پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- ایلام: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: قیام امام حسین (ع) پیام آور عزت، سعادت و سربلندی برای همگان است و این پیام بایستی الگوی جامعه قرار گیرد.

قیام امام حسین(ع) پیام عزت، سعادت و سربلندی است

 حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین (ع) و یاران با وفایش با بیان اینکه در ایام محرم نهادینه کردن فرهنگ عاشورا و تبیین سبک زندگی عاشورایی و حسینی حائز اهمیت است که باید به آن توجه جدی و لازم شود، اظهارداشت: عاشورا برای همه قشرهای جامعه پیام دارد و از جمله آن معیارهای خانواده، نقش جوانان و رعایت اخلاق است و از همه مهمتر پیام عزت، سعادت و سربلندی قیام امام حسین(ع) که باید در جامعه الگو قرار بگیرد.

وی با اشاره به اینکه عاشورا نماد عشق و محبت واقعی با مبدا عالم بوده است، افزود: عاشورا یک دانشگاه برای تبیین سبک زندگی فردی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی است و در تاروپود انسان‌ها نقش دارد و آنهایی که دنبال عشق و سعادت هستند به همایش عاشورا بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام عاشورا را یک همایش بزرگ ماندگار دانست و تأکید کرد: مداحان و نوحه‌خوانان باید در این ایام از خرافه‌گویی که مقام امام حسین(ع) را پایین می‌آورد پرهیز کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی با اشاره به رحلت جانسوز آیت‌الله مهدوی کنی، خاطرنشان ساخت: آیت‌الله مهدوی کنی دارای شخصیتی بزرگ، چهره تابناک شیعه، حوزه علمیه و دانشگاه بود و اخلاق مداری یکی از ویژگی‌های بارز این شخصیت بود که در همه زمینه‌ها بخصوص در موضع گیری‌های سیاسی و برخورد با مخالفان آن را رعایت می‌کرد.

وی آیت اله مهدوی کنی را مردی بزرگ همانند عمار، یاسر، مالک اشتر و میثم تمار و متعهد به امام و رهبری عنوان کرد و بیان داشت: ایشان با وجود اینکه مسئولیت‌های سنگینی در طول عمر با برکتش داشت اما هیچ چیز برای وی اندازه طلبگی ارزش نداشت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.