قدس آنلاین-الف.زمینی:واکنش عراقچی به سخنان شرمن، اعلام فهرست موسسات مالی غیرمجاز و ادامه حواشی در خصوص گزارش اعلام جزئیات پرونده تخلفات بورسیه ها؛ از جمله مهمترین خبرهای امروز روزنامه ها بودند.

از "اعلام فهرست موسسات مالی غیرمجاز" تا "بورسیه بدون امتحان مصوبه وزیر علوم اصلاحات"

عاشورا کامل ترین دانشگاه انسان سازی است

سه روزنامه "قدس"، "مردم سالاری" و "ایران" با آغاز ماه محرم در لوگوی خود از رنگ مشکی بیشتری استفاده کردند. با آغاز این ماه؛ روزنامه ها تیترها و خبرهایی نیز در این خصوص داشتند.

روزنامه "قدس" نوشت: "قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در مراسم اهدای پرچم به هیاتهای مذهبی: عاشورا کامل ترین دانشگاه انسان سازی است"

روزنامه "قدس" همچنین در شماره امروز خود گزارشی از شور حسینی در سراسر کشور دارد. در تیتر این گزارش می خوانیم: "سلام بر محرم ... "

روزنامه "همشهری" هم از رونمایی پرچم حضرت ابوالفضل (ع) در برج میلاد خبر می دهد. در تیتر این خبر می خوانیم: "شهر، رنگ محرم گرفت"

همچنین روزنامه "قدس"، سرمقاله ای با تیتر "رسم زندگی عاشورایی" به قلم "حمزه واقعی" به چاپ رسانده است.

روزنامه "صاحب قلم" نیز در تیتر یک خود نوشت: "با کاروان حسین(ع) ... "؛ "پیام زمان" نیز گزارشی با تیتر "در آستانه محرمی دیگر" دارد.

***

باقی ماندن حتی یک تحریم را در توافق جامع نمی پذیریم

روزنامه های قدس، خراسان، جام جم، اطلاعات، اسرار و جوان؛ در اقدامی مشابه، در تیتر یک خود از واکنش عراقچی به سخنان شرمن نوشتند: "باقی ماندن حتی یک تحریم را در توافق جامع نمی پذیریم"

روزنامه "ابتکار" نیز رفع تحریم ها را خواسته شرکت های بزرگ جهان دانست و در تیتر یک خود نوشت: "چشم تاجران جهان به روز شمار توافق هسته ای"

"اعتماد" هم گفت و گویی دارد با مجید تخت روانچی، عضو ارشد مذاکره کننده؛ از قول ایشان در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "این توافق شدنی است"؛ از قول وی می خوانیم: "راهکار عادلانه رفع تحریم ها، توافق را ممکن می کند؛ امکان دارد محدودیت موقت در غنی سازی را به جهت اعتمادسازی بپذیریم"

البته "عصرایرانیان" از تیتری نه چندان مثبت برای ادامه روند مذاکرات هسته ای استفاده کرده است. از قول عباس عراقچی در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "مذاکرات هسته ای چشم انداز روشنی ندارد"

***

اعلام فهرست موسسات مالی غیرمجاز

روزنامه های "ایران" و "نسل فردا" در تیتر یک خود نوشتند: "اعلام فهرست موسسات مالی غیرمجاز"

بانک مرکزی از مردم خواست فقط به بانک‌ها و مؤسسات‏ مجاز مراجعه کنند بانک مرکزی با انتشار فهرستی نام بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز را منتشر و اعلام کرد.

مؤسسه‌هایی نظیر «ثامن الحجج»، «ثامن‌الائمه»، «آرمان»، «فرشتگان»، «نور»، «میزان»، «فردوسی» و «مولی‌الموحدین» از جمله مؤسسه‌هایی هستند که به همراه بانک آینده نامی از آنها در فهرست جدید بانک مرکزی دیده نمی‌شود.

***

وکیل 32میلیاردی

"وکیل 32میلیاردی!" تیتر یک روزنامه وطن امروز است.  روزنامه "مردم سالاری" نیز به همین موضوع در تیتر یک خود اشاره دارد. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "رییس سازمان بازرسی کل کشور تشریح کرد: جزییات قرارداد 32میلیارد تومانی یک وکیل با سازمان دولتی"

***

بورسیه بدون امتحان مصوبه وزیر علوم اصلاحات

حواشی در خصوص گزارش اعلام جزئیات پرونده تخلفات بورسیه ها ادامه دارد. روزنامه "کیهان" امروز در تیتر اول خودنوشت: "گزارش تاسف آور از برخورد دوگانه با یک مسئله علمی: بورسیه بدون امتحان مصوبه وزیر علوم اصلاحات بود"

روزنامه "رسالت" هم در تیتر یک خود به نقل از کامران دانشجو، وزیر علوم دولت دهم نوشت: "دولت نمی تواند در بورسیه ها مدعی و قاضی باشد"

متاسفانه این روزها شاهد سیاسی شدن مسائلی هستیم که به نظر می رسد ارتباطی با مسائل سیاسی ندارند و همین سیاسی شدن مسائل باعث روشن نشدن برخی حقایق در آن خصوص می شود. از مسئله بنزین های پتروشیمی که آخرش مشخص نشد آلوده بودند یا نبودند گرفته، تا مسئله بورسیه ها و حتی اسیدپاشی های اخیر.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.