جواد حسینی :همانطور که انتظار می رفت پرونده همکاری فدراسیون فوتبال با نلو وینگادا برای همیشه بسته شد.

فسخ یک طرفه قرارداد وینگادا با 60 هزار دلار ناقابل!

 پس از انتقادهای زنجیره‌ای مسوولان وزارت ورزش و جوانان و دست اندرکاران کمیته ملی المپیک علی کفاشیان با عقب نشینی از مواضع قبلی خود زمزمه برکناری این مربی پرتغالی را فراهم آورد تا از این پس یک ایرانی به جای این مربی روی نیمکت تیم امید بنشیند .

علی کفاشیان که به هیچ وجه دوست نداشت ارتباط کاری خود با نلو وینگادا را قطع کند پس از اعمال فشار دستگاه های ذی ربط از جمله مدیران ارشد وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک با اضافه کردن حبیب کاشانی به نوعی مسوولیت را از خود سلب کرد تا مسبب اخراج وینگادا نام نگیرد که مبادا بابت این مساله با کی روش به مشکل برخورد از این رو تا جاییکه توانست از حضور این مربی در راس کادر فنی تیم امید حمایت کرد و تاکید داشت که قرار نیست همکاری فدراسیون با وینگادا به پایان برسد ولی در پس پرده او معادلات لازم برای این برکناری را فراهم ساخت تا خواسته مقامات بالادستی اجرا شود.

ملاقات حبیب کاشانی پس از انتصاب به عنوان مدیر تیم امید با مسوولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک ماجرای برکناری وینگادا را قوت بخشید اما با این حال مسوولان فدراسیون فوتبال برای اینکه مجبور نشوند غرامت سنگینی بابت قطع همکاری با وینگادا متحمل شوند مدعی شدند هنوز در رابطه با برکناری وینگادا به جمع بندی نهایی نرسیدند اما در رفتارهای فوتبالی ها پیدا بود که همکاری با وینگادا غیر ممکن شده است چون دیگر تمایلی برای حضور او در تیم امید وجود نداشت.

اما عدم مراجعه دوباره وینگادا به ایران سبب شد قواعد بازی تغییر کند. مسوولان فدراسیون فوتبال که منتظر این اتفاق بودند به محض غیبت وینگادا و عدم سفرش به تهران موضوع قطع همکاری با وی را علنی کردند چون می‌دانستند با این شرایط می توانند از زیر پرداخت سنگین رقم قرارداد این مربی شانه خالی کنند و تنها با 60 هزار دلار از ادامه همکاری با وی انصراف دهند.

 

قراردادی که با 60 هزار دلار فسخ می‌شود

بر اساس اطلاعات منتشر شده در رسانه های خبری قرارداد مربی پرتغالی تیم امید سالانه 360 هزار دلار است که البته تداوم همکاری با او در گرو رضایت فدراسیون از عملکرد تیم امید در بازی‌های آسیایی اینچئون بود. بنابراین اگر فدراسیون تمایل به ادامه همکاری با او نداشته باشد طبق قرارداد تنظیم شده می‌تواند با پرداخت غرامتی کار را تمام کند.

براساس قرارداد فدراسیون و وینگادا،‌ او دستمزدش را هر 3 ماه یکبار به مبلغ 90 هزار دلار دریافت می‌کند که فدراسیون تاکنون تنها قسط اول مربوط به 3 ماهه نخست قرارداد را به این مربی پرتغالی پرداخت کرده است و 90 هزار دلار قسط دوم را بدهکار است.همچنین بر اساس مفاد قراردادی که با وینگادا تنظیم شده، هر زمان فدراسیون تمایل به قطع همکاری داشت، می‌تواند با پرداخت دستمزد 2 ماه یعنی معادل 60 هزار دلار، این امکان را فراهم کند و دیگر مابقی مبلغ قرارداد سالیانه را به او نپردازد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.