همزمان با فرارسیدن ماه محرم،‌ ماه عزای سرور و سالار شهیدان مراسم اهدای پرچم گنبد حرم اباعبدالله(ع) به حرم مطهر حضرت معصومه برگزار شد.

آیین اهدای پرچم گنبد حرم اباعبدالله به حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد


به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، منطقه قم، در این مراسم که با حضور مسئولان آستان مقدسه حضرت معصومه(س) قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد،‌ پرچم حرم حضرت سید‌الشهدا(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع)، به آستان مقدسه قم اهدا شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه و تولیت آستان مقدسه قم در این مراسم، عتبات عالیات را میعادگاه عاشقان اهل‌بیت(ع) معرفی کرد و گفت: اهدای این پرچم‌ها به حرم حضرت کریمه اهل‌بیت(س) نماد ترویج فرهنگ معصومین(ع) است.

در این مراسم همچنین‌ حسین سلامی، مسؤول نماینده تولیت آستان مقدس حرم سید الشهدا(ع) با ابراز خرسندی از تعامل فرهنگ و معنوی این دو آستان گفت: آستان مقدس حضرت سید‌الشهدا(ع)‌ و آستان مقدس حضرت عباس(ع) آمادگی کامل خود را در راستای توسعه روابط فرهنگی میان عتبات عالیات عراق و ایران اعلام می‌کنند.

این مراسم صبح روز پنج‏شنبه در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار شد و طبق روال هر ساله قبل از محرم از حرم اباعبدالله نمایندگانی به قم آمده و پرچمی از حرم اباعبدالله(ع) را تقدیم به آستان مقدس حرم فاطمه معصومه(س) اهدا می‌‏کنند.

پرچم حرم حضرت سید‌الشهدا(ع) در شب اول محرم، طی مراسمی با حضور مسؤولان آستان مقدسه حضرت معصومه(س) و خادمان اهل‌بیت(ع) بر فراز گنبد کریمه اهل بیت(س) به اهتزاز در خواهد آمد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.