قدس آنلاین: معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان شرقی نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی را 10 درصد دانست و گفت: در سال گذشته به میزان ورود افراد به بازار کار، شغل ایجاد شد، به همین لحاظ، میزان نرخ بیکاری در استان ثابت مانده است.

نرخ بیکاری در آذربایجان شرقی 10 درصد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، داود بهبودی، معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان شرقی، روز شنبه در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه میزان نرخ بیکاری استان آذربایجان شرقی 10 درصد است، خاطرنشان کرد: این نرخ نیز با میانگین آمار کشوری تفاوت معناداری ندارد، در سال های گذشته نرخ بیکاری این استان معمولا پایین تر از میانگین کشوری بود که در سال های اخیر افزایش یافته است.

بهبودی با اشاره به سهم اشتغال استان از بخش های مختلف خاطرنشان کرد: سهم اشتغال استان آذربایجان شرقی از کشاورزی 20 درصد، صنعت 40 درصد و خدمات نیز 40 درصد است.

وی ادامه داد: سهم ارزش افزوده کشاورزی در حال کاهش است، به طوری که 12 درصد از تولید استان مربوط به بخش کشاورزی است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به میزان اختصاص اعتبارات استانی اظهار داشت: اعتبارات دولت در بخش هزینه های جاری در استان آذربایجان شرقی هزار و 817 میلیارد ریال و در بخش عمرانی و سرمایه ای 2 هزار و 311 میلیارد ریال است.

بهبودی با بیان اینکه وضعیت درآمدی دولت بهتر نشده است، خاطرنشان کرد: اما با این حال نظر دولت در جهت تخصیص اعتبارات ملی و عمرانی است، به طوری که در 6 ماهه اول سال گذشته 31 درصد اعتبارات تخصیص یافت که هم اکنون به بیش از 50 درصد رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه پدیده اشتغال در آخرین مرحله قرار دارد، عنوان کرد: اول باید تولید صورت بگیرد، سپس سرمایه گذاری شود و بعد اشتغال ایجاد شود،از طرفی اشتغال باید در بخش خصوصی ایجاد شود و دولت نمی تواند با استخدام به اشتغال زایی کمک کند چرا که امروزه دستگاه های دولتی استخدام چندانی ندارند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه یک میلیون و 200 هزار نفر شاغل در استان داریم، اظهار داشت: در سال گذشته برای 60 هزار نفر در استان ایجاد اشتغال شد که به میزان ورود افراد به بازار کار است و به همین لحاظ، میزان نرخ بیکاری در استان ثابت مانده است.

بهبودی ادامه داد: نرخ بیکاری در بازه سنی مختلف متفاوت است، به عنوان مثال در بازه سنی 20 تا 30 سال قطعا نرخ بیکاری بالای 30 درصد می باشد.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.