قدس آنلاین-شهرکرد،برای ایجاد انگیزه دربین فرهنگیان باید به منزلت، هویت و معیشت آنان توجه شود.

مدرسه محوری جدی ترین سیاست آموزش و پرورش است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، وزیر آموزش و پرورش شامگاه پنجشنبه در گردهمایی مدیران مدارس چهارمحال وبختیاری تعداد معلمان مشغول به تدریس در مدارس کشور را 700 هزار فرهنگی اعلام کرد.

علی اصغر فانی تاکید کرد: ماهانه ماهانه بیش از یکهزار و دویست میلیارد تومان حقوق به معلمان کشور پرداخت می شود.

فانی تصریح کرد:  این وزارتخانه 900میلیارد ریال بدهی به وزارت نیرو دارد که رایزنی با این وزارتخانه برای تصمیم گیری برای بدهی آموزش و پرورش در حال انجام است.

وزیر آموزش وپرورش همچنین حاکمیت اخلاق و روابط انسانی را کلید مدیریت در آموزش و پرورش دانست و افزود:با ایجاد اعتماد در بین دانش آموزان گام اول در تربیت را می توان برداشت

فانی مدرسه محوری را سیاست جدی آموزش و پرورش عنوان کرد وگفت: بستر مناسب شکل گیری دانش آموزان در مدرسه است و باید کارکرد ادارات و وزارت آموزش و پرورش تابع امور مدرسه باشد.

وی خلا بزرگی را که آموزش و پرورش امروز با آن دست به گریبان است آشنایی اندک دانش اموزان با مهارتهای زندگی دانست.

فانی خاطر نشان ساخت برای ایجاد انگیزه دربین فرهنگیان باید به منزلت، هویت و معیشت آنان توجه شود.

وی دانشجویان بومی در دانشگاه های فرهنگیان را از سیاست های این وزارتخانه برای جذب نیروی عنوان کرد وگفت: با این طرح می توان از نقل و انتقالات فرهنگیان به مناطق دیگر و جذب معلمان در مناطق غیربومی جلوگیری کرد.
مدیرکل اموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری نیزدراین گردهمایی گفت: در سال تحصیلی جاری 200 هزار دانش آموز در 3 هزار مدرسه و 9 هزار و 125 کلاس درس در استان مشغول به تحصیل هستند.


علیرضا کریمیان کاکلکی افزود: با توجه به بسته حمایتی که امسال به استان ها اعطا شد امسال دوهزار و 294دانش آموز در مناطق کمتر توسعه یافته دراین طرح شرکت داده می شوند.



وی اظهار کرد: برای اجرای این طرح حمایتی 2 میلیارد و 70میلیون تومان از سوی وزارتخانه به آموزش و پرورش استان اختصاص داده شد.

کریمیان از اجرای طرح تعالی مدیریت در 123 مدرسه دراستان خبر دادو گفت: طرح شهاب نیز به عنوان یکی از طرح های آموزشی امسال یکهزار و پنج دانش آموز مقطع ابتدایی را زیرپوشش قرار می دهد.


در این گردهمایی از خانواده شهید فرهنگی خداکرم رجب پور قهفرخی به عنوان فرهنگی شاخص استان چهارمحال وبختیاری درسطح کشور تجلیل شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.