هرساله در ایام تابستان مسافران زیادی برای گذراندن اوقات خوش به سواحل شمالی کشور سفر می‌کنند.

طرح سالم‌سازی سواحل شمالی در دستور کار وزارت کشور

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران سفر هموطنان به شهرهای شمالی ایران اثرات نامطلوبی را از خود به سواحل به جای می‌گذارد.

مسافران هرساله با تولید هزاران تن زباله اعم از پلاستیک، کاغذ و... سواحل شمالی ایران راآلوده می‌کنند.  

عباسعلی رضایی مشاور معاون محیط زیست دریایی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: انباشت زباله‌های متنوع و پسماندهای ساحلی اگر اصولی جمع آوری و مدیریت نشوند تأثیرات مخربی را بر روی آب‌های ساحلی می‌گذارند، شیر آب‌های زباله‌های شهری و شیمیایی قطعا در آلودگی آب‌ها بی‌تأثیر نیستند.  

وی در ادامه اظهار داشت: در واقع شیرآب‌های زباله‌ها دارای آلاینده‌های میکروبی و شیمیایی هستند و این آلودگی‌ها با نفوذ به آب‌های ساحلی باعث آلودگی این آب‌ها نیز می‌شوند و به تبع آن بر روی سلامتی افرادی که از این آب‌ها استفاده می‌کنند و سایر موجودات نیز اثرگذار است.  

رضایی در ادامه افزود: مناطقی که دارای قابلیت شنا و تفریح هستند از طرح سالم سازی بهره‌مند می‌شوند در راستای سالم‌سازی سواحل علاوه بر محیط زیست سازمان بهداشت، ارگان‌های متفاوتی همچون استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخش‌داری‌ها نیز فعالیت می‌کنند و بر مدیریت سواحل نیز نظارت دارند.  

وی در ادامه گفت: متأسفانه سازمان محیط زیست قادر نیست که تمام سواحل را پوشش مناسب دهد اما در طرح سالم‌سازی سواحل نیز وزارت کشور با سازمان محیط زیست نیز همکاری می‌کند و برنامه‌هایی را در این راستا درنظر دارد و برای اجرایی کردن این طرح‌ها در تلاش است.  

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام ارگان‌هایی که با دریا و سواحل و سلامتی مردم در ارتباط هستند در تلاش‌اند تا محیط سواحل را سالم‌سازی کنند و برای این امر بررسی و برنامه‌ریزی‌های گوناگون در سطح استان‌ها درنظر گرفته شده است.  
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.