عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ با بیان اینکه شکی در بروز تخلف در پرونده بورسیه‌ها نیست٬ گفت: انتظار ما از وزارت علوم ارسال هر چه سریع‌تر گزارش بررسی وضعیت پرونده‌های بورسیه به مجلس و تعیین تکلیف افرادی که بورسیه آن‌ها طبق قانون ایرادی نداشته٬ است.

شکی در بروز تخلف در پرونده بورسیه‌ها نیست/ضرورت تسریع در ارایه گزارش پرونده بورسیه‌ها به مجلس

به گزارش قدس آنلاین عطالله سلطانی‌صبور در گفت وگو با  خانه ملت٬ با بیان اینکه شکی در بروز تخلف در پرونده بورسیه‌ها نیست٬ گفت: انتظار ما از وزارت علوم ارسال هر چه سریع‌تر گزارش بررسی وضعیت پرونده‌های بورسیه به مجلس و تعیین تکلیف افرادی که بورسیه آن‌ها طبق قانون ایرادی نداشته٬ است.

نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی٬ با یادآوری اطلاعیه وزارت علوم مبنی بر بررسی پرونده بورسیه‌ها٬ افزود: طبق این اطلاعیه تخلف 840 مورد محرز شده که این گروه از ادامه تحصیل باز مانده و بورس آن‌ها لغو شده، در این زمینه ما نیز از این جدیت وزارت علوم استقبال می‌کنیم.

این نماینده مردم در مجلس نهم٬ با بیان اینکه هر کسی که مرتکب خلافی شده و همچنین افرادی که در ارتکاب اعمال خلاف قانون شریک متخلفان می‌شوند باید مجازات شوند٬ تصریح کرد: در خصوص پرونده‌های بورسیه‌ها نیز باید با هر کسی که متخلف بوده مطابق قانون برخورد شود.

وی با تاکید بر اینکه باید تکلیف افرادی که در بررسی پرونده‌ بورسیه‌ها متخلف نبوده‌اند مشخص شود٬ افزود: مابقی بورسیه‌ها باید طبق قانون به فعالیت و تحصیل خود ادامه دهند.

سلطانی‌صبور با بیان اینکه مجلس منتظر ارجاع گزارش بررسی پرونده بورسیه‌ها از سوی وزارت علوم است٬ گفت: کمیته تشکیل شده در کمیسیون آموزش مجلس پرونده بورسیه‌ها را بررسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: کمیته کمیسیون آموزش مجلس با بررسی تحقیقات انجام شده در وزارت علوم در خصوص پرونده‌ بورسیه‌ها تخلفات موجود را مورد باز بررسی  قرار داده تا در خصوص آن‌ها طبق اقدامات انجام شده در وزارت علوم تصمیم‌گیری نهایی کند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی٬ یادآور شد:‌ کمیسیون آموزش مجلس با دعوت از سرپرست وزارت علوم بررسی گزارش پرونده بورسیه‌ها را در دستور کار خود قرار خواهد داد

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.