سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس با تاکید بر اینکه مداحان از ذکر موضوعات بی پایه در عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) پرهیز کنند، خواستار نظارت و کنترل دقیقتر سازمان تبلیغات اسلامی شد.

سازمان تبلیغات اسلامی نظارت دقیقتری بر هیئات و عزاداری ها داشته باشد
 
 
 
 

حسین سبحانی نیا در گفت و گو با خانه ملت ضمن تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری حسینی، با تاکید بر ضرورت پرهیز از خرافه در هیئات و عزاداری ها گفت: خرافه و توسل به برخی مسائل بی پایه و بی مبنا -صرفا برای اشک گرفتن از مردم- همیشه مورد مذمت علما بوده و همواره در آستانه محرم به این مسائل تذکر می دهند و نشست هایی نیز برگزار میشود.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی افزود: هم روحانیون باید بر مسائل اصولی و ضرورت های روز تکیه کنند و هم مداحان در عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین از ذکر موضوعات بی پایه یا برخی مسائلی که موجبات وهن دین را فراهم می کند، پرهیز کنند.

وی ادامه داد: مطالب مربوط به عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) کم نیستند و روایت های محکم و متقنی وجود دارد که نیاز جامعه ماست و همه باید به آن آشنا باشند؛ پس چه ضرورتی دارد به برخی مسائل بی مبنا و بی پایه متوسل شد.

سخنگوی فراکسیون روحانیون مجلس با اشاره به تالیفات استاد مطهری در این خصوص، بیان کرد: اظهارات استاد مطهری در قالب "خرافات عاشورا" نکات خوبی را برای پرهیز از برخی خرافه ها و بهره گیری از نکات متقن، اساسی و پایدار بیان می کند و امیدواریم مداحان در محرم امسال نیز همچون گذشته که نقش مهمی در برپایی عزاداری و بیان مصائب عاشورا و کربلا داشتند، این تاکیدات را مورد توجه قرار دهند و با پرهیز از هرگونه مسائل خرافی، عاشورا و شخصیت های آن را چنانچه شایسته است به مردم معرفی کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس همچنین به ضرورت سازماندهی مشخص تر هیئات و عزاداری ها اشاره کرد و توضیح داد: سازمان تبلیغات اسلامی یا یکی از دستگاههای متولی امر باید بر این مسائل کنترل و نظارت دقیقتری داشته باشد زیرا ممکن است درصدی از افراد نسبت به این مساله غفلت کنند./

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.