دبیر اجرایی هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد واحد مشهد گفت: فراخوان جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد منتشر شد.

جزئیات برگزاری هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی تشريح شد
 

رضا احمدی با بیان این که در هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، استان‌هایی همچون تهران، مرکزی، گلستان، سمنان، کرمان و سیستان و بلوچستان، در کنار سه استان خراسان شمالی، جنوبی و رضوی امکان شرکت در فراخوان آن را دارند اظهار کرد: از ابتدا چشم‌انداز این جشنواره، برگزار شدن آن در سطح ملی بود و با موفقیت‌هایی که در دوره‌های گذشته کسب شد مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی تصمیم گرفتند این جشنواره را در سال هشتم با دعوت از استا‌ن‌های شرق کشور برگزار کنند.

وی، برگزاری این دوره از جشنواره را در دو بخش نمایش صحنه‌ای و نمایشنامه نویسی دانست و تاکید کرد: بخش رقابتی نمایشنامه نویسی نه تنها برای بار نخست اجرایی می‌شود بلکه علاوه بر دانشجویان، پرسنل و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی نیز می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

مشاور هنری معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، رشته تئاتر را ندارد و در شهرهایی همچون اراک، تهران، تنکابن و .... این رشته تدریس می‌شود اما نکته جالب توجه آن، این است که تئاتر به عنوان یک نیاز و مطالبه از سوی دانشجو پس از ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ارائه می‌شود و وی به دنبال برطرف کردن این مطالبه وارد کلاس‌های آموزشی تئاتر می‌شود.

احمدی با اشاره به این که در دوره آموزشی جدید تثبیت شده در دانشگاه آزاد اسلامی، دانشجو در طول یک سال مبانی و اصول اولیه را در کنار اجرای خوانش و بردن نمایش به روی صحنه تجربه می‌کند، افزود: با این ضرورت برخورداری از رشته تئاتر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد احساس می‌شود اما این موضوع مستلزم ساز و کار پیچیده‌ای است و باید علاوه بر رضایت مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد، مسئولان دانشگاه در تهران نیز این موضوع را بررسی کنند.

وی با ابراز خرسندی از فعالیت علاقه‌مندان و هنرمندان فارغ التحصیل از دانشگاه آزاد اسلامی مشهد در پایتخت معنوی کشور تصریح کرد: سال گذشته نمایش‌هایی همچون بی‌شیر و شکر و پزشک نازنین در آمفی تئاتر اشراق در مشهد اجرای عمومی داشت و امسال نیز آثاری همچون اینگرید برگمن با بوی قورمه ‌سبزی، سلام خداحافظ و تنها راه ممکن، امکان اجرای عمومی را در مشهد پیدا کردند.

دبیر اجرایی هشتمین جشنواره تئاتر دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: متاسفانه با وجود هزینه‌های زیاد و تلاش برای افزایش کیفیت برگزاری این جشنواره، فراخوان آن در سکوت خبری اعلام شد بنابراین از رسانه‌های پیگیر در حوزه تئاتر درخواست می‌کنم این اتفاق خاص را در جریان انتقال اخبار فرهنگی هنری خراسان رضوی رسانه خود قرار دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شکوریان از تهران IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    فراخوان این جشنواره از کی اعلام شده است؟ تا کی وقت داریم؟