کشاورزان نمی‌توانند قیمت بالای آب را پرداخت کنند لذا باید برای آن‌ها فکر دیگری کرد برای قیمت آب مصرف کننده شهری هم باید جدول نمایی تعریف شود که کم مصرف‌ها با قیمت ارزان آب را دریافت کنند و پرمصرف‌ها پول بیشتری بپردازند.

قمیت آب مطابق با نوع مصرف افزایش یابد/برای مصرف كننده شهری جدول نمایی تعریف شود

مشاور ارشد رئیس جمهور گفت: در صورتی كه بخواهیم "قیمت آب" را اقتصادی كرده كه بخش خصوصی نیز انگیزه سرمایه گذاری در این بخش را پیدا كند باید افزایش قیمت‌ها مطابق با توان پرداخت طیف‌های مختلف مصرف كننده باشد

"اکبر ترکان"، مشاور ارشد رئیس جمهور در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به اینکه آیا بخش خصوصی با توجه به قیمت یارانه‌ای آب حاضر به سرمایه گذاری در این بخش خواهد شد یا خیر؟، گفت: سه نوع مصرف کننده آب در کشور وجود دارد که هر کدام با نرخ خاصی می‌توانند بالا رفتن قیمت آب را تحمل کنند لذا برای هریک باید با توجه به توان پرداخت رفتار شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر برای صنعت فولاد آب خلیج فارس شیرین می‌شود و برنامه دارند که با خط لوله بیاورند و این آب بین ۴ تا ۶هزار تومان برای هر متر مکعب تمام می‌شود و مصرف کننده فولادی قادر است این پول را بپردازد.

ترکان افزود: کشاورزان نمی‌توانند قیمت بالای آب را پرداخت کنند لذا باید برای آن‌ها فکر دیگری کرد برای قیمت آب مصرف کننده شهری هم باید جدول نمایی تعریف شود که کم مصرف‌ها با قیمت ارزان آب را دریافت کنند و پرمصرف‌ها پول بیشتری بپردازند.

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در خصوص پیشنهادی مبنی بر اینکه پیمانکار آب را در سر مزرعه به کشاورز تحویل دهد، توضیح داد: این روش به این شکل است که پیمانکار می‌تواند آب را پشت سد تحویل گرفته و در مزرعه توزیع کند اما قیمت آن به سازوکارهایی برمی گردد که دولت می‌تواند به ازای هر متر مکعب آب مبلغی را به سرمایه گزار خصوصی کمک کند.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.