حسین پور حسین: هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش‌آموزی خراسان رضوي همزمان با سراسر کشور با حضور مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي و مدیران کل پدافند غیرعامل ...

 تشکیل سامانه تشکلهای دانش‌آموزی یکی از سیاستهای آموزش و پرورش است

و همچنین امور اجتماعی استانداری خراسان رضوي و جمعی از دانش‌آموزان و مسؤولان و مدیران و معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوي و نمایندگان شوراهای دانش‌آموزی مدارس مشهد در سالن اجتماعات دبیرستان شاهد بانوان قفلی مشهد برگزار شد.

مدیرکل آموزش و پرورش در این مراسم گفت: یکی از سیاستهای اصلی دوازده گانه وزیر آموزش و پرورش تشکیل سامانه تشکلهای دانش‌آموزی است که در کنار شورای دانش‌آموزی که از ارکان اصلی مشارکت به شمار می‌‌آید، 500 هزار دانش‌آموز بسیجی، 600 خبرنگار پانا، 23 هزار دانش‌آموز فرزانگان و پیشتازان اتحادیه انجمن‌های اسلامی، 540 هیأت مذهبی، 507 کانون ورزشی دانش آموزی و 27 فدراسیون ورزشی دانش‌آموزی و انجمن‌های علمی، فرهنگی و ادبی به عنوان سامانه تشکلهای دانش‌آموزی ظرفیتهای ارزشمندی در کنار شوراهای دانش‌آموزی و مشارکت دانش‌آموزان در تعلیم و تربیت به وجود آورده‌اند.

دکتر سیدجواد حسینی با بیان اینکه یک میلیون و 100 هزار دانش‌آموز در قالب 12 هزار و 500 آموزشگاه و 53 هزار کلاس درس و با حضور 90 هزار معلم از اول مهر ماه فعالیت خود را در امر تعلیم و تربیت آغاز کرده‌اند، گفت: با آغاز ماه محرم و ماه کل یوم عاشورا و کل ارض کربلا فرصتی پیدا می‌کنیم که برای دفاع از خویش، ایمان و دین و زنده نگه داشتن یاد کربلا در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن، خود را مسلح کنیم.

وی با اعلام اینکه در این دوره انتخابات 86 هزار و 590 دانش آموز توسط یک میلیون و 100 دانش آموز دیگر به نمایندگی آنها در شورای دانش آموزی انتخاب می‌شوند، افزود: این دانش آموزان در شوراهای هفت تا 9 نفره و 11 نفره کارهای تشکیلاتی را انجام داده و در تصمیم گیری‌های مدرسه مشارکت می‌کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوي با اشاره به اینکه تصمیم گیری باید از کف مدرسه آغاز شود، گفت: در قانون اساسی در سه سطح کلان و میانی و خرد مشارکتهای مردم دیده شده است.

بر این اساس در سطح دانش آموزی مشارکت دانش آموزان در قالب شوراهای دانش آموزی از طرح تا تصمیم‌گیری‌ها در مدرسه مورد نظر است که از کف مدرسه تا کلاس درس شامل می‌شود و در این ارتباط دانش‌آموزان که رکن اصلی آموزش و پرورش را تشکیل می‌دهند، باید مشارکت جدی داشته باشند.

دکتر حسینی مشارکت دانش آموزان را بسیار جدی برشمرد و افزود: این مشارکتها تزیینی و شعاری نیست و آموزش و پرورش به طور جدی طرحها و پیشنهادهای شورای دانش آموزی را مورد توجه قرار می‌دهد.

گفتنی است، در ادامه زنگ پدافند غیرعامل هم نواخته شد و دانش آموزان برای انتخاب نمایندگان خود پای صندوق رأی رفتند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.