رسایی فر: اولین نشست رسانه ای مدیرعامل جدید موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی دیروز با حضور نمایندگان رسانه های خبری برگزار شد.

 ورزشگاه  امام رضا(ع) همه مجوزهای لازم را داراست

 حسین یوسفی مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی در ابتدا با اشاره به اقدام شایسته داور کره ای در جریان دیدار 2 تیم کبدی بانوان ایران و هند در بازی های آسیایی در جهت احترام به باور های دینی کشورمان و حفظ حجاب بانوان ایرانی اظهار داشت: این حرکت نشان داد که باورهای دینی ما توانسته جایگاه و پایگاه خودش را حتی در میادین ورزشی پیدا کند و باعث شود تا بقیه نیز نسبت به رعایت فرهنگ دینی و اسلامی ما مقید باشند که این خود ارزشی  بالا دارد.

وی در ادامه تأکید کرد: ورزش یکی از عرصه های ترویج فرهنگ و اصول اسلامی است که طی سال های گذشته با نگاهی که تولیت عظمای آستان قدس رضوی حضرت آیت ا... طبسی به این موضوع داشتند با زیر ساخت هایی که صورت گرفته است در حال حاضر روزانه بیش از 5 هزار نفر در مشهد از امکانات و تجهیزاتی که آستان قدس رضوی برای علاقه مندان به ورزش فراهم نموده است بهره برداری می کنند.

 مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی با اشاره به بازدید اخیر قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از مجموعه ورزشی تربیت بدنی گفت: دکتر عبدالحسینی تأکید داشتند که از ظرفیت های موجود برای خدمت رسانی به ورزشکاران بیشتر استفاده شود و شرایط به سمت وسویی پیش برود تا ورزش همواره سراسر شور و نشاط و معنویت باشد.

یوسفی همچنین به ایجاد معاونت ورزشی در مجموعه تربیت بدنی آستان قدس رضوی اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن آقای  میر سیستانی به مجموعه و راه اندازی معاونت ورزشی شرایط به گونه ای خواهد بود که در حوزه ورزش در کنار عمومیتی که وجود دارد نگاه علمی تری به مقوله ورزش صورت بگیرد. راه اندازی آکادمی های مختلف و پایگاه های استعدادیابی و ساختار قامتی از اولین اقدامات علمی است که نتایج خوبی در آینده خواهد داشت.

وی در ادامه به فعالیت های ورزشی درحوزه ورزش همگانی پرداخت و گفت: راه اندازی پایگاه ورزش صبحگاهی در مجموعه تربیت بدنی همزمان با دهه کرامت یکی از اقدامات مؤثر در جهت همگانی کردن ورزش است که توانسته علاقه مندان زیادی را به خود جلب نماید.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی از توجه و نگاه ویژه تولیت عظمای آستان قدس رضوی به فراهم شدن شرایط و امکانات برای مناطق کم برخوردار شهر مشهد گفت و افزود: با نگاه خاصی که حضرت آیت ا... واعظ طبسی به مناطق محروم دارند مجتمع آبی مجهزی در منطقه شهرک شهید رجایی مشهد راه اندازی شد که در آینده نزدیک سالن های بدنسازی و چند منظوره دیگری  نیز به این مجموعه اضافه خواهد شد تا بتوانیم خدمات بیشتری به مردم محروم این منطقه بدهیم.

وی همچنین به شرایط ورزش بانوان پرداخت و اظهار داشت: این نوید را به بانوان علاقه مند به ورزش می دهیم که در کنار مجموعه ورزشی فعلی مجموعه ای مجهز و جدا مختص بانوان احداث شود که در اقدام اول یک سالن چند منظوره به صورت خاص در حال احداث داریم که چیزی حدود 2 هزار متر مربع بر فضای ورزشی بانوان اضافه خواهد شد.

یوسفی از برگزاری همایش نوپهلوانان و پهلوانان همزمان با دهه مبارک فجر در سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به پیشینه ای که ورزش پهلوانی و باستانی در کشور ما  دارد و با هدف ترویج فرهنگ پهلوانی و تکریم پیشکسوتان همایش نوپهلوانان و پهلوانان استان برگزار خواهد شد.

مدیرعامل موسسه تربیت بدنی آستان قدس رضوی همچنین در پاسخ به این پرسش که ورزشگاه امام رضا (ع) تا چه زمانی تکمیل خواهد شد گفت: ورزشگاه امام رضا(ع) به عنوان یک پروژه منحصر به فرد مورد توجه است چرا که امکانات خاص و ویژه ای در آن وجود دارد که در کمتر ورزشگاهی دیده می شود اما سعی بر این است تا این ورزشگاه در اسرع وقت به بهره برداری برسد. فاز یک این ورزشگاه که شامل سالن هایی است که در زیر جایگاه تماشاچیان احداث شده به پایان رسیده است. اما فاز دوم شامل ساختمان های اداری ،جایگاه خبرنگاران ،مهمانان ویژه ، نصب صندلی ها و سازه سقف است که به زودی به پایان خواهد رسید و فاز سوم که شامل زیر سازی و کاشت زمین چمن است از اوایل  اسفند آغاز خواهد شد که امیدواریم تا اواخر نیمه اول سال آینده یا اوایل نیمه دوم سال کاملا به بهره برداری برسد.

یوسفی در خصوص مجوز شورای تأمین برای استفاده از ورزشگاه امام رضا(ع) نیز گفت: ما برای ساخت مجموعه ای با ظرفیت 30 هزار نفر مجوز های لازم را از شورای تأمین داریم ضمن اینکه با توجه به ساخت پارکینگ مورد نیاز و امکان دسترسی از جاهای مختلف به ورزشگاه، فکر نمی کنم مشکلی از جهت برگزاری مسابقات در این ورزشگاه وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.