مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد پرهیز از افراط و تفریط در بلندمرتبه سازی را سیاست شهرداری برای ساخت و سازهای ارتفاعات جنوبی شهر اعلام کرد.

اجازه نمی‌دهیم عرصه‌های طبیعی شهر جای خود را به سیمان و آهن بدهد

حسین نژاد که در نشست ارایه گزارش عملکرد یک ساله معاونت شهرسازی و معماری شهرداری مشهد سخن می گفت، در پاسخ به پرسش خبرنگار ما افزود: شهرداری مشهد نه به دنبال افراط یعنی خط کشیدن دور بلند مرتبه سازی و نه تفریط یعنی زیاده روی در این موضوع است.

وی با بیان اینکه حتما با دیدگاه کارشناسی اقدام به بلند مرتبه سازی در ارتفاعات جنوبی شهر خواهیم کرد، گفت: هرگز اجازه نمی دهیم عرصه های کوهنوردی و طبیعی شهر جای خودش را با آهن و سیمان عوض کند.

به گفته وی در این راستا برای این مناطق کد ارتفاعی تعریف شده بنابراین ساخت و سازها در حد کد، مجاز می باشد همان‌طور که ساخت هتل 7 ستاره در ارتفاعات جنوبی متوقف شد.

حسین نژاد با رد کسب درآمد از محل فروش ضابطه گفت: گواه این ادعا وجود پرونده‌بعضی از طرحهای بلند مرتبه سازی در کمیسیون ماده 100 است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر وضعیت نوسازی بافت آبکوه نیز گفت: تاکنون هزار و 180 واحد شناسایی شده که 30 درصد این املاک تملک شده است.

وی با بیان اینکه سیاست شهرداری در نوسازی بافت آبکوه نیز مانند سایر بافتهای فرسوده احیای این بافت‌ با کمک سرمایه‌گذاران است، افزود: ما با دور کردن بولدزری مردم از بافتهای فرسوده مخالفیم و از خود آنها کمک می گیریم.

وی افزود: بر این اساس لکه هایی از این بافت آزاد شده و در اختیار اهالی قرار گرفته است.

وی تراز این پروژه را صفر اعلام کرد و اظهار داشت: هدف شهرداری در اجرای این پروژه فقط احیای بافت فرسوده است.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه 25 تا 30 درصد شهر مشهد را بافت فرسوده تشکیل می دهد، افزود: شهرداری مشهد در راستای نوسازی بافت فرسوده 4 هزار میلیارد تومان از محل 50 درصد تخفیف پروانه از دولت طلبکار است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در خصوص طرح جامع شهر مشهد نیز گفت: این طرح هفته گذشته با حضور نمایندگان مشهد در شورای شهرسازی کشور مورد بررسی قرار گرفته، اما برای تصویب نهایی به جلسه دیگری موکول شده است. حسین‌نژاد با تاکید بر ضرورت آسیب شناسی در بحث نظارتها و کمیسیون ماده 100 افزود: به این نتیجه رسیده‌ایم که باید نظارت و آرای کمیسیون ماده 100 و ارزش معاملاتی آن واقعی شود تا تخلفات نیز کاهش یابد.

وی با اذعان بر سرگردانی مردم با سیستم مکانیزه شهرداری عنوان کرد: در این خصوص به دنبال آن هستیم تا برای جلوگیری از سرگردانی شهروندان صفر تا 100 امور را به دفاتر شهرسازی واگذار کنیم تا پاسخگوی تمامی درخواستهای شهروندان باشند.

* خبرهای یک خطی

- معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد از ارسال بسته پیشنهادی شهرداری در ساماندهی حاشیه شهر به هیات دولت خبر داد.

- وی با اشاره به ارایه پیشنهاد تشکیل سازمان اجرایی به وزارت کشور گفت: این سازمان در واکاوی ارکان 5 گانه سکونتگاههای غیر رسمی می تواند بازوی شهرداری باشد.

- حسین نژاد تصویب نهایی پارک چهل بازه را منوط به تامین آب مورد نیاز پارک دانست و اظهار داشت: براساس برآوردها 560 میلیارد تومان هزینه اجرای این طرح است. وی در عین حال از بهره برداری 10 هکتار از این پارک با عنوان «پارک کودک و خانواده» تا پایان سال خبر داد.

- این مقام مسؤول انتقاد از وضعیت نامتناسب ورودی‌های مشهد با یک کلانشهر مذهبی را پذیرفت و گفت: در این راستا مسابقاتی برای ارایه طرح برگزار شده است.

- معاون شهرسازی و معماری شهرداری مشهد در خصوص مسایل مطرح شده برای پروژه مجد نیز گفت: باید نکات مثبت و منفی را با هم دید و اختلافات محاسباتی و درآمدی نباید نفس عملکرد را زیر سوال ببرد. به گفته وی براساس رأی کمیسیون ماده 5 مقرر شده محاسبات دوباره بررسی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.