افسران پلیس عراقی اعلام کردند که گاز سمی که پیشتر علیه یازده افسر پلیس این کشور از سوی گروه تروریستی داعش مورد استفاده قرار گرفته بود، از نوع گاز کلر بوده است.

داعش از گاز کلر علیه پلیس عراق استفاده کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه واشنگتن‌پست، این یازده افسر پلیس عراقی که دچار سرگیجه، حالت تهوع و مشکلات تنفسی شده بودند پس از آنکه توسط داعش با گاز کلر مسموم شده بودند، به بیمارستانی در 50 مایلی شمال بغداد مراجعه کرده بودند و علت مسمومیت آنها گاز سمی کلر اعلام شده است.

این حمله در منطقه بلد شمال بغداد رخ داده بود که طی آن اعضای گروه تروریستی داعش با انفجار بمب حاوی گاز کلر حجم زیادی از گاز زردرنگی را نزدیک زمین منتشر کردند. یازده افسر پلیس عراقی به رغم مسمومیت با گاز کلر از این حمله جان به در بردند.

حمله با گاز کلر نخستین حمله تایید شده درخصوص استفاده داعش از سلاح شیمیایی است. یک مقام وزارت دفاع عراقی این حملات را تایید کرد و پزشکان این بیمارستان در شمال بغداد نیز گفته‌اند که علایم بیماران حاکی از مسمومیت با گاز کلر بوده است.

مقامات عراقی گفته‌اند که از زمان اشغال مناطقی از عراق توسط داعش در تابستان امسال دو مورد حمله وحشیانه با گاز کلر صورت گرفته است اما جزییات این دو حادثه هنوز مشخص نیست.

گزارشات درخصوص این حملات نگرانی‌ها درخصوص اینکه آیا داعش سلاح شیمیایی ببیشتری به دست خواهد آورد را افزایش می‌دهد.

وجود یک کارگاه تولید سلاح‌های شیمیایی سابق در منطقه‌ای در عراق که هم‌اکنون تحت تصرف داعش است به نگرانی‌ها دامن می‌زند، اگرچه مقامات و کارشناسان سلاح‌های شیمیایی بر این احتمال استفاده از باورند که 2500 موشک تخریب شده که با گاز اعصاب پر شده و هنوز وجود دارد، پایین است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • كبودي IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۳
    0 0
    اردوغان جان با داعش نمي تواني عثماني را زنده كني.