قدس آنلاین یزد - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندارگفت: بحث کاهش نرخ جمعیت تهدیداتی رادر بخش های مختلف ایجاد کرده است ، که مسئولین نظام باید به آن توجه نمایند

فرهنگ سازی در جهت افزایش رشد جمعیت در اولویت برنامه ها قرار گیرد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،  محمد علی طالبی ، در جلسه ی کار گروه تخصصی فرهنگی ـ اجتماعی استان که با هدف بررسی سیاست های کلی جمعیتی و بحث اورژانس اجتماعی 123 اظهار داشت  : موضوع افزایش جمعیت یک موضوع راهبردی در نظام جمهوری اسلامی است .
وی افزود : با توجه به اینکه مقام معظم رهبری بر اهمیت این موضوع تاکید فرموده اند، تقریبا تمام ارکان نظام بسیج شدند تا با تدوین یکسری برنامه ها و سیاست ها این اتفاق صورت گیرد .
طالبی تصریح کرد : ما باید در جهت افزایش جمعیت سیاست گذاری های مناسبی را به کار گیریم که در این راستا باید دلایلی که باعث کاهش رشد جمعیت شده را بررسی و متناسب با آن دلایل برنامه ریزی های مناسبی را در رابطه با این موضوع  داشته  باشیم
معاون استاندار ادامه داد :  بحث کنترل رشد جمعیت در بین عموم مردم تبدیل به یک فرهنگ شده و هرگاه یک موضوع تبدیل به یک فرهنگ شود دیگر به راحتی نمی توان با یکسری دستورالعمل ها و سیاست ها آن فرهنگ را تغییر داد بلکه باید در مقابل آن  فرهنگ دیگر قرار گیرد، بنابراین ما باید فرهنگ سازی را در برنامه های افزایش جمعیت در اولویت قرار دهیم و در این راستا همه ی اقشار جامعه باید کمک نمایند .

وی افزود : در بحث افزایش جمعیت باید کیفی سازی را مد نظر قرار داد که در این جهت باید یکسری سیاست های خاص و عام در نظر گرفته شود که تاکید بیشتر روی سیاست های خاص از قبیل برنامه های تشویقی مخصوص کارکنان ادارات و برنامه های متناسب با شرایط محلی و بومی است که می تواند در این زمینه صورت گیرد .
طالبی خاطر نشان ساخت : وضعیت اورژانس اجتماعی در استان و بعضی از شهرستانها مناسب است و موجب ایجاد اعتماد در بین مردم شده است ؛ با این وجود هر چند اعتماد جامعه را نسبت به اورژانس اجتماعی افزایش دهیم قطعا می توانیم کنترل بیشتری بر آسایش مردم و جامعه داشته باشیم .
معاون سیاسی امنیتی استاندار تاکید کرد : در زمینه فرهنگ سازی باید یکسری اقدامات صورت گیرد که وظیفه صدا و سیما در این زمینه توجیح کردن بحث اورژانس اجتماعی در بین جامعه می باشد .
این مقام مسئول یاد آور شد : با توجه به اینکه اعتیاد خود ریشه برخی از مسائل و آسیب های اجتماعی می باشد باید به عنوان یک آیتم مهم و ضروری در اورژانس اجتماعی به آن پرداخته شود .   
.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.