عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس، با بیان اینکه متأسفانه پاکستان اقتدار لازم برای مقابله با تروریست‌ها و اشرار را ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای پاکسازی مرزها و مبارزه با این گروه‌ها مصمم است.

پاکستان اقتدار لازم برای مقابله با تروریست‌ها را ندارد/اراده مصمم ایران برای پاکسازی مرزها

احمد شوهانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر درگیری مرزی بین مرزبانان ایران و پاکستان، گفت: متأسفانه نظامیان و مقامات پاکستانی به‌جای مقابله با گروه های تروریستی امور دیگری را دنبال می‌کنند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، شیروان و چرداول در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: پاکستانی‌ها اگر توان و اراده‌ای دارند باید آن را برای نابودی گروه‌های تروریستی بگذارند، از طرف دیگر جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با اشرار و گروه‌های تروریستی در منطقه بسیار مصمم بوده و در این راستا تلاش می‌کند.

وی گفت: در شرایط کنونی دولت پاکستان یا توانایی لازم را برای نظارت بر مرزها و مقابله با تروریست‌ها ندارد و یا اینکه موضوعات دیگری در این حوزه دخیل است، از این رو با توجه به اظهارات مقامات پاکستانی مبنی بر وجود توانایی برای مقابله با تروریست‌ها، دولت این کشور باید به سرعت با این گروه‌ها مقابله کند.

شوهانی ادامه داد: با توجه به روابط دوستانه و حسنه میان ایران و پاکستان، مقامات این کشور نباید اجازه دهند که این گونه حوادث بر روابط دو کشور تأثیر بگذارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: به نظر من با توجه به تحولات اخیر و اقدامات تروریستی در کشور پاکستان از سوی القاعده، دولت پاکستان توانایی و اقتدار لازم برای مقابله با این گروه‌ها را ندارد.

سایت شبکه سماء پاکستان مدعی شد که نیروهای پاکستانی و ایرانی امروز جمعه در مرز مشترک میان دو کشور تبادل آتش کردند./

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.