وزیر کشور در سی و نهمین همایش افق رسانه نقش مؤثر رسانه ملی را در حوزه تأمین امنیت و وحدت ملی تشریح کرد.

وزیر کشور :همه باید در رفع مشکلات تلاش کنیم
به گزارش (ایسنا)، عبدالرضا رحمانی فضلی در همایش افق رسانه با موضوع عملکرد 10 ساله سازمان صدا و سیما، با بیان این‌که در حوزه‌های کل کشور در عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با نبود توازن روبه‌رو هستیم، افزود: ما در پی آنیم که برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات رویکرد عدالت‌محورانه داشته باشد و در چارچوب عدالت‌محوری برنامه‌ریزی کنیم چون بی‌عدالتی، در عرصه‌های مختلف اجتماع، شکاف و تنش ایجاد می‌کند.

رحمانی فضلی آلودگی های زیست محیطی، آلودگی های ترافیکی و بیکاری را از دیگر آثار نداشتن توازن برشمرد و گفت: توزیع عادلانه منابع در کشور و نگاه دقیق به مسائل اجتماعی و نظام برنامه ریزی از جمله راهکارهای غلبه بر این مشکلات است.

وی با تأکید بر فعال کردن ظرفیت های استان‌های کمتر توسعه یافته گفت: به عنوان نمونه بندر چابهار اکنون سالانه دو و نیم میلیون تن ظرفیت فعالیت دارد در حالی که در مدت 4 تا 5 سال می توان این ظرفیت را به 85 میلیون تن افزایش داد.

رحمانی فضلی گفت : اگر این هدف محقق شود که امکان سرمایه گذاری آسان در این منطقه وجود دارد، تحولات شگرفی می توان ایجاد کرد منتها این مسئله به علل مختلف مغفول مانده است.

وزیر کشور همچنین با اشاره به موضوع امنیت داخلی ومنطقه‌ای با وجود دشمنی های استکبار علیه ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و توانمندی کامل در 36 سال پس از انقلاب در این حوزه عمل کرده است و همه دنیا فهمیده اند که حکومت ایران ، نظامی مبتنی بر اراده جمعی با اعتقادات دینی و رهبری ولی فقیه است که اراده های ملی در حفظ منافع ملی ان وجود دارد.

رحمانی فضلی در ادامه با تأکید بر این‌که رسانه ملی و وزارت کشور باید تلاش مضاعفی برای حفظ اعتقادات دینی و تقویت آن انجام دهند، گفت: نباید در این باره ذره‌ای تردید کنیم و کسانی که برخلاف این مسئله حرکت کنند و اعتقادات دینی مردم را مورد سؤال قرار دهند باید بدانند که در حوزه امنیت ملی راه اشتباهی را طی می‌کنند.

وزیر کشور با اشاره به نقش مؤثر رسانه ملی در ایجاد افزایش اعتماد عمومی و پیوند مردم به حاکمیت و حکومت گفت: همه باید در رفع مشکلات تلاش کنیم و همه توانمان را برای حل مشکلات اقتصادی و به حداقل رساندن مشکلات ازجمله بیکاری به کار گیریم.

وی افزود: هر چیزی که نشاط و امید، مشارکت مردم و اعتماد مردم را به حاکمیت و حکومت کم کند خلاف این مسیر است.

رحمانی فضلی از رسانه ملی به عنوان قوی ترین راه ارتباطی مردم با حاکمیت یاد کرد و افزود: رسانه ملی با اعتمادی که مردم به آن دارند می تواند در بخش های مختلف باعث تقویت وحدت ملی و پیشبرد بسیاری از اهداف نظام باشد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.