قدس آنلاین – تبریز: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در تامین نقدینگی بخش کشاورزی با وجود تصریح قانون بودجه، گفت: جهادکشاورزی در سال جاری 191 میلیارد تومان برای خرید گندم پرداخت کرده است.

عدم همکاری بانک‌ها در تامین نقدینگی بخش کشاورزی در آذربایجان شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان‌شرقی، کریم مهری در نشست هم‌اندیشی اعضای کارگروه کشاورزی و فعالان بخش کشاورزی استان به منظور امکان‌سنجی ارتقای بهره‌وری در این بخش و افزایش تولید گندم، میزان خرید گندم از کشاورزان استان در سال جاری را 307 هزار تن اعلام کرد و اظهار کرد: 126 هزار تن توسط بخش خصوصی، 145 هزار تن توسط شرکت غله و مابقی توسط تعاونی‌های روستایی خریداری شده است.

کریم مهری افزود: امسال در بحث خرید گندم هیچ برگشتی نداشتیم و تمام محصول استان عاری از سن بود که حاصل تلاش کشاورزان و مروجین کشاورزی است.

وی با انتقاد از عدم همکاری بانک‌ها در تامین نقدینگی بخش کشاورزی با وجود تصریح قانون بودجه، گفت: جهادکشاورزی در سال جاری 191 میلیارد تومان برای خرید گندم پرداخت کرده و برای خرید محصولات دیگر مانند گوجه و پنبه نیز کمک کرده است، اما با توجه به محدودیت منابع نیازمند کمک بانک‌ها هستیم.

مهری خواستار اختصاص منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی و اصلاح روش پرداخت خسارت‌های این بخش از سوی شرکت‌های بیمه شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.