پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: باز شنبه شد و با دستی پر از خبرهای خواندنی از گوشه وکنار جهان خدمت شما هستیم ،خبرهایی از سیاست داخلی از اسید پاشی ها از درگیریهای عراق و درخواستهای امریکا از ایران خبرهایی از دنیای ورزش و درنهایت مسایل حاشیه هنرمندان و ورزشگاران ؛ با ما باشید در ادامه خبرها

از توصیه محرمانه مرحوم مهدوی کنی به یکی ازسران فتنه و پرونده مشترک با هاشمی رفسنجانی تا ماجرای پنچمین اسید پاشی و حاشیه های ناتمام ستایش و مصاحبه فرهاد مجیدی

***نام امام حسین(ع) در تورات و انجیل چیست؟

از برخي روايات اسلامي استفاده مي شود كه اسم مبارك امام حسن ـ عليه السلام ـ و امام حسين ـ عليه السلام ـ در تورات (كتاب مقدس يهوديان) «شبر» و «شبير» و در انجيل (كتاب مقدس مسيحيان) «طاب» و «طيب» مي باشند.(1)

و در روايتي ديگر آمده است كه نام پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ و ائمه ـ عليهم السلام ـ در تورات به زبان عبراني چنين بوده است: ميذميذ (مصطفي ـ صلي الله عليه و آله ـ) ايليا (علي مرتضي ـ عليه السلام ـ) قيذور (حسن مجتبي ـ عليه السلام ـ) ايرييل (حسين شهيد) مشفور (زين العابدين ـ عليه السلام ـ) مسهور (محمدباقر ـ عليه السلام ـ) مشموط (جعفر صادق ـ عليه السلام ـ) ذومرا (امام موسي كاظم ـ عليه السلام ـ) هذاد (علي بن موسي الرضا ـ عليه السلام ـ) تيمورا (محمدتقي ـ عليه السلام ـ) نسطور (علي النقي ـ عليه السلام ـ) نوقش (حسن عسگري ـ عليه السلام ـ) قديمنا (حضرت مهدي ـ عليه السلام ـ)(2)

همچنين در تورات نام مبارك حضرت زهرا ـ سلام الله عليها ـ «هليون» بوده است.(3)

لازم به ذكر است كه در تورات و انجيل كه فعلاً موجودند و در دسترس قرار دارند نام مبارك پيامبر اسلام و ائمه معصومين ـ عليهم السلام ـ ذكر نشده است و نامهايي كه قبلاً ذكر شد در اين كتب يافت نمي گردند.

علت شان اينست كه تورات و انجيل موجود تورات و انجيل واقعي نيست و تحريفات زيادي در آنها صورت گرفته است چيزهاي زيادي از آن كم شده و مطالبي به آنها اضافه گرديده اند. در باب 36 سفر پيدايش تورات شرح وفات و دفن حضرت موسي بيان گرديده است و معلوم مي شود كه اين مطالب پس از حضرت موسي ـ عليه السلام ـ به تورات اضافه شده است.

پس عدم ذكر نامهاي مبارك ائمه ـ عليهم السلام ـ و حتي نام شخص پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ در كتابهاي فعلي يهوديان و مسيحيان دليل بر عدم ذكر اين نامها در كتب مقدس واقعي آنها نمي باشد. در انجيل برنابا نام حضرت پيامبر صريحاً ذكر شده(4) و همين مطلب باعث شده كه مسيحيان نسبت به اين انجيل بي اعتنا باشد. و آن را جزء اناجيل رسمي محسوب نكنند.

از سوي ديگر قرآن مي فرمايد: «كساني كه كتاب هاي آسماني به آنان داده ايم او (پيامبر) را همچون فرزندان خود مي شناسند (گرچه) جمعي از آنان حق را آگاهانه كتمان مي كنند.»(5) از اين آيه مباركه استفاده مي شود كه اهل كتاب پيامبر اسلام را به خوبي مي شناخته اند. و نام و نشان او را در كتابهاي مذهبي خود خوانده اند. و صفات جسمي و روحي و ويژگيهاي پيامبر ـ صلي الله عليه و آله ـ در كتب پيش به قدري زنده و روشن بوده است كه ترسيمي كامل از او در اذهان كساني كه با آن كتب سر و كار داشته اند بوده است. بنابراين معلوم مي شود كه تورات و انجيلي كه فعلاً در دسترس مي باشند غير از تورات و انجيل واقعي و حقيقي است. و از نظر ما مسلمانان اين كتب موجود هيچگونه اعتبار و ارزشي ندارد.

در نتيجه: نامهاي مبارك ائمه ـ عليهم السلام ـ و پيامبر خدا ـ صلي الله عليه و آله ـ و فاطمه زهرا ـ سلام الله عليها ـ در كتابهاي مقدس كه تورات و انجيل باشد بطور صريح ذكر شده و پيروان اين دو دين براساس آنچه در تورات و انجيل راجع به پيامبر اسلام ـ صلي الله عليه و آله ـ و اوصياء آن حضرت ذكر شده بود. كاملاً با اوصاف و ويژگي هاي پيامبر و ائمه ـ عليهم السلام ـ آگاهي داشته اند.

***حرکتی غیراخلاقی و زشت تر از اسیدپاشی اصفهان

 همزمان با ماجرای اسیدپاشی در اصفهان، یک مزاحمت خیابانی بسیار تکان‌دهنده توسط برخی جوان‌ها تحت عنوان شوخی باب شده که آثار روانی‌اش در لحظات اولیه کمتر از اسیدپاشی نیست؛ اتفاقی که نشان می‌دهد ساحت اخلاق تا چه میزان نزد برخی تنزل یافته که شنیع‌ترین و ترسناک‌ترین اتفاقات را دستمایه تفریح می‌کنند.

اسیدپاشی‌‌ به برخی زنان در اصفهان و تکرار این حرکت غیرانسانی طی روزهای اخیر منجر به ایجاد نگرانی‌ها برای زنان و به طور زنان اصفهانی شده و طبیعتاً این نگرانی‌ها تا زمان دستگیری عامل یا عاملان اصلی این حوادث و مشخص شدن انگیزه عامل یا عاملان و هدایت‌گر یا هدایت گران این عملیات وحشیانه ادامه خواهد داشت.

این اتفاق بی‌سابقه واکنش‌های وسیعی در سطح افکارعمومی و همچنین در سطح مسئولان امر در پی داشته و مسئولان انتظامی و قضایی نسبت به برخورد شدید با عاملان این حادثه هشدار دادند و حتی وقوع این حوادث منجر به طرح مباحثی شد که آیا تلاش‌ها برای بخشش اسیدپاش‌های موردی سال‌های پیشین که عمدتاً با انگیزه‌های شخصی صورت می‌پذیرفت توسط قربانی، درست بوده یا باید قصاص صورت می‌گرفت؟

در این میان اما مطابق با رویه معمول، این موضوع نیز برای عده‌ای دستمایه شوخی شد و برخی در فضای مجازی اقدام به لطیفه‌سازی درباره این واقعه تلخ کردند تا چند صباحی با این موضوع خوش باشند که نهایت عدم درک فاجعه‌ای است که برای گروهی از دختران جوان رخ داده و چالشی بزرگ پیرامون رعایت حداقل اصول اخلاقی است؛ رویکردی که پیش این نیز در قبال برخی حوادث شاهدش بودیم و مشخصاً در ماجرای سقوط هواپیمای آنتونف نیز به شوخی گرفتن فاجعه رخ داده را به نظاره نشستیم.

این نوع رودررویی با حوادثی که تالم و تاثر خاطر عمومی را در پی دارد، البته به صورت موردی در قبال حوادث مشابه برخی کشورهای دیگر نیز مشاهده می‌شود اما معمولاً آنچه دستمایه نقد قرار می‌گیرد، عملکرد مسئولان است و نه خودِ فاجعه و در واقع این درک وجود دارد که حادثه دیدگان و وابستگانش نیز به فضاهای مجازی دسترسی دارند و چنین برخورد سبک‌سرانه‌ای با آنچه بر سر آنها آمده، روح آنها را بیش از گذشته خواهد آزرد.

با این حال در ماجرای اسید، ماجرا از لطیفه سازی فراتر رفت و اتفاق بدتری رقم خورد. مطابق با آنچه در فضای مجازی منتشر شده و ظاهراً در حال باب شدن است، این روزها برخی جوان‌های موتورسوار به قصد شوخی، بطری آب بر روی صورت عابران دختر می‌پاشند که با توجه به ماجرای اسیدپاشی و پیش زمینه ذهنی دختران، شاید در لحظات نخست که شوک به این دختران وارد می‌شود، عوارض روحی وارده، کمتر از یک قربان اسیدپاشی نباشد.

از این منظر این نوع مردم آزاری برخی موتورسوارها که به اشتباه برخی عنوان شوخی را بر آن گذاشته‌‍اند، یکی از بدترین رفتارهای ضداخلاقی است و مرزهای بی‌اخلاقی را به منتهی الیه ممکن سوق داده‌ و از این منظر باید برخورد جدی با چنین رفتارهایی داشت تا حداقل مسائل حساس و التهاب آور در جامعه بازیچه برخی برای خوش‌گذرانی قرار نگیرد و در واقع شاید بتوان گفت چنین حرکتی به ذات به اندازه اصل ماجرای اسیدپاشی غیراخلاقی است.

***واکنش نسبت به انتشار تصاویر خصوصی مجری زن

تصاوير خصوصي آزاده نامدازی در خبرگزاری دانشجو (اس ان ان)منتشر شد و سایت رجانیوز که یک رسانه اصولگرا است به انتشار این تصاویر انتقاد کرد.

رجا نیوز نوشت: روز گذشته یادداشتی در یکی از رسانه‌های خوشنام جبهه‌ی فرهنگی انقلاب اسلامی پیرامون پوشش یکی از مجریان تلویزیونی منتشر شد که در همان نگاه نخست به شدت دور از انتظار و دون شأن یک رسانه‌ی انقلابی خوشنام به نظر می‌رسید. چرا که مبنای این یادداشت، فارغ از مشخص نبودن اولویت پرداختن به آن و چرایی احساس دغدغه‌ی این رسانه، سرک کشیدن به عکس‌های یکی از مجریان زن تلویزیون در شبکه‌های اجتماعی و انتشار عکس‌های خصوصی او و آسمان و ریسمان بافتن پیرامون ارتباط سکوت او در فتنه‌ی‌ 88 تا عاقد عقد ناکام این مجری بود تا در نهایت، پس از چندین صفحه قلمفرسایی، مخاطب بماند و حریم شخصی یک مجری و ادعای انقلابی‌گری نویسنده.

البته پیش از این هم برخی رسانه‌های معلوم‌الحال در پوشش انقلابی‌گری، برای نقد فرد یا افراد یا جریانی روی به افشای مسائل خصوصی افراد و انتشار عکس‌های خصوصی آورده بودند. چنانکه ناگهان رسانه‌ی بی‌اخلاق و بی‌اصول دیگری در پوشش اصولگرایی، از تغییر پوشش یک کارگردان زن از چادر به مانتو، مرثیه می‌سراید و به این بهانه، عکس‌های فیسبوکی او را کنار فلان آبشار به معرض نمایش می‌گذارد تا ثابت کند که کارگردان موردنظر، همانی نیست که در عموم نشان می‌دهد و جالب آن است که یکی از خبرگزاری‌های حامی دولت همین مطلب را بهانه‌ای می‌کند برای تاختن به کل جریان رسانه‌ای انقلاب و فریاد «وا اخلاقا» سر می‌دهد تا نشان دهد مخالفان دولت، به قواعد اخلاقی پایبند نیستند.

مسئله اما اینجاست که این بار، بر خلاف دفعات قبلی، چنین مطلبی در یکی از رسانه‌های خوشنام و خوش‌سابقه‌ی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی منتشر شده است که سابقه‌ی روشن و عملکرد قابل دفاعی در دفاع از مبانی نظام در سخت‌ترین بحران‌ها و شرایط دارد. مطلبی که نگارنده‌ی آن به خصوصی‌ترین زوایای زندگی یک انسان سرک کشیده و در مورد آنکه چرا فلان مجری تلویزیونی چادر رنگی می‌پوشد، چرا در محافل خصوصی زنانه‌اش چادر ندارد و از مانتو استفاده می‌کند و چرا عاقد عقد ناکامش فلانی است، قلم‌فرسایی کرده تا در نهایت نتیجه بگیرد این مجری منافق است.

حقیقت آن است که سرک کشیدن در زندگی مردم، به سان آنچه پاپاراتزی‌ها در غرب انجام می‌دهند، انقلابی‌گری و کار فرهنگی نیست.

***ماجرای پنجمین حادثه اسیدپاشی در اصفهان

نماینده مردم اصفهان ضمن تکذیب پنجمین اسیدپاشی در این شهرستان به تشریح آخرین وضعیت 4 قربانی دیگر این حادثه پرداخت.

حسن کامران دستجردی نماینده مردم اصفهان  وقوع پنجمین حادثه اسیدپاشی در اصفهان را به شدت تکذیب کرد.

وی افزود: شایعه جدیدی که در مورد وقوع پنجمین حادثه اسیدپاشی در اصفهان بود را از طریق منابع رسمی پیگیری کردم ولی واقعیت نداشت لذا آن را تکذیب می‌کنم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: از 4 مورد حادثه اسیدپاشی که در اصفهان به وقوع پیوسته فقط یک نفر آن‌ها از نظر بینایی حال مناسبی ندارد و سه نفر دیگر مشکلی ندارند.

کامران ادامه داد: حوادث اسیدپاشی در اصفهان در طول یک دوره زمانی بوده و پشت سر هم نبوده است ولی همه آن‌ها در محور خیابان بزرگمهر اصفهان که منطقه متوسطی است به وقوع پیوسته است.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: عاملین اسیدپاشی در اصفهان با موتور این کار را انجام دادند و دو نفر سوار ترک موتور بودند.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: متاسفانه دست اندرکاران بهداشت و درمان در رابطه با این موضوع کوتاهی کردند و باید به موقع راجع به درمان این افراد اقدام می‌کردند.

****پرونده مشترک آیت الله مهدوی کنی و هاشمی رفسنجانی

آیت الله مهدوی کنی در کتاب خاطرات خود که درسال 1385 از طرف مرکز اسناد انقلاب منتشر شده، اشاراتی به آیت اله هاشمی رفسنجانی دارد.

در بخشی از ین خاطرات آمده است:

در سال 1353 تا مدتی من نمی دانستم که آیت الله طالقانی بازداشت شده اند، چون زندانی بودم و از بیرون زندان خبر نداشتم. همان شبی که مرا گرفتند آقایان هاشمی، طالقانی و لاهوتی را هم گرفته بودند. ما چهار نفر پرونده مان از یک نظر مشترک بود و در ارتباط با مجاهدین خلق بود. می گفتند شما به اینها کمک های مالی کرده اید و با آنها ارتباط دارید. البته مسئله ی اسلحه را هم می گفتند گرچه از من مسئله ی سلاح را نمی پرسیدند و بیشتر روی جنبه مالی تکیه می کردند.مدتی در کمیته ی مشترک در سلولی تنها بودم، تا شبی دیدم صدای آقای هاشمی می آید. آقای هاشمی با پاسبان و نگهبان که آنجا بودند صحبت می کرد.

دیدم صدا آشناست. خوب گوش کردم دیدم صدای آقای هاشمی است. بعد نگهبان آمد، من پرسیدم مثل اینکه این آقای هاشمی بود؟ گفت: آقای هاشمی رفسنجانی است که ایشان هم زندانی است، همان شبی که شما را گرفتند ایشان را هم گرفتند.بیشتر سوالات هم درباره ی ارتباط با مجاهدین و کمک به زندانی ها و خانواده هایشان و همچنین درباره ی زندانی های مخالفین دستگاه بود. شکنجه ها از همان روز اول شروع شد.

صبح ها وقتی آقای هاشمی نماز می خواندند مقید بودند که هر روز قرآن بخوانند. نمی گویم صدای آقای هاشمی خیلی بد بود، ولی هیچ خوب نبود. آقای لاهوتی خیلی شوخی می کرد، می گفت: آقای هاشمی! بخوان که من دارم کیف می کنم! آقای هاشمی هم مقید بود که قرآن را با صوت بخواند. واقعاً هم صدایش خوب نبود. ایشان یک مدتی قبل از صبحانه بعد از اینکه قرآن می خواندند به مطالعه ی آیات می پرداختند.

آقای هاشمی در این جهت خیلی پرکار بود. همان کاری را که الان بخشی از آن چاپ و منتشر شده، می نوشتند. ایشان از اول قرآن شروع کردند و یک قسمت از وقت شان درباره ی قرآن می گذشت. یک قسمت دیگر وقت شان به خواندن زبان فرانسه نزد آقای دکتر شیبانی می گذشت. یک مقداری هم سابقاً انگلیسی خوانده بودند که در آن موقع تمرین زبان داشتند. نمی دانم الان بلدند یا نه، ولی در آن زمان صبح ها این کار را انجام می دادند.

در تقسیم کار قبل از اینکه آقایان دیگر بیایند، جارو کشیدن و تی کشیدن و حتی شستن توالت ها و ظرف ها تقسیم شده بود و ما انجام می دادیم؛ مثلاً یک روز نوبت من و آقای هاشمی بود که این کارها را می کردیم. نوبت من همیشه با آقای هاشمی می افتاد. شیلنگ می گرفتیم و توالت ها را می شستیم، «تاید» می ریختیم و تمیز می کردیم. دستشویی ها و محل وضو را می شستیم، اتاق را جارو می کردیم. راهروها را تی می کشیدیم و ظرف ها را می شستیم.

***هواپیمایی که راهی لبنان بود از صفحه رادار حذف شد

روزنامه لبنانی الدیار نوشت: «یک فروند هواپیمای قبرسی از نوع دیمبو ویژه آموزش خلبانان با سه سرنشین از قبرس راهی لبنان بود ولی قبل از آنکه وارد آسمان لبنان شود از صفحه رادارها حذف شد.

این هواپیما دو دقیقه قبل از حذف شدن از صفحه رادار و در 26 مایلی آسمان لبنان با برج مراقبت ارتباط گرفته و از خلل فنی خبر داده بود. بعد از قطع این ارتباط همه وسایل ارتباطی با این هواپیما قادر نشدند تا از وضعیت آن مطلع شوند.

مراقبت ها از طریق نیروی هوایی، دریایی و زمینی از سوی ارتش لبنان تاکنون به نتیجه نرسیده است.»

***تجمع انحرافی ضدانقلاب درباره اسیدپاشی

مسئله دردناک اسید پاشی در اصفهان با شایعه ربط داشتن با پدیده ناهنجار "بدحجابی" سوژه جدید رسانه‌ها و عناصر ضدانقلاب شده و هرکدام به نوعی در صددند تا این موضوع را به مسائلی چون "طرح جامع حجاب و عفاف"، "امر به معروف و نهی از منکر" و "هشدارهای فرهنگی مسئولین" پیوند دهند.

 این جنجال رسانه‌ای، که به سرعت در سایت‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای به موضوع اول تبدیل شد، با انتشار گزارشی در یک خبرگزاری دولتی آغاز شد. این خبرگزاری پنج شنبه هفته گذشته خبری درباره اسیدپاشی به صورت چند زن در اصفهان را همراه با ابهاماتی بی اساس منتشر کرد.

 در ادامه و با هماهنگی، خط مشترکی میان رسانه‌ها، جریانات و چهره‌های ضدانقلاب ایجاد شد که سعی در القای باطل موضوعاتی چون طرح مجلس، امر به معروف و نهی از منکر و تحریک خطباء داشت، به عنوان عامل اصلی برای اسیدپاشی بر صورت زنان بدحجاب اصفهان شد!

 در این‌باره "رضا پهلوی" فرزند شاه مخلوع ایران، در وب‌سایت خود نوشت: «از همه نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های دولتی و امنیتی کشور که هنوز به ایران و ایرانی می اندیشند، دعوت می کنم در خدمت و نه در مقابل ملت باشند. از بکارگیری خشونت در مقابل خواهران بی دفاع خود پرهیز کنند. در راستای آشتی ملی برای گذر به فردایی بهتر، در مقابل طرح ضدبشری «آمران به معروف و ناهیان از منکر» ایستادگی کنند و به آغوش پرمهر ملت ایران بازگردند.»

 همچنین "مریم رجوی" از مسئولین سازمان تروریستی و جنایتکار منافقین با ادعای اینکه باندهاي سازمان يافته حکومت ایران به صورت شمار زيادي از زنان جوان در اصفهان به بهانه بد حجابي اسيد مي پاشند، گفت: «سكوت جامعه جهاني در مقابل اين فجايع به بهانه مذاكرات اتمي، در عمل به معناي تشويق حکومت براي ادامه اين فجايع در ايران است.»

وب سایت "کلمه" (Kaleme) وابسته به جریان فتنه نیز این مضوع را با طرح حمایت از آمران به معروف مرتبط دانست و نوشت: «شیپور مبارزه با بدحجابی را مدتها قبل انصارحزب الله با صدور بیانیه ها و اطلاعیه های مختلف نواخت و به موازات آن مجلس نیز طرح امر به معروف و نهی از منکر را به جریان گذاشت. طرحی که جز توجیهی برای برخورد خودسرهایی چون انصار حزب الله تعبیر نمی شود و مقاومتها برای توقف آن بی نتیجه بوده است. درست در همین ایام خبر اسیدپاشی به 4 زن در اصفهان رسانه‌ای شده و از سوی جانشین فرمانده ناجا نیز مورد تایید قرار گرفت. اگر چه گزارشها از آمار بیشتری حکایت دارد.»

***"ذبح کننده شیعیان" در عراق دستگیر شد

اخیراً رسانه‌های عراقی از عملیاتی برای دستگیری یکی از جلادان گروه تروریستی داعش خبر دادند که این علمیات با موفقیت به پایان رسید.

با توجه به اینکه عناصر داعش هر یک برای خود نامی مستعار انتخاب می‌کنند، این شخص با نام «ابو معاویه العراقی» در این گروه تروریستی فعالیت می‌کرد.

به گفته منابع امنیتی عراق، ابو معاویه العراقی برای خود لقب «ذبح کننده شیعیان» برگزیده بود و به این نام افتخار می‌نمود.

حتی برخی اعلام داشته‌اند که این تروریست تا کنون 76 تن از شیعیان را سر بریده است.

ابو معاویه العراقی پس از آنکه به دست یگان ویژه ارتش عراق دستگیر شد، اعتراف کرد که از صدای ناله افراد به هنگام ذبح، لذت می‌برد(!)

***ادعای خنده دار مفتی وهابی

مفتی تندور وهابی عربستانی "علی الربیعی" در صفحه رسمی تویتر خود مدعی شده که شیعیان یک کعبه داخل کشور خود یعنی ایران درست کرده اند و انتظار دارند که حضرت مهدی از انجا ظهور کنند.

این ادعای مضحک او همرا با تایید همفکران وهابی خود قرار گرفت که اکثر آنها به علت عدم تسلط شان  به زبان فارسی هرگونه خبر دروغی در مورد ایران را باور می کنند.

پیشتر نیز این مفتی وهابی  با طرح مسئله ای در تویتر تعجب مخاطبان را برانگیخت.

این مفتی وهابی در سخنانی توهین آمیز اظهار داشت: شیعیان بدون پرداخت جزیه در بین ما زندگی می کنند در حالیکه شرع می گوید تمام غیر مسلمانان باید برای زندگی در یک کشور اسلامی جزیه پرداخت کنند. جزیه یک قانون شرعی است و پیش ازاین نیز خلفای اسلامی آن را از مجوس(یعنی زرتشتیان) بحرین و بربر دریافت می کرده اند و در این حکم، اجماع وجود دارد.

از بین فتوای مضحک وی می توان به این فتوا نیز اشاره کرد: بر تمام منشی های زن واجب است، سه بار به مدیرشان شیر بدهند تا در حکم مادرشان باشند و بتوانند کنار آن ها کار کنند.

نکته قابل توجه در شخصیت این مفتی این است که وی خود را کارشناس جهانی در مسائل عقلی و تست هوش می داند و می تواند ضریب هوشی افراد مختلف را به مقدار صد درصد افزایش دهد.

***برخی از مواضع آقای روحانی، کار مذاکرات را سخت کرده است

علی واعظ، کارشناس صدای آمریکا، درباره مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 گفت: «تجربه ای که جامعه جهانی پس از 12 سال داشته، ما را به اینجا رسانده که امروز بیش از هر زمانی دیگری، نزدیک هستیم به دستیابی به یک توافق. به قطع نمی توان گفت این توافق به دست خواهد آمد یا نه ولی به هر حال واقعا امروز بسیار بسیار نزدیک هستیم و من فکر می کنم همان طوری که در انتخابات ایران، کسانی که از خارج ایران نگاه می کردند، نتوانستند پیش بینی کنند نتیجه انتخابات چه خواهد شد، امروز هم پیش بینی اینکه چه کسانی برنده و یا بازنده یک توافق هسته ای خواهند بود، برای کسانی که از خارج نگاه می کنند به فضا، چندان ساده نیست.»

تحلیلگر ارشد امور ایران در گروه بین المللی بحران، درباره برخی ادعاهای رسانه های ضدانقلاب مبنی بر تفاوت میان دیدگاه مقام معظم رهبری با دکتر روحانی درباره مذاکرات هسته ای گفت: «به عنوان مثال خود آقای روحانی در بسیاری از موارد مواضعی را اتخاذ کرده که کار مذاکرات را بسیار سخت کرده است؛ ایشان خودشان در داووس گفتند ما حتی یک سانتریفیوژ را هم از جا بر نخواهیم داشت؛ این جمله خود آقای روحانی بود نه جمله ای که از طرف رهبر جمهوری اسلامی آمده باشد. از آن طرف، موضع رهبر ایران در مورد 190 هزار سو، موضعی بود که بر سر میز مذاکرات، ماه ها پیش از اینکه به طور علنی بیان شود، مطرح شده بود.»

***نگرانی امریکایی از اسیدپاشی

"سامانتا پاور" سفیر امریکا درسازمان ملل متحد در واکنش به اسیدپاشی اصفهان، ضمن غیرانسانی توصیف کردن اقدام عوامل اسید پاش دراصفهان گفت: «امریکا کاملاً این حملات غیرانسانی علیه زنان درایران را، که گفته می‌شود به خاطرنداشتن حجاب بوده، محکوم می‌کند.»

خانم پاور در"توئیتر" (Twitter) خود نوشت: «ایالات متحده از دولت ایران می‌خواهد مجرمان را پیدا و آن‌ها را محاکمه نماید.»

نماینده امریکا در سازمان ملل همچنین با اشاره به تظاهرات روز چهارشنبه ایرانیان معترض در تهران و اصفهان به اسیدپاشی‌ها، نوشت: «گزارش تظاهرات ۱۰۰۰ نفر از ایرانیان که خواستار اقدام [مقامات] در این باره شده اند، نمایش چمشگیر همبستگی با زنان ایران است.»

یادآور می شویم که این سخنان سفیر امریکا در مقر سازمان ملل، بیانیه رسمی دولت امریکا نبوده و صرفا پیامی در توئیتر شخصی خانم پاور می‌باشد.

***مک کارتی اوباما را تهدید کرد

کوین مک کارتی، رهبر اکثریت جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا، در مورد روند مذاکرات هسته ای با ایران به رییس جمهور این کشور هشدار داد.

وی با تهدید اوباما گفت: در صورتی که دولت به دنبال دور زدن کنگره در توافق هسته ای با ایران باشد از سوی کنگره مورد "نظارت گسترده" قرار خواهد گرفت.

مک کارتی افزود: نحوه مداخله کنگره بستگی به توافقی دارد که اوباما تلاش می کند با ایران داشته باشد. در صورتی که دولت به توافقی دست یابد که برنامه هسته ای ایران را به اندازه کافی به عقب نراند، کنگره از اجرای "نظارت گسترده" صرف نظر نخواهد کرد.

در ادامه این خبر آمده است: بر اساس گزارش رسانه ها، مقامات دولتی به اوباما گفته اند، وی قدرت حذف یک جانبه تحریم های ایران به عنوان بخشی از توافق هسته ای را دارد.

واشنگتن اگزمینر، با اشاره به اختلاف نظر عمیق بین اوباما و اعضای کنگره افزود: اوباما به سختی می تواند حمایت دو سوم از اعضای کنگره، که به صورت معمول برای برداشتن تحریم ها مورد نیاز است را جلب نماید؛ چرا که بسیاری از قانونگذاران اعتقاد دارند که توافق هسته ای جاری، این اطمینان را به آن ها نمی دهد که ایران قابلیت های خود برای ساختن سلاح هسته ای را گسترش نخواهد داد.

***کارشکنی مخفیانه در مذاکرات

آنگونه که "پل آل پیلار" تحلیلگر سابق سیا توضیح می دهد، نومحافظه کاران کنگره امریکا مصممند مذاکراتی که برنامه هسته ای ایران را خاتمه نمی دهد، با محدودیت و شکست مواجه سازند. به نظر آنان بهتر است ایران، بمباران شود و این موضوع در دستور کار اصلیشان قرار دارد. نومحافظه کاران، اقدامات خرابکارانه خود را به خاطر مسائلی که مربوط به قانون اساسی می شود، پنهان می کنند.

***درخواست های متعدد آمریکا از ایران درباره عراق

سعید ساعدی، کارشناس صدای آمریکا، درباره نفوذ ایران در عراق گفت: «آقای عبادی مشخصا با فشار و تاثیر ایران نخست وزیری را گرفتند و آقای مالکی را عوض کردند. یعنی اینکه ایران به تمامی در عراق عرب حضور دارد؛ این را همگان می دانند و آمریکا هم می داند و حتی آمریکا در ماه های اخیر پیام های متعددی را مستقیم و غیر مستقیم فرستادند تا ایران به استقرار عراق کمک کند چرا که آنها این تاثیر را به خوبی می دانند.»

این روزنامه نگار کُرد که از مخالفان تندرو جمهوری اسلامی است، با چشم پوشی از روابط بسیار خوب ایران و اقلیم کردستان عراق گفت: «این تاثیر در اقلیم کردستان عراق خیلی کم است. ایران خیلی تلاش می کند تا در این اقلیم حوزه نفوذ جدی را باز کند تا بتواند با این رویکرد، تاثیر منفی بگذارد بر جنبشی که در کردستان ایران[گروه ک های تروریستی همچون پژاک] وجود دارد. اما هنوز نتوانسته در این حوزه موفق شود.»

ساعدی درباره احتمال حمله زمینی ارتش آمریکا به عراق نیز گفت: «من فکر نمی کنم مجددا ارتش زمینی آمریکا به این منطقه برگردد. بازگشت ارتش زمینی آمریکا به این منطقه را می توان به عنوان نقطه اوج جنگ جهانی سوم قلمداد کرد.»

***ایالت آمریکا هم به جنگ ایران آمد

با وجود آنکه طبق توافق ژنو دولت آمریکا ملزم شده است تحریم جدید علیه ایران وضع نکند اما هر از گاهی این تعهد به بهانه های مختلف نقض می شود.

این بار نوبت به ایالت پنسیلوانیای آمریکا رسید که مستقلا ایران را تحریم کند. این ایالت قانونی تصویب کرده که بر اساس آن شرکت ها و افرادی که بیش از 20 میلیون دلار در بخش انرژی ایران سرمایه گذاری کنند از قراردادهای دولتی که بیش از یک میلیون دلار ارزش دارد، محروم خواهند شد.

شبکه بی بی سی فارسی  با اعلام این خبر گفت: «در یکسال گذشته کاخ سفید جلوی کنگره را برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران گرفته تا مبادا مذاکرات هسته ای لطمه بخورد.»

مجری بی بی سی از خبرنگار این شبکه در واشینگتن پرسید: «روشن است در پنسیلوانیا چه خبر است؟ چرا آن ها به طور مجزا علیه ایران تحریم در نظر گرفته اند؟»

***حمایت آمریکا از کمک های ایران به عراق

در واکنش به سفر حیدر عبادی، نخست وزیر عراق به تهران، ماری هرف، از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا، گفته است که ایران می‌تواند با ترغیب گروه‌های مختلف قومی و مذهبی عراق به همکاری با هم، به این کشور در مقابله با داعش کمک کند.

هرف که در یک نشست خبری شرکت داشت، در مورد ملاقات عبادی با مقامات ارشد جمهوری اسلامی گفت که ایران و عراق دارای یک مرز مشترک طولانی و روابط دیرینه هستند و با توصیف این سفر به عنوان "یک دیدار عادی" گفت: «ما ایران را ترغیب کرده‌ایم تا این پیام را به گوش دولت عراق برساند که باید به شکلی فراگیر حکومت کنند و این کلید حل مشکلات است.»

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: «برای چندین ماه است که ما همین را گفته‌ایم.»

به گزارش بی بی سی(BBC)، رسانه دولتی انگلیس، یکی از خبرنگاران با ادعای اینکه ایران ظاهرا مایل به ورود به جنگ زمینی علیه داعش بوده و "احتمالا در این جنگ شرکت هم کرده است" سئوال کرد: «آیا شما این موضوع را چیز مثبتی تلقی می کنید؟»

ماری هرف گفت که منظورش از مشارکت ایران در مبارزه با داعش در عراق، اعزام نیرو به این کشور نبوده است. وی افزود: «من از این تریبون گفته‌ام که تمامی کشورها می‌توانند در این جنگ نقشی برعهده بگیرند و ایران نیز، اگر دولت عراق را تشویق به اتخاذ رویکردی فراگیر کند، اگر از نیروهای امنیتی عراق - که تنها کسانی هستند که باید در این جنگ حضور داشته باشند - حمایت کند و نه از شبه‌نظامیان یا کسان دیگر، این راهی است برای کمک به این ماجرا.»

در همین نشست خبری، یکی از خبرنگاران گفت که نیروهای پیشمرگ کرد هم "شبه‌ نظامی" محسوب می‌شوند، در حالیکه آمریکا از آنان حمایت می‌کند. هرف گفت: «کاملا درست است اما نیروهای دولت محلی کرد و نیروهای امنیتی عراق در سطحی بی‌سابقه با هم همکاری دارند، در سطحی که قبلا هرگز دیده نشده بود.»

***رونمایی صدای آمریکا از پست جدید سردار اشتری!

شبکه صدای آمریکا که پیش از این در اقدامی فریب کارانه جهت سیاه نمایی وضعیت داخلی کشور اقدام به انتشار تصویر کودکان پاکستانی به عنوان کودکان فقیر در ایران نموده بود، در گافی جدید جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران را به عنوان " یکی از مسئولان وزارت کشور " معرفی کرد!

در برنامه روی خط این شبکه که با موضوع اسیدپاشی به روی آنتن رفته بود، گزارشگر این شبکه "سردار اشتری" جانشین فرماندهی نیروی انتظامی را به عنوان " یکی از مسئولان وزارت کشور " به ببیندگان معرفی کرد!

گفتنی است شبکه صدای آمریکا  که مدعی صداقت در خبررسانی است، بارها در راستای سیاه نمایی و دروغ پردازی بر علیه جمهوری اسلامی، به تقلب و حیله متوسل شده است.

**استعفای خبرنگار زن لبنانی از شبکه الجزیره

روزنامه القدس العربی نوشت: "کاتیا ناصر" خبرنگار زن شبکه الجزیره که گزارش های وی از مناطق بحران زده میان مخاطبین این شبکه خبری مشهور است، از پایگاه خبری که در آن مستقر است استعفا داد.

این روزنامه در ادامه نوشت: این خبرنگار که ملقب به "کاتیوشا" است، بسیاری از مسائل مربوط به بحران ها و جنگ های چند سال اخیر را در قلب معرکه ها پوشش می داد. وی به خاطر مسائل خانوادگی استعفای خود را به مسئولان شبکه الجزیره ارائه داد.

این خبرنگار لبنانی با بیان اینکه فلسطین مسئله اول و آخر جهان اسلام و آزادی خواهان است، استعفای خود را از خبرنگاری به تمامی دنبال کنندگان وی در فضای مجازی اعلام کرد.

***سخنگوی داعش یک نوجوان استرالیایی است

روزنامه الدیار نوشت: رهبران داعش یک نوجوان استرالیایی را به عنوان سخنگوی خود قرار داده اند. این نوجوان در کلیپ ها و فیلم های کوتاهی که داعش بر شبکه های اجتماعی منتشر می نماید، نظرات رهبران داعش را بازگو می کند.

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: هفته گذشته رهبران داعش در یک کلیپ 90 ثانیه ای از زبان این نوجوان از برافراشته کردن پرچم داعش بر فراز کاخ سفید و کاخ باکینگهام لندن خبر داده بودند.

این نوجوان 17 ساله "عبدالله الامیر" نام دارد و از سیدنی به گروهک داعش ملحق شده است. او همچنین در قالب یک کلیپ خود را ابوخالد معرفی کرد و به تهدید نخست وزیر استرالیا و رئیس جمهور آمریکا پرداخت.

مادر این نوجوان در مصاحبه با روزنامه نگاران از شستشوی مغزی فرزندش توسط رهبران فکری داعش سخن به میان آورد. سخنگوی نخست وزیر استرالیا این کلیپ منتشر شده را علامتی برای تهدید جهان از سوی تروریست های داعش توصیف کرد.

***اسلحه های قاچاق چینی در دست شورشیان سوری

العربیه نوشت: «نیروهای ارتش آزاد سوریه از طریق شبکه های قاچاق اسلحه آفریقایی توانسته اند از چین موشک های ضد هوایی خریداری کنند.

به گزارش العربیه، ناامید شدن از حمایت "کشورهای دوست" شورشیان سبب اصلی خرید اسلحه های قاچاق بوده است.

برای اولین بار یکی از روزنامه های انگلیسی تصاویری از وصول این اسلحه های قاچاق به دست شورشیان را منتشر کرد.

پس از اشتباه مرگبار آمریکایی ها در روزهای گذشته که تجهیزات امدادی و نظامی خود را به جای کرد ها، در مقر تروریست ها تخلیه کردند، این دومین دسترسی شورشیان به تجهیزات نظامی محسوب می شود.

***تائید یک اقدام احمدی نژاد توسط دولت روحانی

حسین آذین درباره نتیجه نشست کمیسیون اصل 90 با موضوع بررسی کیفیت سوخت گفت: به علت طولانی شدن بحث و غیبت نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و سازمان بازرسی کل کشور، تصمیم‌گیری خاصی نشد و قرار شد ادامه نشست یکشنبه هفته آینده ( چهارم آبان ماه) برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه اعضا کمیسیون اصل 90 ، گزارش کمیسیون بهداشت را درباره بررسی کیفیت سوخت تأیید می‌کنند، ادامه داد: در این جلسه نماینده کمیسیون بهداشت و درمان خلاصه‌ای از گزارش این کمیسیون درباره کیفیت بنزین پتروشیمی و وارداتی را به اطلاع حاضران در جلسه رساند که "واردات بنزین فاقد استاندارد یورو4 در سه ماهه نخست امسال" و "بالا نبودن "بَنزِن" بنزین پتروشیمی" از مهمترین این موارد بود.

وی افزود: کمیسیون بهداشت و درمان و انرژی مجلس نیز عنوان کردند که سازمان محیط زیست تاکنون برای ادعاهای خود اسنادی را ارائه نکرده است. از سوی دیگر در حالی سازمان محیط زیست اعلام کرده است که با توقف تولید بنزین پتروشیمی و واردات بنزین آلایندگی هوای تهران کمتر و تعداد روزهای سالم  در این کلانشهر افزایش یافته است که بنزین پتروشیمی در تهران توزیع نشده بود و بنزین وارداتی نیز استاندارد یورو4 نداشت.

آذین گفت: علی‌رغم این که خانم ابتکار تأکید داشت، برخورد سیاسی با این موضوع نشود و همه کمک کنند تا این مشکل حل شود به نظر می‌رسد که مسئله را کمی سیاسی کردند. البته خانم ابتکار تأیید کرد که در دولت قبل خدمات خوبی در وزارت نفت انجام شده است؛ چرا که تولید بنزین یورو4 یک پروسه زمان بر و هزینه‌بر محسوب می‌شود و بعد از گذشت چندین سال نتیجه آن مشاهده می‌شود .

***گزارش رویترز از رواج یک جشن شیطانی در ایران

چند سال پیش، اگر نام "طلاق" از خانواده ای شنیده می شد و یکی از اعضای خانواده تن به جدایی از همسر می داد، نه تنها خود او بلکه سایر اعضای خانواده هم تا ماه‌ها و سال‌ها و گاه تا پایان عمر به دلیل این اتفاق مورد نقد و نگاه نامناسب سایرین قرار می گرفتند.

اما طلاق در میان برخی خانواده نه تنها دیگر عیب و ننگ به حساب نمی آید، بلکه کار به جایی رسیده است که برخی برای اعلام منفورترین حلال خداوند، جشنی هم می گیرند و همه اعضای خانواده و دوستان و آشنایان را برای اعلام این خبر دور هم جمع می کنند!

البته ماجرای جشن طلاق هم مانند سایر القائات بیرونی، از کشورهای غربی به کشور ما رسیده است. ماجرای جشن طلاق ابتدا در انگلستان آغاز شد. زمانی که زوج های انگلیسی پس از طلاق و جدا شدن از هم و به مناسبت این حادثه مهم! دوستان و آشنایانشان را به میهمانی دعوت می کردند و برای این مجلس کیک بزرگی را که عروسک هایی از زن و شوهری که از هم جدا می شوند روی آن قرار داشت سفارش می دادند.

حال این اتفاق نامبارک در میان برخی خانواده‌های نه‌چندان ایرانی! بهانه گزارشی برای یک خبرگزاری انگلیسی شده است.

خبرگزاری رویترز (reuters) در مطلبی با عنوان "افزایش طلاق در ایران؛ تغییر موقعیت زنان" نوشت: «ازدواج در ایران یکی از مهمترین مسائل کشور است که خانواده ها برایش هزینه های بسیاری پرداخت می کنند و گاهی میلیون‌ها دلار برای یک جشن اختصاص می دهند؛ اما برخی زوج‌ها طریقه دیگری را در پیش گرفته‌اند و جشن دیگری را به نام "پارتی طلاق" رواج داده‌اند.»

رویترز با اشاره به بازتاب این جشن‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در گزارش خود آورده است:

««برخی صفحات ایرانی در شبکه‌های مجازی و وبلاگ‌ها اخیرا از برگزاری پارتی‌ها و مهمانی‌های پر زرق و برقی خبر داده‌اند که زوج‌های میزبان در آن مجالس ضمن پذیرایی از مهمانان خود با کیک و شیرینی، از یکدیگر جدا می‌شوند و طلاق می‌گیرند.

اکنون این پدیده در تهران و برخی شهرهای بزرگ ایران در حال افزایش است و شخصیت‌ها و روحانیون بارز، مجالس یادشده را "شیطانی" توصیف کرده‌اند.

 

 ***هشدار یک نماینده به صداوسیما در رابطه با ترویج طلاق!

فرج الله عارفی با انتقاد از شعارهایی که در مورد بالا رفتن میزان طلاق در کشور می دهند، گفت: اگر به مرکز آمار ایران استناد شود، قابل قبول است در غیر این صورت خیلی نمی شود به هر آماری استناد کرد.

وی با تاکید بر اینکه طلاق معضل بزرگی شده است گفت: به عنوان یک جامعه شناس می خواهم از نگاه جامعه شناختی به طلاق بپردازم. اگر چه طلاق یک امر حلال است ولی مردم همواره آنرا تقبیح کرده اند.

نایب رییس کمیسیون اجتماعی با انتقاد از توافق های اولیه قبل از ازدواج افزود: متاسفانه با توافق هایی که لازمه زندگی پایدار است به صورت احساسی برخورد می شود و منطقی نیست به همین دلیل یک تصویر خام در ذهن پسر و یک خام نیز در ذهن دختر به وجود می آید. بدین معنا که پسر فکر می کند دختر خانم با تمام وجود او را می پرستد و هرچه بگوید، خانم اطاعت خواهد کرد و خانم هم گمان می کند این آقا او را دوست دارد. نتیجه آن می شود که دختر مهریه را به اندازه سنش قرار می دهد و پسر هم با تمام وجودش می پذیرد و دروغ از همین جا شروع می شود.

وی با تاکید بر اینکه در گذشته گسست خانوادگی را نداشتیم گفت: اکنون کارکرد خانواده خیلی تضعیف شده و یکی از عوامل آن رسانه های گروهی هستند که بسیار هم زیاد شده است.

عارفی با انتقاد از صدا و سیما گفت: متاسفانه تلویزیون دایم سریال هایی نشان می دهد که حتما یک طرف خانواده اشکال دارد. در این سریال ها یا خانمی مطلقه و یا در حال طلاق است. مرد خانواده به هر دلیلی زن ندارد و حتی اگر زنش مرده باشد باز هم اشکال دارد و می خواهد این را در ذهن مردم القا کند که می شود کانون خانواده روی دو پا نباشد و اگر زن یا مرد نباشد، اشکالی به وجود نمی آید. در این وضعیت چه انتظاری از جامعه داریم. نتیجه آن می شود که رفتارهای پدر، مادر، دختر و پسر در یک نظام منطقی برقرار نیست.

نماینده جیرفت تاکید کرد: به عنوان یک جامعه شناس و مردم شناس تاکید می کنم که شخصیت نوجوان و جوان ما از کودکی شروع می شود و هنگامی که از کودکی در این شرایط زندگی می کند، طلاق دادن و طلاق گرفتن در سن 25 سالگی برایش راحت است و به سرعت از هم جدا می شوند، زیرا خانواده متلاشی را در ذهنش نهادینه کرده اند.

***حاشیه‌های ناتمام بازیگر زن سینما

حاشیه‌های بازیگران سینما و تلویزیون همواره از فعالیت اصلی آنها در شغل خود، پررنگ‌تر و بیشتر است. البته این حاشیه‌ها در کم تجربه ‌ها بیشتر و در پیشکسوتان نزدیک به صفر است.

در سينماي ایران حاشیه‌ها زمانی اسف‌بارتر می شود که هنرپیشه های جوان و تازه کاري كه با پول بیت المال در نظام جمهوری اسلامی چهره شدند و نان و نامي پیدا كردند؛ سر بزنگاه آنچه که نباید انجام بدهند را انجام می‌دهند!

از وایبر و فیس بوک و... که بگذریم در طی چند ماه اخیر يكي از هنرپیشه‌هاي تلويزيوني، بیش از استاندارد جهانی حاشیه دار شده؛ از سفر برزیل هنرپیشه‌ها گرفته تا سیگار کشیدن یکی از این هنرپیشه های خانم که صدقه سری صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران حالا کلی هم برای خود طرفدار پیدا کرده، ضمن اینکه عکس اسف بار این خانم با یکی از هنرپیشه های آقا در برزیل را هم باید به آن اضافه کرد که البته در نهایت گفتند همه این عکس‌ها فتوشاپ بوده و ما در برزیل فقط داشتیم فوتبال می‌دیدم!

البته بعد از آن هم حاشیه ‌ای مطرح شد مبنی بر اینکه تلویزیون قرار است با این عزیزکرده‌ها برخورد ویژه ای داشته باشد تا حساب کار دستشان بیاید... تا اینکه ماه رمضان شد و برنامه جشن رمضان شبکه تهران برای یکی از هنرپیشه ها روی آنتن زنده تلویزیون جشن تولد گرفت تا حسابی هم ایشان و هم مخاطبان به وجد بیایند.

ضمن اینکه تک تک این افراد به نوعی مورد توجه قرار گرفتند تا شایعه ها از بین برود و خدای نکرده این افراد دلخور نشوند... یکی هم به برنامه شبکه یک سیما که البته در عید قربان از شیراز پخش شد، دعوت شد تا از ماجرای استخر رفتن‌شان در برزیل تعریف كند!

القصه؛ این حاشیه ها تمام نشد تا اینکه اتفاق دیگری آن هم از سوی همان هنرپیشه حاشیه ساز (البته تکذیب شده در برزیل) اتفاق افتاد!

یکی از رسانه ها درباره حضور یکی از بازیگران سینما و تلویزیون این گونه نوشت: "مراسم جشن عید غدیر در شهر حاجی‌آباد مرکز شهرستان زرین‌دشت استان فارس، بخاطر قهر مهمان اصلی به بر هم ریختن سالن توسط حاضران منتهی شد.

"انصاف نیوز" در ادامه خبر داد: این مراسم که سه‌شنبه با بلیط‌فروشی و استقبال گسترده مردم در سالن ورزشی ۲۲ بهمن حاجی‌آباد برگزار شد، به علت تناقض محتوای برنامه با بیلبوردهای تبلیغاتی به هم خورد. در بیلبوردهای تبلیغاتی این مراسم که در سطح شهر نصب شده بود، نوشته شده بود که برنامه با حضور «نرگس محمدی» بازیگر نقش «ستایش» برگزار خواهد شد اما اتفاقاتی افتاد که علی‌رغم حضور این بازیگر در سالن، وی به روی سن نرفت.

در ابتدای مراسم، امام‌جمعه زرین‌دشت سخنرانی داشت که در پایان سخنان خود اعلام کرد که خانم نرگس محمدی امشب با چادر و حجاب برتر به روی صحنه خواهند آمد، اما نرگس محمدی پس از اطلاع یافتن از این سخنان، گفت که حجابش کامل است و با چادر بروی سن نخواهد رفت. اصرار بیش از حد برگزارکنندگان نیز تاثیری در تصمیم او نمی‌گذارد و این مساله باعث قهر این بازیگر از سالن می‌شود.

جمعیت زیاد حاضر در سالن که با وعده حضور نرگس محمدی بلیط تهیه کرده بودند وقتی متوجه شدند که قرار نیست ستایش به روی سن بیاید، شروع به اعتراض کردند که در این میان اعتراضات بالا گرفت و باعث زد و خورد و آسیب رساندن به وسایل سالن شد."

***مردها برای من، زن ها برای مسعود

یکی از مهره های حلقه اصلی سازمان تروریستی منافقین پس از پشیمانی از عضویت در این تشکیلات می نویسد : " انقلاب ایدئولوژیک، برای فروپاشی خانه و خانواده که به «محفل» تبدیل شده بودند، کنترل افراد در (خواب و بیداری)، جلوگیری از هرگونه انتقادی که ممکن بود توسط زن و شوهر در محیط خانه صورت گیرد و در نهایت جلوگیری از ریزش و جدایی نیروها از سازمان بر اعضای فرقه تحمیل شد.

رجوی معتقد بود، خانواده محفل است، محفل به مرور تبدیل به باند می شود و باند هم خیانت می کند، او در نشستی گفت: «خانه و خانواده زائده تشکیلاتِ ما شده اند» یعنی قلوس یا انگشت ششم فرقه اند. با انگشت اضافی هیچ کاری نمی توان انجام داد و به هیچ دردی هم نمی خورد!

دلیل دیگر انهدام خانواده ها، جلوگیری از خروج زن و شوهر با هم از تشکیلات بود. به محض شروع جنگ خلیج فارس (حمله امریکا به عراق)، ۸۰۰ تن از بچه ها را به خارج تبعید کرده بود. و از آنها بعنوان برگ گروگان برای قفل کردن اعضاء استفاده می کرد.

در مورد بچه ها می گفت:«همه ی بچّه ها مال من هستند!» همانطوری که مالکیت همه زنان را از آن خود می دانست! در نشست ها، بحث حولِ فوائد طلاق و سه طلاقه بود و بیشتر بحث ها حول مسئله «جنسیّت» دور می زد. از مسائل جنسی و عوارض ناشی از آنها در روابط خانوادگی بسیار سخن گفته می شد.

 

افرادی که موفق به جدایی و رهایی از فرقه رجوی شده اند، اعترافات تکان دهنده ای از موارد نقض فاحش حقوق بشر در این فرقه کرده اند که همگی گویای این است که سازمان مجاهدین سابق به فرقه ای خانواده ستیز تبدیل شده است. تحت هر شرایطی زن ابزار و وسیله ای در دست رجوی است؛ هر وقتی او اراده کند، می بایست طلاق بگیرد و با خودش یا دیگری ازدواج کنند.

افرادی که تن به طلاق می دادند، یعنی انقلاب ایدئولوژیک را قبول می کردند. در حضور مسعود و مریم، تعهد می دادند که هیچگاه به خانواده و همسر خود مراجعه نکنند.

رجوی در نشست عمومی اعلام می کرد: «اعضای انقلابی بدانند، از این پس زنها با من ازدواج می کنند! و مردها با مریم! «همسران همگی شما مسعود و مریم هستند» در اینجا صدای کف زدن مجردها فضای سالن را مسئله دار می کرد. اعضاء در نشست ها، صحبت ها و اعترافات جنسی بسیاری در زمینه های مختلف داشتند که اکثراً به بیرون از نشست سرایت می کردند و به بحث محفلی تبدیل می گشتند.

به آن دسته از افرادی که حاضر نبودند همسران و فرزندان خود را از دست بدهند و مخالف طلاق بودند؛ مارک بیماران جنسی می زدند. بیشتر افراد متمرّد خواهان جدایی از سازمان می شدند. ولی خروج از فرقه رجوی هم به آسانی صورت نمی گرفت، بلکه هر انتقاد و اعتراضی که به جدایی اعضاء می انجامید، سرآغاز انتقال اعضاء به مهمانسرا بود.

در فرقه رجوی به مجموعه اماکن بخش اسکان، شامل دهها زندان و سیاهچال واقع در ضلع شرقی اشرف، مهمانسرا می گفتند. نهایتاً اگر کسی موفق به عبور از زندان و تحمل شکنجه ها می شد، در مرحله بعد به اردوگاه جهنمی رمادی و یا به هتل بین المللی عراق «زندان مخوف ابوغریب» انتقال می یافت. در آنجا باز عوامل رجوی، زندانی مفلوک را رها نمی کردند و با هماهنگی لازم توسط زندانبانان بعثی سخت ترین نوع شکنجه را بر جداشده ها اعمال می کردند.

***عزاداری ایرانی با طبل‌های چینی

پایگاه اینترنتی رادیو بین المللی چین (CRI) به نقل از منابع داخلی نوشت: «همزمان با نزدیک شدن به ماه محرم، نگاهی به طبل‌های در معرض فروش در حوالی راسته پارچه فروش‌های بازار تهران این سؤال را به ذهن متبادر می‌کند که این طبل‌ها ساخت کدام کشور است؟ پاسخ به این سؤال را در برچسب‌هایی که "MadeinChina" رویشان نقش بسته، می‌توان دریافت.»

این منبع دولتی ادامه داد: «کشور چین بزرگترین مبدأ طبل‌های وارداتی ایران در نیمه نخست امسال بوده است. قیمت این طبل‌ها بر اساس سایزشان متفاوت است و گاهی نیز طبل‌های ساخت ایران به چشم می‌خورد.

بر اساس مشاهدات، جنس این طبل‌ها عمدتا از استیل و آهن است و چوب استفاده شده در آن‌ها نیز "توپوز" نام دارد. بر این اساس، متوسط قیمت یک طبل کوچک 63 هزار تومان است، اما قیمت این کالا به طور میانگین از 90 هزار تومان تا 600 هزار تومان متغیر به نظر می‌رسد.»

بر پایه گزارش مذکور، «آمار واردات طبل در ششماهه اول سال جاری گویای این است که چین به لحاظ وزنی اولین صادرکننده این کالا به ایران است. امارات متحده عربی نیز به لحاظ ریالی و ارزش دلاری بزرگ‌ترین صادرکننده طبل‌ به ایران بوده است. البته کشورهای دیگری هم در این میان تلاش کرده‌اند در بازار ایران جایی برای طبل‌های خود پیدا کنند؛ از جمله: هلند، ترکیه و آلمان.»

رادیو چین خاطرنشان کرد: «مجموع طبل‌های واردشده به ایران در ششماهه نخست سال جاری، ارزشی معادل 458 میلیون و 359 هزار ریال معادل 17 هزار و 736 دلار داشته‌ است. موضوع قابل توجه این است که علی‌رغم مشاهده طبل‌های ژاپنی در بازار ایران، در میان کشورهای صادرکننده طبل به ایران نامی از کشور ژاپن دیده نمی‌شود که این شائبه را به وجود می‌آورد که طبل‌های ژاپنی از مبادی غیررسمی عبور داده شده‌اند.»

***سرقت‌های ادبی یک ضدانقلاب پرمدعا

محمد خرمشاهی، شاعر طنزسرا به بازگویی واقعیت‌هایی درباره اسماعیل خویی، هادی خرسندی و علیرضا نوری‌زاده پرداخته است.

وی در گفت وگویی با شماره دوم مجله «عصر اندیشه» اظهار داشت: قبل از انقلاب بنده ایشان (هادی خرسندی) را به توفیق آوردم، اما آدم سالمی نبود... بعد از مدتی که آقای هادی خرسندی به توفیق آمد، می‌دیدم نامه‌هایی که از شهرستان می‌آید به دست ایشان می‌رسد، تا اینکه خانمی تماس گرفت و گفت چرا شعری که فرستاده بودم به نام هادی [خرسندی] چاپ شده؟ از اینجا به بعد بود که فهمیدم خرسندی بهترین اشعار دیگران را که برای چاپ به توفیق می‌فرستادند، از پستچی می‌گرفت و به نام خودش چاپ می‌کرد. او کثیف‌ترین فردی است که من تا به حال در زندگی‌ام دیده‌ام که متاسفانه در لندن به عنوان بهترین شاعر شناخته می‌شود(!)

 وی همچنین درباره خویی گفته است: ... من اصلاً اسماعیل خویی را شاعر نمی‌دانم. واقعا خجالت می‌کشم از شعرهای بعضی به اصطلاح از این شعرا. از این تیپ آدم‌ها زیاد داریم؛ مثل علیرضا نوری‌زاده که او هم از ابتدا ذوق شعر نداشت، اما دوست داشت خود را شاعر جا بزند.

داریوش خواننده لس آنجلسی هم طی مصاحبه ای این مطلب را تائید و درباره او گفته بود: هادی که شاعر نیست، همه کارهایش دزدی و کپی از نسیم شمال است، ترانه ایران هم مال طهمورث است.

***اعدام یک زن شجاع

گروه تروریستی داعش زن شجاع عراقی که یک فرد متجاوز به عنف عضو این گروه را کشته بود، سر برید.

پایگاه خبری شبکه العالم در اینباره نوشت: یک منبع امنیتی در دیالی عراق اعلام کرد: زن بیماری که در شمال شرق بعقوبه یکی از عناصر داعش را که قصد تجاوز به وی داشت، کشته بود توسط داعش سر بریده شد.

این زن که زیر چهل سال سن داشت توسط تروریست مزبور در خانه اش در روستایی از توابع شهرستان المقدادیه غافلگیر شد، اما توانست سلاح را از دست تروریست بگیرد و برای حفظ شرافت خود او را به هلاکت برساند.

این منبع امنیتی که خواست نامش فاش نشود، افزود: عناصر داعش با محاصره خانه این زن، وی را بازداشت و سپس به موجب حکم دادگاه به اصطلاح شرعی، سر او را با ضربه شمشیر از تن جدا و تعدادی از داعشی ها نیز جسد وی را مثله کردند.

این منبع خاطرنشان کرد که این حادثه باعث خشم اهالی روستا شده است؛ زیرا مصداق آشکار تعرض به همه عرف ها وسنت ها به شمار می آید.

***امر به معروف به زبان خشک جواب نمی دهد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: نهی از منکر با زبان خشک جواب نمی‌دهد و باید روشی را جایگزین کرد که دیگران از آن ‏استقبال کنند.

آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی در جمع گروهی از بانوان ‏آمر به معروف و ناهی از منکر در موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به امر به ‏معروف و نهی از منکر به عنوان یکی از فروع دین اسلام اظهار کرد: با اینکه همه کودکان این فروع را در ‏همان ابتدای تحصیلات خود می‌آموزند ولی با بدفهمی‌هایی در این زمینه روبه‌رو هستیم.‏

وی افزود: نظارت عمومی با هدف ارتکاب کمتر تخلف از سوی جامعه نوعی از امر به معروف و نهی از ‏منکر است و مردم باید این اصل را رعایت کنند و این مسئله دارای شروطی است که از آن جمله ‏می‌توان به ضرر نداشتن برای امرکننده و امرشونده اشاره کرد.‏

رئیس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه گاهی اوقات وجوب امر به معروف و ‏نهی از منکر در صورت وجود خطر ساقط می‌شود، گفت: اباعبدالله(ع) هنگام ورود به سرزمین کربلا طی ‏خطبه‌ای که ایراد فرمودند، عنوان کردند «فلسفه قیام من امر به معروف و نهی از منکر است» و البته در ‏همین راه به شهادت رسیدند.‏

وی ادامه داد: اقدامی که امام حسین(ع) انجام داد در حقیقت غیر از آن امر به معروفی ‏است که اگر ‏جان خود را در خطر دیدیم، امر به معروف انجام ندهیم.‏

مصباح‌یزدی افزود: معمولا افراد در مقابل امر دیگران موضع‌گیری می‌کنند و دوست ندارند هیچ ‏کس در کارشان دخالت کنند و گاهی می‌بینیم فرد آمر به معروف را به قتل هم می‌رسانند، بنابراین باید ‏بدانیم امر به معروف به زبان خشک جواب نمی‌دهد و باید روشی را جایگزین کرد که دیگران از آن ‏استقبال کنند.‏

وی خاطرنشان کرد: مشکلات در جامعه ما در حال گسترش هستند که از جمله عوامل آن می‌توان به ‏شبکه‌های ماهواره‌ای و برخی سایت‌های اینترنتی اشاره کرد و البته تساهل و تسامح بعضی مسئولان ‏هم تاثیرگذار است، بنابراین باید اختلافات را کنار گذاشت و از روی دلسوزی و با رعایت کامل احترام ‏متقابل، افراد را هدایت کرد.‏

***پیام محرمانه آیت الله مهدوی کنی به یکی از سران فتنه

معاون سابق فرهنگی سپاه گفت: آیت الله مهدوی کنی به موسوی گفته بود که اگر کاندید شود برای خودش و نظام ضرر خواهد داشت چراکه وی به ولایت فقیه اعتقادی ندارد.

حمیدرضا مقدم فر معاون سابق فرهنگی و اجتماعی سپاه در حاشیه مراسم تدفین پیکر آیت الله مهدوی کنی در سخنانی در مورد تشریح  مواضع آیت الله مهدوی کنی در فتنه 88 گفت: مواضع وی در مقاطع مختلف تاریخی برجسته و درخشان بود و یکی از صحنه ‌های درخشان بصیرت ایشان در فتنه سال 88 بود.

وی افزود: بنده قبل و پس از انتخابات ریاست جمهوری خدمت ایشان رسیدم؛ در یکی از دیدارهایم با ایشان که قبل از انتخابات ریاست جمهوری 88 بود، ایشان از حضور موسوی در انتخابات نگران بود و می‌گفت که به وی(موسوی) پیغام داده‌ام که کاندیدا نشود چراکه که اگر کاندید شوی برای خودت و نظام ضرر خواهد داشت.

معاون سابق فرهنگی سپاه در همین زمینه تأکید کرد: وقتی علت را از آیت‌الله مهدوی‌کنی جویا شدم به بنده گفتند که من به آن واسطه‌ای که در خواست داشت از موسوی در انتخابات حمایت کنم نیز گفتم که موسوی نه در زمان امام و نه در زمان فعلی به ولایت فقیه اعتقاد نداشته و ندارد و اگر کاندید شود فتنه‌ای در کشور رخ خواهد داد که این امر به چند ماه پیش از انتخابات مربوط می‌شود که بیانگر بصیرت وی است؛ البته بعدها دیدیم که این اتفاق افتاد و پیش بینی وی درست بود.

***انتشار اخبار قدیمی اسیدپاشی برای شایعه سازی!

طی چند روز گذشته که موضوع تکرار اسیدپاشی‌ها در شهر اصفهان فضای روانی مردم در این شهر را دچار تلاطم کرده و رسانه‌های معاند با بهره‌برداری از آن به دنبال ضربه زدن به امنیت روانی مردم و تشدید فضای ناکارآمدی امنیتی هستند ناگهان شاهدیم خبری مبنی بر اسید پاشی برچهره مادر و دختری در شهر مشهد، به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مبتنی بر این شبکه‌ها در این شهر و حتی کشور پخش می‌شود، هرچند کذب بودن تاریخ این خبر خیلی زود مشخص شد اما سوال این است که چه فرد یا افرادی از بازنشر خبری مربوط به سه سال قبل در شبکه‌های اجتماعی سود می‌برند و اصولا  چه اهداف پنهانی از این اقدام وجود دارد؟

پیش از تلاش برای پاسخ به این پرسش خوب است در یاد داشته باشیم که فضای شهری مشهد علاوه بر جمعیت سه میلیون نفری خود، سالانه پذیرای 27 میلیون زائر است که حدود 1.5 میلیون نفر از این زائران و مسافران خارجی هستند و مشهد در منظر آنان به مثابه ایران است.

یقینا آنچه که طی چند روز گذشته در اصفهان اتفاق افتاد، فارغ از ابعاد حادثه‌ای آن، ابعاد گسترده روانی برای مردم این شهر خصوصا زنان ایجاد کرده، ابعادی که موج‌سوار اصلی آن رسانه‌های معاند و ضد انقلاب بودند تا فضای امنیت شهروندی را خدشه‌دار کنند، در این میان ناگهان خبری مبنی بر اسیدپاشی در شهر مشهد بر روی مادر و دختری بدون قید تاریخِ سه سالِ قبل آن و با استفاده از آرشیو یک خبرگزاری بر روی شبکه‌های اجتماعی در حجمی بالا بازنشر می‌شود،  این موضوع هرچند خیلی زود با انتشار اصل زمان خبر مورد تکذیب قرار گرفت اما به نظر می‌رسد جریانی به دنبال بسط دادن فضای ناامنی و برداشت مورد نظر خود از این فضاست، شهر مشهد به واسطه آنچه که ذکر شد به لحاظ بازخورد اتفاقات در افکار عمومی بعد از تهران بیشترین امکان فضاسازی را دارد لذا به نظر می‌رسد این حرکت در مشهد کاملا هدفمند و برنامه‌ریزی شده در حال انجام بوده و تنها بهره‌بردار این اتفاق نیز به جز عناصر معاند خارجی افرادی هستند که این روزها در برابر تصویب قانون امر به معروف در مجلس در حال مقاومت هستند و به دنبال مستمسکی برای جوسازی، متشنج کردن فضا و در نهایت جلوگیری از تصویب این قانون با بهانه قرار دادن این دست اتفاق هستند.

***آیا نخبگان محتاج سفر شمال هستند؟

همایش ملی نخبگان در روز آغازین خود، سخنرانی رییس جمهور و پس از آن برگزاری پاره ای برنامه ها همچون نشست های تخصصی با حضور تنی چند از اساتید و بعضاً چهره های نام آشنایی همچون دکتر کریم مجتهدی و دکتر رضا داوری اردکانی و سپس در روز دوم با دیدار رهبر انقلاب ادامه یافت.

برخی وجوه برنامه برگزارشده توسط بنیاد ملی نخبگان، مانند آنچه درباره نشست های تخصصی می توان گفت جای تقدیر نسبی دارد، اما کلیت برنامه برگزارشده دچار ضعف هایی جدی بود که در ادامه بدان پرداخته می شود.

اولین انتقاد به مراسم قرعه کشی در پایان روز نخست بازمی گردد که در آن به قید قرعه به صد تن از نخبگان، جوایزی شامل سی دستگاه فلش مموری و ام پی تری، ده دستگاه ام پی فور، دو دستگاه گوشی آیفون اس6 و سه دستگاه آیفون اس5، تعداد هشت دستگاه تبلت و سی کارت هدیه صدهزارتومانی اهداء شد. فراسوی این که این هدایای ناچیز که هیچ گروهی از مصائب مالی نخبگان نمی گشاید و حتی به نوعی تحقیر آنهاست، باید دید اساساً قرعه کشی حتی در صورتی که اقلام آن بسیار نفیس و گران باشد، با شأن نخبگی و الزامات نخبه پروری سازگار است یا خیر؟

فراسوی این نگرانی ها و پرسش ها باید گفت که قرعه کشی در هر سطح و میزانی، به بارآورنده فرهنگ خلاقیت‌کُش است و نخبه بدون خلاقیت هم دیگر چندان محلی از اعراب ندارد. از آنجایی که قرعه کشی، افراد را متوجه شانس و بخت می کند و افراد را به جای تلاش فردی، چشم به راه تقدیر و شانس می کند، اولاً خلاقیت را در فرد می خشکاند و ثانیاً تنبلی را در او تشویق و تزریق می کند.

تقدیرگرایی ناشی از قرعه کشی و رواج آن، فرد را آرزومند ثروتهای یک شبه کرده و از کار و تلاش نا امید می کند. اعتراض مکرر و حتی گاهاً عصبی بسیاری نخبگان به روند قرعه کشی، تعلق گرفتن یا نگرفتن جوایز به کسانی که دو یا چندبار نامشان از گوی خارج می شد یا جنجال بر سر تعلق گرفتن یا نگرفتن جوایز به کسانی که در جلسه غایب بودند و اسمشان از گوی درمی آمد، که خبرنگار جهان به عنوان مدعو از سوی بنیاد نخبگان شاهد بود، همگی نصیحتی را که در ابتدای مراسم، احسان علیخانی به عنوان مجری خطاب به نخبگان بیان کرد را تقویت می ساخت؛ نصیحتی مبنی بر آن که هرگز شأن خود را به پول و درآمد و عایدات مادی تنزل ندهید.

قاطبه نخبگان از طبقه متوسط کشور هستند و بسیاری از آنها با مشکلات عدیده مالی روبرو هستند. آیا این مشکلات به اضافه عدم جایگاه مناسب شغلی و درخور برای آنان، می تواند با قرعه کشی یا سفر دو روزه با قطار به شمال حل شود؟ آیا نخبه در این کشور، می تواند به سفر شمال و جوایز ناچیز یک قرعه کشی دلگرم باشد؟ آیا این نوع خدمات می تواند مانع فرار مغزها و فرار ژن ها از کشور شود؟

بی شک معاونت علمی ریاست جمهوی، به عنوان معاونتی که با اصرار و پی گیری های رهبر انقلاب ایجاد شده است و علاوه بر آن بنیاد ملی نخبگان به عنوان دستگاه زیرمجموعه آن، برای حل مشکلات نخبگان کفایت نمی کنند. بایستی سایر نهادها و نیز رسانه ها در حل معضلات و مشکلات منزلتی و معیشتی نخبگان کوشا باشند.

***نقش سرویس های امنیتی اسرائیل در اسیدپاشی اصفهان

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: دنباله دار شدن پدیده اسیدپاشی در اصفهان در دراز مدت اقتصاد اصفهان را به چالش بزرگی کشیده و صنعت توریسم را با رکود جدی روبه رو خواهد کرد.

عباسعلی منصوری آرانی با محکوم کردن اقدام مجرمانه اسیدپاشان در سطح شهر اصفهان اظهار کرد: این موضوع باید از جنبه‌ها و ابعاد متعددی مورد بررسی و تحقیق قرار گیرد چرا که ممکن است دست‌های پشت پرده سیاسی از جمله سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه نیز در بروز این پدیده شوم اجتماعی نقش داشته باشند.

وی افزود: برخی سعی دارند این موضوع را به بحث حجاب و عفاف و اشاعه فریضه امر به معروف و نهی از منکر مرتبط بدانند که این دقیقآ شبیه اقداماتی است که داعش در عراق و سوریه به دنبال اجرای آن است و با انجام کارهای خلاف شرع در بروز چهره خشن از اسلام تلاش می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دنباله دار شدن پدیده اسیدپاشی در اصفهان در دراز مدت اقتصاد اصفهان را به چالش بزرگی کشیده و صنعت توریسم را با رکود جدی روبه رو خواهد کرد و گردشگران خارجی در سفر به ایران، اصفهان را از لیست گردشگری خود حذف خواهند کرد.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تا قبل از دستگیری مجرمان نمی‌توان درباره هویت آنها قضاوت کرد اما به طور حتم مجرمان اسید پاش از طریق سرویس‌های اطلاعاتی بیگانه و صهیونیستی یاری می‌شوند.

***سوتی عجيب گوگل در مورد علي دايي!

موتور مترجم گوگل درباره علی دایی دچار اشتباه بزرگی شده است.

مدت هاست كه هنگام استفاده از مترجم گوگل با تايپ اسم اشكان دژاگه به فارسي، سيستم به شما اسم علي دايي را به انگليسي مي‌دهد! ظاهرا قرار نيست اين اشتباه عجيب گوگل به اين زودي‌ها اصلاح شود.

***مذاکره پرسپولیسی ها با جانشین درخشان برای نیم فصل دوم

همانطور که پیش بینی می‌شد، حمید درخشان مربی موقتی بود که آمد، جانشین دایی شد تا پرسپولیس را فقط در چند هفته سر و سامان بدهد. اگر او موفق می‌شد، پرسپولیسی‌ها به خودشان و انتخاب شان می‌بالیدند و اگر هم که نتیجه نمی‌گرفت، درست مثل حالا سراغ گزینه‌های دیگری می‌رفتند و مذاکره با آنها را استارت می‌زدند.

همان زمان که بهروز منتقمی در قامت مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از موقتی بودن حضور درخشان روی نیمکت این تیم صحبت می‌کرد کمتر کسی بود که باور کند حرف‌های او را. می‌گفتند منتقمی اختیار ندارد و از خودش این صحبت‌ها را مطرح می‌کند! درخشان هم مدام موضع می‌گرفت و می‌گفت: «دایمی هستم نه موقتی!»

گذشت و گذشت تا همین چند روز پیش. گروهی برای تسویه حساب در باشگاه پرسپولیس حاضر شدند تا با مدیران این تیم مذاکره کنند. صحبت‌های مختلفی مطرح شد، درست مثل تمام جلساتی که در فوتبال ایران برگزار و از مسیر بحث اصلی به مسیرهای فرعی منحرف می‌شود.

در این جلسه، یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس از احتمال برکناری حمید درخشان پرده برداشت و آن را یکی از اتفاقات چند هفته آینده پرسپولیس دانست. این مدیر تاکید کرد که درخشان، نهایتا تا پایان هفته پانزدهم و نیم‌فصل اول لیگ چهاردهم سرمربی خواهد ماند و باشگاه از حالا جانشینش را هم انتخاب کرده!

مربی جایگزین هم کسی نیست جز زلاتکو کرانچار که گفته می‌شود به خاطر همین پیشنهاد، قید پیشنهاد نجومی ملوان و حضور در تیم المپیک را زده و چشم انتظار مانده است. هر چند باشگاه پرسپولیس تکذیب می‌کند اما می‌گویند توافق نهایی با کرانچار از مدت‌ها پیش انجام شده و مدیران باشگاه از حالا می‌دانند که مربی نیم‌فصل دوم پرسپولیس کیست!

این مربی کروات هم که چند سال پیش و برای مدتی سرمربی پرسپولیس بود در مصاحبه‌ای که چند هفته پیش منتشر شد کدهایی داد که با تکیه بر آنها می‌توان به اصل ماجرا پی برد.

کرانچار در گفتگویی تاکید کرده بود که یک روز که نزدیک هم هست به پرسپولیس برمی گردد و روی نیمکت این تیم می‌نشیند. این گفتگو بی ارتباط با داستان موقتی بودن حضور درخشان و احتمال بازگشت این مربی کروات به تهران نیست.

***تصمیم بزرگ و ستودنی دختر ورزشکار ایرانی

زهرا نعمتی درباره این هدف بزرگ خود می‌گوید: پس از قهرمانی در پارا آسیایی به این فکر هستم که علاوه بر پارالمپیک، سهمیه المپیک ریو را هم بدست آورم و با افراد المپیکی هم رقابت کنم.

او درباره برنامه آینده خود گفت: پس از بازگشت از بازی‌های پاراآسیایی اینچئون هدف بزرگم حضور در رقابت‌های تایلند برای کسب سهمیه المپیک و سپس کسب سهمیه پارالمپیک است که امیدوارم با کسب این دو سهمیه بتوانم نماینده شایسته‌ای در مسابقات المپیک و پارالمپیک باشم.

او در خصوص رقابت خود در بخش ریکرو انفرادی و میکس تیمی ریکرو بازیهای پاراآسیایی، اظهار کرد: به نظر من کسب طلا هم در بخش انفرادی و هم تیمی حق تیم تیروکمان بود، اما به هر صورت عوامل محیطی سبب شد که ما در بخش تیمی نتوانیم به همراه رنجبر به مدال طلا دست پیدا کنیم.برای کسب مدال در هر دو بخش تمرینات سختی را پشت سر گذاشته بودم و یقین داشتم که در هر دو بخش انفرادی و تیمی می‌توانیم به مدال طلا دست پیدا کنیم، اما متاسفانه در این دوره از رقابت‌ها مختلط شدن کلاس‌ها سبب شد که ما در بخش تیمی تنها به مدال نقره بسنده کنیم.

نعمتی خاطر نشان کرد: در این رقابت‌ها من توانستم رکورد جهان و پارالمپیک را جابجا کنم و به عنوان یکی از پرافتخارترین بانوان کاروان در بخش تیروکمان در آسیا مطرح شوم. البته رکورد آسیا که پیش از این 621 بود در اختیار خود من بود و امروز توانستم این رکورد را به 638 ارتقا دهم و از این بابت بسیار خوشحالم.

***یورش پرسپولیس به نقل و انتقالات با 7 خرید جدید

پرسپولیس تاکنون 17 و نیم میلیارد از بودجه‌اش را صرف خرید بازیکن کرده و با توجه به اعلام قبلی آنها مجاز به هزینه 500 میلیون دیگر هستند.

این در حالی است که پرسپولیسی‌ها امیدوارند با خروج چند بازیکن از ترکیب تیم‌شان به دلایل مختلف بتواند سقف‌شان را پایین بیاورند و بتوانند بازیکنان مورد نظر‌شان را جلب کنند.

با خروج ماهینی و پولادی و خارج کردن نام رضا نوروزی این تیم می‌تواند مبلغ سقف‌شان را پایین‌تر بیاورند.

این در حالی است که کادرفنی علی دایی هم 50 درصد از مبلغ قراردادشان را بخشیده‌اند و با این تفاسیر مبلغ هزینه پرسپولیس کمتر خواهد شد و این تیم می‌تواند به راحتی 7 بازیکن جای خالی‌اش را بدون عبور از سقف بودجه جذب کند.

پرسپولیس در حال حاضر یک جای خالی برای جذب بازیکن ایرانی دارد و می‌تواند دو بازیکن خارجی شامل یک بازیکن غیر آسیایی و یک آسیایی جذب کند و با خارج شدن نام پولادی، ماهینی و نوروزی می‌تواند 7 بازیکن جدید جذب کند.

*** تهیه فیلم دردسرساز از حاشیه جدید بازیکن استقلال

در جریان بازی استقلال در مقابل تیم مشهدی حواشی بسیار زیادی اتفاق افتاد و اعلام شده است که درگیری تیموریان با ماموران انتظامی برای وی دردسر ساز می شود.

هافبک تیم استقلال با شرایطی خاص در ترکیب تیمش قرار گرفت اما در جریان بازی با مشکلاتی مواجه شد تا در پایان برای وی دردسر ایجاد شود.

گفتنی است تیموریان با ماموران نیروی انتظامی درگیر شد و عنوان شده است که فیلمی از رفتار وی تهیه شده که می تواند دردسر بزرگی را برای وی همراه داشته باشد.

اعلام شده است که امکان جریمه سنگین و یا محرومیت از همراهی استقلال برای این بازیکن وجود دارد.

***حاشیه های پلیسی بازی دیروز استقلال و پدیده

بر سر پخش تلویزیونی بازی پدیده و استقلال دیروز در مشهد ماجراهای زیادی اتفاق افتاد.

از عصر سه‌شنبه که بازی پرسپولیس و سایپا پخش نشد، مشهدی‌ها امیدوار بودند بازی چهارشنبه پدیده و استقلال پخش شود تا اینکه صبح چهارشنبه اطمینان یافتند که فدراسیون اجازه پخش بازی را نمی‌دهد. برخی مقامات ارشد استان صبح دیروز تصمیم گرفتند دوربین‌های صدا و سیمای مشهد را با اسکورت نیروی انتظامی به ورزشگاه بفرستند و حتی شایعه شد دوربین‌ها به ورزشگاه هم رفتند و مسئولان فدراسیون برای جلوگیری از جنجال خیلی شفاف به مقامات مشهدی گفتند اگر دوربین داخل ورزشگاه باشد، بازی برگزار نمی‌شود و تمام باشگاه‌ها در این مسیر موافق فدراسیون هستند چون حق پخش تلویزیونی به آنها هم تعلق می‌گیرد.

مسئولان فدراسیون تأکید کردند به داور اعلام کرده‌ایم اگر دوربین داخل ورزشگاه بود، بازی را شروع نکن. با استقلالی‌ها هم هماهنگ کرده‌ایم که اگر دوربین‌ داخل ورزشگاه باشد، شما به این محل نیایید یا اگر آمدید و دوربین آمد، از ورزشگاه بروید. ظهر دیروز جلسه‌ای نیز میان نمایندگان سازمان لیگ و مسئولان ارشد استان خراسان رضوی برگزار شد و آنها به توافق رسیدند دوربین به ورزشگاه ثامن نرود و بازی برگزار شود.

 ***پیشنهاد آذربایجان به دایی حقیقت دارد

چند روز پیش و پس از باخت سنگین تیم ملی آذربایجان مقابل کرواسی در مقدماتی یورو 2016 بود که مسئولان فدراسیون فوتبال آذربایجان و برتی فوگتس به این نتیجه رسیدند که قطع همکاری، بهترین گزینه پیش رویشان است.

بر همین اساس آذربایجانی ها به دنبال گزینه های جانشینی هستند و گویا در همین ارتباط با سافت سوسیچ وارد مذاکره شده اند.

گفته می شود گزینه اصلی فدراسیون فوتبال آذربایجان، سافت سوسیچ است که در جام جهانی روی نیمکت بوسنی نشسته و تیمش را مقابل ایران هم هدایت کرده است.

سوسیچ اما به پیشنهاد 3 میلیون دلاری فدراسیون فوتبال آذربایجان، آن هم برای یک سال پاسخ منفی داده و این پیشنهاد را خیلی جدی نگرفته. چون در حال حاضر سرمربیگری تیم ملی بوسنی را بر عهده دارد.

گزینه بعدی، به نظر می رسد علی دایی است. فدراسیون فوتبال آذربایجان از طریق واسطه ها برای دایی پیغام فرستاده و ابراز علاقه اش برای حضور او در تیم ملی را اعلام کرده.

محمد دایی، برادر علی دایی این خبر را تایید می کند: «یک صحبت هایی انجام شده ولی دقیقا معلوم نیست که چه پیش خواهد آمد. صحبت ها اولیه است اما هنوز صد در صد نشده. البته علی یکسری کارها در تهران دارد و باید ببیند که آیا در خارج از کشور می تواند کار کند یا نه.»

***حادثه ای دردناکی که موقع شادی یک فوتبالیست اتفاق افتاد

یک بازیکن هندی پس از زدن گل مساوی در یکی از مسابقات فوتبال لیگ هند، هنگام ابراز شادی جان سپرد.

این بازیکن 23 ساله که پیتر پیاک سانجازو نام داشت و در تیم "بتلم ونگت لانگ" بازی می کرد، پس از زدن گل مساوی برای تیمش می خواست به روش "میروسلاو کلوزه" بازیکن مشهور آلمانی با زدن "پشتک" شادی خود را نشان دهد که این کار او فاجعه ای را در پی داشت. وی بر اثر افتادن بر روی سر، دچار آسیب شدید در ستون فقرات شد و پزشکان نتوانستند جان وی را نجات دهند.

***عذرخواهی مجیدی از جهانبخش در اینستاگرام!

مجیدی لحظاتی پیش با انتشار عکس جهانبخش در اینستاگرام، ضمن عذر خواهی از لژیونر تیم ملی برای او آرزوی موفقیت کرد.

فرهاد مجیدی بازیکن سابق استقلال تهران که در مصاحبه دیشب با برنامه 90 در مواجه با پرسش عادل فردوسی پور راجع به علیرضا جهانبخش پاسخ داد چنین فردی را نمی شناسد. لحظاتی پیش با انتشار عکس جهانبخش در اینستاگرامش ضمن عذر خواهی از بازیکن لژیونر تیم ملی برای او آرزوی موفقیت کرد. فرهاد مجیدی در اینستاگرامش نوشت:" علیرضا جهانبخش عذر خواهی من را بابت برنامه نود دیشب بپذیر، در حقیقت در آن لحظه حضور ذهن نداشتم. برایت در عرصه باشگاهی و ملی آرزوی موفقیت دارم."

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.