۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
کد خبر: 242764

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: نیمی از موارد صرع با افزایش سن افراد خود به خود برطرف می‌شود.

چند نکته درباره «صرع»

 دکتر آرش بستانی در گفت‌وگو باایسنا،منطقه کرمانشاه، درباره تفاوت بیماری صرع با تشنج‌های دیگر، اظهار کرد: تشنج‌های بیماری صرع منشا ژنتیکی داشته و در طول زندگی فرد تکرار می‌شوند.

وی با بیان اینکه صرع خود را در دوران کودکی یا نوجوانی نشان می‌دهد، گفت: بیشتر تشنج‌هایی که درسنین بالاتر ایجاد می‌شوند، عمدتا صرع نبوده و عوامل محیطی در ایجاد آن دخیل است.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه تعداد تشنج‌های صرع از یکبار تشنج طی چند سال تا چند بار تشنج طی یک روز متغیر است، گفت: برخی عوامل از جمله بی‌خوابی، استرس و نیز مصرف برخی داروها می‌تواند تعداد دفعات تشنج‌های صرعی را افزایش دهد.

بستانی شکل بروز این تشنج‌ها را نیز متفاوت دانست و اظهار کرد: برخی تشنج‌های صرعی با کاهش هوشیاری به همراه قفل شدن دهان، خروج کف از دهان، حرکات دست و پا و کبودی صورت همراه است.

وی تصریح کرد: در برخی موارد نیز تشنج به شکل ناقص بروز پیدا می‌کند به صورتی که یک طرف بدن فرد بدون کاهش هوشیاری دچار حرکات اضافی شده یا حواس فرد برای دقایقی پرت می‌شود.

وی طول مدت تشنج‌های صرع در زمانی که کاهش هوشیاری در فرد بروز پیدا می‌کند را چند دقیقه عنوان کرد و افزود: در خصوص تشنج‌های ناشی از عوامل محیطی تا زمان بر طرف شدن عامل تشنج امکان ادامه آن وجود دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه نیمی از موارد صرع با افزایش سن افراد خود به خود بهبود می‌یابد، اظهار کرد: این بیماری در نیمی دیگر از بیماران تا آخر عمر باقی می‌ماند و این افراد می‌توانند با مصرف دارو تنها بیماری خود را کنترل کنند.

وی تصریح کرد: صرع درمان ریشه‌ای نداشته و با مصرف دارو می‌توان از ایجاد تشنج‌های آن پیشگیری کرده و آنها را کنترل کرد.

 
 
 
 
 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.