مدیرعامل اتحادیه تعاونی های پره صیادی گیلان و نائب رییس اتحادیه صیادان گفت: صیادان با پایان یافتن فصل صید و در شش ماهی که صیادان به علت زادآوری ماهیان بیکارند نیز باید بیمه بیکاری دریافت کنند.


تلاش برای تصویب پرداخت بیمه بیکاری صیادان

یونس رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)در گیلان اظهار کرد: براساس مصوبه دولت صیادانی که از سال 1388 به عضویت تعاونی های صید پره درآیند مشمول کاهش 10 درصدی حق بیمه هستند، این در حالی است که به علت اجرای طرح تعدیل تعاونی های صید پره در گیلان، از سال 1388 نه تنها هیچ صیادی در تعاونی های صید مشغول به کار نشده اند بلکه تعدادی از این صیادان هم با دریافت 20 تا 25 میلیون تومان، کارت صیادی خود را تحویل داده و تعاونی هایشان تعدیل شده است.

وی ادامه داد: اتحادیه صیادان کشور برای پیگیری بیمه صیادان تاکنون نشست های متعددی با مسئولان سازمان تامین اجتماعی و شیلات برگزار کرده که هیچ یک نتیجه ای در پی نداشته است.

وی با بیان اینکه با پایان یافتن فصل صید در شش ماهی که صیادان به علت زادآوری ماهیان بیکارند نیز باید بیمه بیکاری دریافت کنند گفت: اتحادیه صیادان کشور پیگیر بیمه بیکاری و در نظر گرفتن قانون سختی کار برای صیادان بوده و بر این اساس هیاتی از کارشناسان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، هفته گذشته در بازدید از پره های صیادی گیلان، موافقت خود را در خصوص قراردادن شغل صیادی در مجموعه مشاغل سخت و کاربردی شدن قانون سختی کار برای صیادان اعلام کرده و منتظر پاسخ قطعی آنان در ماه آینده هستیم.

رمضانی در پایان خاطرنشان کرد: من معتقدم نمایندگان مجلس می توانند با پیگیری و رایزنی با دولت، متولیان این امر را به اجرایی شدن مصوبه کاهش حق بیمه صیادان مجاب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.