دادستان تهران گفت: کیفرخواست سه متهم در پرونده بابک زنجانی بزودی صادر خواهد شد.

صدور کیفرخواست سه متهم در پرونده بابک زنجانی/اتفاقی که در اینچئون افتاد پیگیری می‌شود

به گزارش  (ایسنا)، عباس جعفری دولت‌آبادی طی سخنانی در مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای انقلاب تهران با اشاره به گستردگی حجم پرونده نفتی، گفت: این پرونده در حوزه‌های نفت، ارز، کارگزاری، پول و مسائل تجاری متفرقه متمرکز است.

وی با انتقاد از اظهارنظرهای برخی افراد از جمله نماینده‌های مجلس درباره پرونده بابک زنجانی، گفت: ما به علت محرمانه بودن تحقیقات فعلا مجبوریم سکوت کنیم، اما با اطمینان می‌گوییم که یکی از بهترین تحقیقات در این پرونده انجام شده است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: به زودی کیفرخواست سه نفر از متهمان این پرونده صادر خواهد شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران در ادامه تاکید کرد که دادستانی این بار ورود جدی‌تری به مساله سقوط هواپیماها داشته است.

جعفری دولت‌آبادی با اشاره به وظایف دادستانی در حوزه امنیت مسافرت، گفت: برخی مسائل در حوزه حمل و نقل، جاده‌ها و ... از حوزه وظایف ما خارج است، اما در رابطه با حادثه اخیری که رخ داد و یک هواپیمای آنتونوف سقوط کرد، باید گفت که ما چندین حادثه مشابه داشتیم که معمولا با فوت خلبان مختومه می‌شد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران ادامه داد: این بار دادستانی ورود جدی‌تری داشت و نه در دادسرای فرودگاه، بلکه در دادسرای جناحی و توسط یک بازپرس ویژه تحقیقات آغاز شد و طبق تحقیقات آنچه مسلم است نقش نقص هواپیما بیشتر از نقش خلبان است.

وی با تاکید بر اینکه قطعا کسانی که از این هواپیماها تولید کرده‌اند باید پاسخگو باشند، گفت: پرونده بسیار خوب و محکمی در این زمینه تشکیل شده است و به مردم اطمینان می‌دهیم که با دقت به آن رسیدگی خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی افزود: به همه دستگاه‌ها اعلام می‌کنیم که در این پرونده حتما کسانی که تقصیر داشته‌اند تحت تعقیب قرار می‌گیرند و اجازه نخواهیم داد پرونده با فوت خلبان مختومه شود.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: اتفاقی که در اینچئون افتاد و دل همه را به درد آورد حتما پیگیری می‌شود.

جعفری دولت‌آبادی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به وظایف دادستانی در حوزه ورزشی، گفت: اتفاقاتی که در حوزه ورزشی رخ داده است حکایت از نابسامانی در این حوزه دارد. دیدار یکی از مسئولان ورزشی با ضدانقلاب‌ها در خارج از کشور، جعل کارت‌های پایان خدمت، فساد در فوتبال و اقدامات مجلات متخلف ورزشی مسائلی از این دست هستند.

وی ادامه داد: از جناب وزیر و همه دست‌اندرکاران این حوزه می‌خواهیم و تاکید ما این است که باید روح پهلوانی، برادری و اخوت در ورزش را رواج دهیم. لابی‌گری و مسائل پولی حتما مورد رضایت مسئولین کشور نخواهد بود، اما این به این معنا نیست که ورزش کشور تحت‌الشعاع است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران با بیان اینکه دادستانی تهران با تشکیل شعبه‌ ویژه ورزش با مسائلی از این دست برخورد خواهد کرد، گفت: در رابطه با کارت‌های جعلی پایان خدمت، جعل کارت‌ها توسط 38 نفر تایید شد و در مورد 80 نفر هم بررسی‌ها ادامه دارد ولی حتما کسانی که مرتکب جعل شده‌اند تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

جعفری دولت‌آبادی با طرح این سوال که مگر می‌شود کسی که مرتکب جرم شده در تیم ملی بازی کند؟ افزود: هیچ کجای دنیا اینطور نیست که کسی خدمت نکند، کارت جعل کند و برود افتخار بیافریند. حتما اتفاقی که در اینچئون افتاد و دل همه را به درد آورد پیگیری می‌شود. چگونه می‌شود فردی در آنجا این کثافت‌بازی را انجام بدهد و با او برخورد نشود؟ درست است که فردی کوچک این کار را انجام داده، اما ضرباتی که او به وجهه کشور زده نابخشودنی است.

دادستان عمومی و انقلاب تهران گفت: ما از مسئولان کشور می‌خواهیم اولا خودشان ورود کنند زیرا ما مایل نیستیم به جای مسئولان ورزشی، فرهنگی و بهداشتی و ... ورود کنیم اما اگر کوتاهی ببینیم حتما ورود می‌کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.