قدس آنلاین: امام جمعه موقت اصفهان گفت: تاکتیک دشمن در فتنه 88 و واقعه اسیدپاشی اخیر در اصفهان برای اختلال در جامعه و چسباندن این وصله به چهره حزب‌الله و انقلابیون است که بار دیگر تکرار شد.

تاکتیک دشمن در فتنه 88 در واقعه اسیدپاشی اخیر در اصفهان تکرار شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در خطبه‌های دشمن‌شکن نماز عبادی سیاسی جمعه در جمع نمازگزاران ضمن توصیه خود و دیگران به تقوای الهی و رعایت دستورات الهی اظهار کرد: وقتی تقوا را حفظ کنیم، تقوا نیز ما را حفظ خواهد کرد.

وی در ادامه با روایتی از امیرالمومنین بیان کرد: راه رسیدن به حزب‌الله و قشر مومنین به فرموده امیرالمومنین رعایت تقوای الهی است.

امام جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: به تعبیر قرآن کریم وقتی انسان با تقوا باشد خداوند نیز حامی و پشتیبان او خواهد بود.

وی در ادامه خطبه‌های خود به رحلت عالم ربانی حضرت‌ آیت‌الله مهدوی کنی اشاره کرد و گفت: حقیقتا این عالم برجسته دینی شخصیتی بزرگ بود و به عنوان پشتوانه برای نظام اسلامی محسوب می‌شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ابراز کرد: از جمله ویژگی‌های خاصی که در وجود مبارک این عالم وارسته جمع شده بود، به تعبیر و فرموده رهبر معظم انقلاب این است که او سیاستمداری صادق بود، اعتدال این بزرگوار موافق و مخالف او را به اعتراف واداشته بود، زهد، بی‌ریا بودن، صادق بودن آن مرحوم زبانزد خاص و عام بود.

وی تاکید کرد: وقتی پس از فتنه 88 پیشنهاد ریاست مجلس خبرگان رهبری به این بزرگوار پیشنهاد شد در ابتدا ایشان امتناع می‌کرد چرا که معتقد بود باید از ایجاد سوءظن برای برخی افراد به واسطه آنکه حس کنند آن مرحوم در پی رقابت است دوری شود.

آیت‌الله مهدوی خاطرنشان کرد: تکلیف‌پذیری و انجام وظایف در راستای تحقق دین اسلام به هر نحو ممکن و در هر عرصه‌ای از جمله عرصه علم و دانش از جمله خصایص بارز مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بود.

امام جمعه موقت اصفهان اشاراتی به واقعه اسیدپاشی در هفته‌های گذشته اصفهان کرد و توضیح داد: توجه به زوایای مختلف این موضوع اهمیت دارد؛ ابتدا آنکه ما معتقدیم هیچ‌گاه فرد مومن و انقلابی اقدام به ارتکاب چنین جنایاتی نمی‌کند و از تریبون نماز جمعه چنین عواملی را محکوم می‌کنیم.

وی توضیح داد: محکومیت این چنین اعمال و رفتارها هم از جهت عقلی و هم شرعی است وصله اسیدپاشی به بدنه مومنین و انقلابیون هرگز نمی‌چسبد و این تاکتیک نخ‌نمای دشمن مثل فتنه 88 در واقعه اخیر علیه نظام اسلامی است.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: ما هرگونه تعدی و دست‌اندازی به حقوق هر شهروندی را با هر کیش و دیانت و الگویی در هر لباس، قشر و تابلویی محکوم می‌کنیم.

وی اظهار کرد:‌ همزمانی اتفاقات اسیدپاشی در اصفهان با تصویب قوانین حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر در مجلس شورای اسلامی هر فرد عاقلی را به این احتمال قوی می‌رساند که گویی مرتکب کننده جنایت اسیدپاشی یا با حمایت مستقیم از سرویس‌های جاسوسی بیگانگان حرکت می‌کند و یا در زمین دشمنان جاهلانه بازی می‌کنند.

آیت‌الله مهدوی هوشیاری ملت ایران در این زمان و حرکت را بر اساس شاه کلید بصیرت در مواجهه با چنین بحران‌هایی رمزگشا دانست و گفت: تمام هم و غم دشمن این است که همچون فتنه 88 در واقعه اسیدپاشی اصفهان چهره حزب‌الله را تخریب کند و چنگ بر صورت مومنین جامعه اسلامی بزند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.