یک عضو کمیسیون انرژی مجلس، گفت: مسوولان کشور در پی خرید نفت عراق توسط ترکیه از داعش آن هم به یک سوم قیمت جهانی باید در روابط اقتصادی با این کشور هوشمندانه‌تر رفتار کنند.

هشدار عضو کمیسیون انرژی نسبت به خرید نفت از داعش توسط ترکیه
1413279453632_url.jpegابراهیم کارخانه‌ای در گفت‌وگو با خ (ایسنا)، گفت: مسوولان کشور با ترکیه به گونه‌ای رفتار کنند که ضمن حفظ منافع کشور در برابر این سیاست ترکیه که به منافع و امنیت ملی ایران ضربه می‌زند واکنش هوشمندانه‌ای نشان دهند.

او گفت: کاهش شدید قیمت نفت با همراهی عربستان و ترکیه با سیاست‌های خصمانه غرب هشداری جدی به مسوولان جمهوری اسلامی ایران است تا بستر تحقق هرچه سریع‌تر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند.

نماینده مردم همدان در مجلس تصریح کرد: شرایط فعلی بازار نفت بهترین زمان برای به اجرا درآوردن راهبردهای اقتصادی دولت است. انتظار دارم برنامه‌های دولت در این زمینه هرچه سریع‌تر اجرایی شود تا اثرات منفی اقدامات خصمانه عربستان، ترکیه و سایر دشمنان ایران مهار شود.

کارخانه‌ای راهبردهای صرفه‌جویی و بهره‌ورری را از مهم‌ترین ارکان اقتصاد مقاومتی برشمرد و افزود: در حال حاضر برنامه مشخصی برای صرفه‌جویی در دستگاه‌های اجرایی مشاهده نمی‌شود و روند گذشته هم‌چنان ادامه دارد. هم‌چنین باید گفت نظام بهره‌وری در اقتصاد دولتی به شدت ضعیف است.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.