عضو کمیته بررسی پرونده تعیین مصادیق بورسیه ها از وجود ایراد محتوایی در پرونده بورسیه ها خبر داد و گفت:عدم برگزاری آزمون مهمترین ایراد محتوایی به این پرونده است و تا زمانی که وضعیت آن روشن نشود اعلام نتیجه بررسی ها از مبنا غلط است.

ایرادات محتوایی به پرونده بورسیه ها

 

به گزارش  ایرنا؛ مهدی دواتگری درباره آخرین وضعیت بررسی پرونده بورسیه ها توسط کمیته بررسی پرونده تعیین مصادیق بورسیه ها گفت: این پرونده ایرادات محتوایی دارد و تا زمانی که این ایراد حل نشود، مشکل حل نخواهد شد.

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی ایراد محتوایی دیگر این پرونده را عدم برگزاری آزمون عنوان کرد و گفت:بر اساس قانون باید آزمون علمی برای ورود به مقطع دکترا برگزار شود در حالی که اینها آزمون نداده اند و تا زمانی که از این مساله رفع ابهام نشود هر کاری انجام شود توجیهی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: اکنون 300 هزار نفر پشت آزمون دکترا هستند در حالی که بورسیه شدگانی که پرونده آنها مطرح است، بدون اینکه آزمون داده باشند وارد مقطع دکتری و بورسیه شده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید اول تکلیف این مساله روشن شود که آیا اینها از نظر قانونی می توانستند بدون برگزاری آزمون وارد این مقطع شوند یا نه و تا این مساله حل نشود، این پرونده حل نخواهد شد./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک عضو هیات علمی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    بنده یک عضو هیئت علمی هستم و در این قضیه نفع و ضرری ندارم، این را عرض کردم چون موضوع به قدری حساس شده که هیچ کس حاضر نیست به حرف دیگری گوش دهد. بنده احساس میکنم نظر این نماینده محترم صحیح نیست چون قانونگذار نحوه پذیرش را به عهده وزارتخانه گذاشته، مصداق این امر، پذیرش بدون ازمون طبق ایین نامه های متعدد موجود است از جمله استعداد درخشان. بنده که ایین نامه بورس وقت را مطالعه کردم چیزی شبیه پذیرش استعداد درخشان بود البته با مراحل جامع تر. اینکه در اجرای ان تخلفی صورت گرفته یا نه، بحث دیگری هست. امیدوارم این مسئله پخته تر از اینها تصمیم گیری شود