۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: 242845

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: نگاه دولت به حوزه مسکن افزایش قدرت خرید مردم و توانمند‌کردن آنان است و امیدواریم با جلساتی که در شورای پول و اعتبار برگزار می‌شود، وام خرید مسکن افزایش یابد.

نظر معاون وزیر درباره وام خرید مسکن

محمدسعید ایزدی – مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران – در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره‌ی افزایش میزان وام مسکن اظهار کرد: پیشنهاد دولت برای توانمندکردن مردم در عرصه ساخت‌وساز است و این توانمندی صورت نمی‌گیرد مگر تسهیلات در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: در صورت افزایش تسهیلات خرید مسکن رقم قابل توجهی در اختیار مردم قرار می‌گیرد تا بتوانند اقدام به خرید خانه کنند.

ایزدی با اشاره به افزایش وام ساخت در بافت‌های فرسوده گفت: ویژگی‌ مهم افزایش این میزان آن است که یک سوم هزینه ساخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد و این رقم، مبلغ قابل توجهی است.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران با بیان این‌که افزایش وام ساخت در بافت‌های فرسوده با توجه به پایین بودن قیمت خانه در شهرهای دیگر ممکن است به یک دوم قیمت هر واحد برسد تصریح کرد: نگاه دولت به حوزه مسکن افزایش قدرت خرید مردم و توانمند‌کردن آنان است و امیدواریم با جلساتی که در شورای پول و اعتبار برگزار می‌شود ، وام خرید هم افزایش یابد.

مدیر عامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران در ادامه درباره‌ی محدوده بافت‌های فرسوده که در مصوبه اخیر دولت افزایش میزان تسهیلات در آنها مدنظر قرار گرفته، اظهار کرد: 3268 هکتار مصوب در تهران است که این مناطق شناسایی شده‌اند.

ایزدی گفت: بیش از 14 هزار هکتار هم بافت ناپایدار داریم، اما محلات هدف که شامل این مصوبه می‌شوند همان 3268 هزار هکتار هستند و بقیه هم در نواحی دیگر قرار دارند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.