منابع امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی اعلام کردند از زمانی که «السیسی» ریاست جمهوری مصر را بر عهده گرفته است، روابط امنیتی میان قاهره و تل‌آویو بسیار افزایش یافته است.

منابع اسرائیلی: همکاری‌ امنیتی ارتش مصر و اسرائیل به بالاترین سطح رسیده است


به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، پس از انتشار اخباری از اینکه رسانه‌های اسرائیلی «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر را پس از حسنی مبارک (رئیس جمهوری اسبق) «گنج جدید» اسرائیل اعلام کردند (جزئیات بیشتر)، اکنون منابع سیاسی و امنیتی بلندپایه رژیم صهیونیستی اعلام کردند که هماهنگی امنیتی میان ارتش مصر و این رژیم به بالاتری حد خود رسیده است.

بنا به گزارش پایگاه خبری «رای الیوم»، «اورهیلر» تحلیلگر کانال 10 رژیم صهیونیستی اعلام کرد از زمانی که «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر شده است همکاری‌های امنیتی بین قاهره و تل‌آویو به خاطر دستورات السیسی بسیار افزایش یافته است و به بالاترین سطح خود پس از قرارداد «کمپ دیوید» در سال 1970 رسیده است. موضوعی که وی از آن به عنوان «ماه عسل» روابط مصر و رژیم صهیونیستی تعبیر می‌کند.

این سخنان پس از زخمی شدن چند نظامی اسرائیلی در تیراندازی نظامیان مصری در مرزهای بین مصر و سرزمین‌های اشغالی اعلام شد.در همین راستا «یدیعوت آحارونوت» از استقرار تعداد بسیار زیادی از نظامیان اسرائیلی در منطقه مذکور خبر داد.

این روزنامه هم‌چنین اعلام کرد که یک دیوار حائل مجهز به سامانه‌های پیشرفته نظارت و مراقبت در مرز مصر وجود دارد.

بر اثر تیراندازی چهارشنبه (دیروز) به خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در مرز با سینای مصر چندین نظامی اسرائیلی زخمی شدند که حال یکی از آنها وخیم گزارش شده است. بر اساس گزارش‌ رسانه های فلسطینی، در بین مجروحان یک افسر اسرائیلی نیز دیده می‌شود.

«اویخای ادرعی» ‏سخنگوی ارتش اسرائیل در این باره گفت که یک دستگاه گشتی این رژیم سرگرم گشت زنی عادی خود بود که هدف تیراندازی افراد مسلح قرار گرفت که منجر به زخمی شدن دو نظامی اسرائیلی شد. در سال 2012 نیز یک نظامی اسرائیلی در همین منطقه کشته شده بود.

هاآرتص در این باره اعلام کرد که برآوردهای نظامی حاکی از آن است که فشار مصر بر گروه‌های تروریستی باعث این حمله بوده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.