رهبر جنبش انصار الله در سخنرانی خود تاکید کرد که طرف‌های رسمی به مسئولیت خود حتی در قبال ارتش نیز عمل نمی‌کنند.

عبدالملک الحوثی: طرف‌های رسمی به مسئولیت خود حتی در قبال ارتش عمل نمی‌کنند

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، عبدالملک الحوثی در این سخنرانی که در جمع گروه‌هایی از قبائل صنعا انجام می‌شد، گفت: همه در برابر ملت و کشور مسئول هستیم.

وی افزود: فرصت تاریخی در برابر همگان برای حرکت با اراده‌ای صادقانه و حسن نیت برای ساختن آینده‌ای بر اساس توافقنامه صلح و مشارکت وجود دارد.

عبدالملک الحوثی گفت: ملت یمن در مرحله کنونی حماسه‌ تاریخی رقم زد.

رهبر جنبش انصارالله اضافه کرد: ما همچنان منتظر اجرایی شدن اولین گام توافق صلح و مشارکت برای تشکیل دولت بر مبنای شایسته سالاری و پاکی هستیم.

وی افزود: برخی از قدرت‌های منطقه‌ای به دنبال ادامه مداخله همه جانبه در امور داخلی یمن هستند.

عبدالملک الحوثی در ادامه سخنرانی خود ضمن ابراز تاسف از همراهی برخی گروه‌های سیاسی با طرح‌های خارجی گفت: برخی جریان‌های سیاسی مشارکت در روند سیاسی یمن را فرصتی برای مانع تراشی در پیشبرد این روند می‌دانند.

وی از تمامی گروه‌های سیاسی خواست تا مسئولیت پذیر بوده و به دنبال منافع فردی و حزبی نباشند.

رهبر جنبش انصارالله یمن گفت: برخی گروه‌های سیاسی همچنان در چارچوب حزبی فعایت می‌کنند و هیچ همراستایی با واقعیات بر اساس آرزوهای ملت ندارند.

وی افزود: برخی جریان‌های سیاسی که توافقنامه مشارکت و صلح را امضا کردند با تمام تاسف غیر مسئولانه برخورد کرده و در مسیر تشکیل دولت مانع تراشی کردند.

عبدالملک الحوثی در ادامه سخنرانی گفت که از سازمان‌های امنیتی یمن درخواست کردیم که با قاطعیت با خطر امنیتی ویران کننده برخورد کنند.

وی اضافه کرد: بر آمادگی کمیته‌های مردمی در همکاری نزدیک با ارتش و نیروهای امنیتی تاکید کرده‌ایم.

عبدالملک الحوثی با اشاره به حملاتی که از سوی گروه‌های تکفیری به کمیته های مردمی، انصارالله و ارتش یمن صورت می‌گیرد تصریح کرد: انصارالله و ارتش یمن در صدر فهرست حمله گروه‌های جنایتکار قرار داشتند.

گروه‌های تکفیری از سوی برخی قدرت‌های منطقه‌ای مدیریت می‌شوند

رهبر جنبش انصارالله با اشاره به جنایت تکفیری‌ها در یمن گفت: شاهد بودیم که چگونه مردم را با چاقو سر می‌بریدند و پیکرها را به آتش کشانده و اعدام‌های جمعی انجام می‌دادند.

وی اضافه کرد: هدف از فعالیت‌ گروه‌های تکفیری وابسته به القاعده که از سوی برخی قدرت‌های منطقه‌ای مدیریت می‌شوند نقشی مشخص و براساس رویکرد طائفه‌ای است.

عبدالملک الحوثی گفت: در صورتی که مقامات رسمی به مسئولیت خود عمل کنند آماده هستیم که در کنار آنها بایستیم اما آنها حتی به مسئولیت خود بر قبال ارتش نیز عمل نمی‌کنند.

وی تاکید کرد: اگر طرف‌های رسمی به صورتی جدی وارد عمل شوند نیازی به استقرار کمیته‌های مردمی در هیچ یک از استان‌های یمن وجود ندارد.

برخی قدرت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای منافعی در جنوب یمن دارند

رهبر جنبش انصارالله اصافه کرد: برخی نیروهای سیاسی در حل و فصل مشکلات مانع تراشی کرده و از اهرم امنیتی سوءاستفاده کرده و به صورت منفی با مسئله جنوب برخورد کردند.

وی افزود: برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی منافعی در جنوب یمن دارند و تلاش می‌کنند از این مسئله برای تحقق طمع‌ورزی‌هایشان بهره برداری کنند.

عبدالملک الحوثی ضمن حمایت از خواسته‌های جنوب یمن گفت: از موضع هوشمندانه رهبران ملی جنوب که واقعیت مواضع برخی در شمال و خارج از کشور را درک می‌کنند، تقدیر می‌کنیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.