قدس آنلاین-شهرکرد،سید مرتضی آیت؛اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان ، این لایحه تا پایان امسال به مجلس ارائه می شود که اجرایی شدن آن باعث تقویت انگیزه و شایستگی حرفه ای معلمان خواهد شد.

اختصاص 3 هزار میلیارد ریال اعتبار برای طرح تعالی در مدارس کشور

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، وزیر آموزش و پروش با حضور در شهرستان بروجن  در همایش دانش آموختگان دبیرستان شهاب الدین بروجن شرکت کرد و با این نخبگان فرهنگی به گفتگو پرداخت.

علی اصغر فانی در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبر نگار ما در بروجن گفت:  در سال تحصیلی جاری با وجود مشکلات وکمبودهای اعتباری یکی ازمهمترین برنامه های وزارت آموزش و پرورش کیفیت بخشی به آموزش های مدرسه ای است .

فانی اجرای طرح تعالی، توسعه پژوهش سراهای دانش آموزی و خرید خدمات آموزشی به منظور حمایت از آموزش در مناطق کمتر توسعه یافته را ازبرنامه های آموزشی در این راستا دانست.

وی گفت: در طرح تعالی مدارس امسال 6 هزار و 800 مدرسه مشارکت خواهند داشت  که از این تعداد 158مدرسه در استان چهارمحال وبختیاری است حضوری فعال و گسترده خواهند داشت.

وی از اجرای طرح رتبه بندی فرهنگیان خبرداد وگفت: این لایحه تا پایان امسال به مجلس ارائه می شود که اجرایی شدن آن باعث تقویت انگیزه و شایستگی حرفه ای معلمان می شود.

وزیر آموزش و پرورش بر توسعه مشارکت دستگاه های مختلف در جهت بهبود کیفیت آموزش تاکید کرد وگفت: از توان و همکاری بین بخشی و بین دستگاهی برای اجرای طرح های آموزشی استفاده می شود.

فانی در خصوص فضای فیزیکی و کمبود نیروی انسانی در مدارس استان چهارمحال وبختیاری نیز اظهار داشت این استان جزو استان های است که از در مباحث آموزشی در رده پایین تر از میانگین کشوری قرار دارد و از سال اینده ازتخصیص اعتبارات بیشتری برخوردار می شود.

دبیرستان شهاب بروجن از قدیمی ترین مدارس استان چهارمحال وبختیاری است که درسال 1324به عنوان اولین دبیرستان در شهرستان بروجن تاسیس شد.

ازاین دبیرستان بیش از 2 هزار و 700 دانش آموز فارغ التحصیل شدند که اکثریت آنان به مدارج عالی دست پیدا کردند که از این تعداد 554 نفر از نخبگان استان هستند.

این دبیرستان درتاسیس مدرسه فنی و حرفه ای و آموزش اتحادیه مبارکه بختیاری به همت حاج سلطان شهاب السلطنه بختیاری تاسیس شد.

 گفتنی است تعدادی از فارغ التحصیلان این دبیرستان در برنامه شامگاه گذشته که با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسوولان استان برگزار شد، حضور داشتند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.