سخنگوی دولت گفت: دولت سقف مشخصی را برای احیای دریاچه ارومیه تعیین نکرده است، ولی رئیس جمهور دستور داده برای احیای این دریاچه هر چقدر اعتبار لازم باشد، هزینه شود؛ از این رو از لحاظ اعتباری هیچ مشکلی نداریم.


برای احیای دریاچه ارومیه مشکل اعتباری وجود ندارد


به گزارش قدس آنلاین به نقل از  فارس از بناب، محمدباقر نوبخت صبح امروز در جریان سفر خود و هیئت همراه به شهرستان بناب در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه معضل دریاچه ارومیه یک بحران فرامنطقه‌ای و ملی است؛ تصریح کرد: در صورت خشک شدن این دریاچه تبعات منفی زیادی را در ابعاد مختلف بر ساکنان منطقه و استان‌های اطراف خواهد داشت.

وی افزود: حل معضل دریاچه ارومیه در اولویت اول دستور کار هیئت دولت است.

معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت با اشاره به مصوبه دولت در خصوص اجرای طرح نکاشت در حاشیه دریاچه ارومیه خاطرنشان کرد: برای اجرای طرح نکاشت دولت مبالغ قابل توجهی را اختصاص داده است که از هرگونه خسارت به کشاورزان منطقه جلوگیری کند و برای جبران خسارت دولت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند.

 نوبخت با تأکید مجدد به اینکه دولت مبالغ قابل توجهی را برای عدم کاشت و در جهت احیای دریاچه ارومیه اختصاص داده است؛ افزود: دولت سقف مشخصی را برای احیای دریاچه ارومیه تعیین نکرده است، ولی رئیس جمهور دستور داده برای احیای این دریاچه هر چقدر اعتبار لازم باشد، هزینه شود.از این رو از لحاظ اعتباری هیچ مشکلی نداریم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با تقدیر از نگاه ویژه ریاست جمهوری به بحث نجات دریاچه ارومیه اظهارکرد: بر اساس بازدیدهایی که اخیراً از این دریاچه داشتیم، به صورت جدی اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های احیای دریاچه ارومیه را پیگیری می‌کنیم و امیدواریم نسبت به احیای آن گام‌های مثبتی را برداریم.

نوبخت تصریح کرد: دریاچه ارومیه و مشکلات آن صرفاً متوجه استان‌های آذربایجان شرقی و غربی نیست و کل کشور درگیر این مشکل خواهند بود. لذا دولت و بویژه رئیس جمهور محترم پیگیر موضوع هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دریاچه IR ۰۱:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    تو ور خدا احیا کنید چون تو همه چیه مردم منطقه تاثیر منفی گذاشته...دریاچه اورمیه عشق مردم اذربایجان هستش..