترکی با حضور «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه دارند و لایحه نحوه پرداخت هزینه دادرسی دستگاههای اجرایی را نیز بررسی می کنند.
 
 
 
** کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی
 
اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس روز یکشنبه طرحهای الحاق هفت بند به ماده(34) قانون پولی و بانکی کشور،تأسیس سازمانهای استانی توسعه عمران دریا و سواحل و طرح افزایش جمعیت بهره مند روستایی کشور از آب شرب را در دستور کار دارند.
 
اعضای این کمیسیون روز سه شنبه نیز بررسی طرح ناظر بر تأسیس و فعالیت سازمانهای مردم نهاد (غیردولتی) ،طرح الحاق یک تبصره به بند (1) ماده (68) قانون مدیریت خدمات کشوری و طرح جامع ارتباطات و فناوری اطلاعات را در دستور کار دارند.
 
لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل کنوانسیون پیشگیری از آلودگی دریایی ناشی از تخلیه پسماند و سایر مواد نیز از دیگر دستورات این کمیسیون است.
 
کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی و مشترک نیز رسیدگی به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر، جمع بندی نهائی لایحه یک فوریتی رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقاء نظام مالی کشور را در دستور کار دارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.