قدس آنلاین یزد - گردهمايي آغاز پروژه توسعه خوشه سنگ استان يزد با حضور جمعي از مسئولين استاني و همچنين صنعتگران و معدن داران سنگ، در محل آمفي تئاتر تالار فرهنگيان يزد برگزار شد.

آغاز به كار رسمي فعاليت خوشه سنگ استان يزد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،در اين گردهمايي مدير عامل شركت شهركهاي صنعتي استان يزد ضمن معرفي خوشه سنگ گفت: كار مطالعه و پياده سازي اين خوشه به عنوان چهارمين پروژه توسعه خوشه اي استان از ابتداي بهمن ماه سال 92 آغاز شد كه پس از اتمام مراحل اوليه وارد فاز اجرايي و عملياتي اين خوشه مي شويم.

سيد مسعود عظيمي با اشاره به جايگاه ايران در توليد سنگ خام اظهار داشت: كشور ايران با وجود جايگاه سومي در بين توليد كنندگان سنگ خام جهان، در بين صادركنندگان جهاني سنگ هاي فرآوري شده جايگاهي ندارد و استان يزد با دارا بودن معادن غني سنگ در كشور از استانهاي مطرح در توليد سنگ خام و فرآوري شده محسوب مي شود.

وي وجود بيش از 150 واحد توليدي و فرآوري سنگ در استان و سابقه و پيشينه بلند مدت اين صنعت و همچنين وجود مشكلات متعددي در خصوص تكنولوژي، مديريت، بازاريابي و صادرات را از دلايل اجراي پروژه توسعه خوشه سنگ نام برد و ابراز اميدواري كرد: اجراي اين پروژه در سالهاي آتي، وضعيت و جايگاه اين صنعت را در سطح ملي و بين المللي بهبود بخشد.

محمد رضا بابايي معاون برنامه ريزي استانداري يزد نيز در اين گردهمايي با اشاره به نقش خوشه ها در ايجاد هم افزايي ميان ذينفعان تاكيد كرد: ايجاد خوشه سنگ در استان بايستي در راستاي ايجاد همگرايي و هم افزايي بيشتر ميان صاحبان  معادن، توليدكنندگان سنگ فراوري شده و بازرگانان، متخصصين تكنولوژي و ماشين آلات از طريق انجام فعاليت مشترك و تقويت نهادها، تشكل ها و شبكه هاي همكاري در خوشه باشد.

محمد حسين فنايي رئيس خانه صنعت، معدن و تجارت استان نيز در اين گردهمايي ضمن قدرداني از فعاليت هاي صورت گرفته در بخش خوشه هاي استان گفت: خوشه هاي كسب و كار ايجاد شده توسط شركت شهركهاي صنعتي طي چند سال اخير عملكرد بسيار مناسبي داشته اند و اميدواريم اخوشه سنگ نيز بتواند عملكرد درخشاني را در خدمت رساني به صنعت استان ايفا كند.

كريمي مدیر عامل توسعه خوشه سنگ نيز برنامه ريزي براي بازديد و اخذ غرفه در نمایشگاه های داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و سمينار هاي علمي، تامین هزینه طرح های پژوهشی و مطالعاتی مربوط به خوشه، کمک به برنامه های توسعه بازار و تشکیل شبکه های فروش، رایزنی جهت اخذ تسهیلات برای واحدهای عضو خوشه، تقویت ارتباطات صنعت سنگ استان در قالب خوشه با دستگاه های دولتی به منظور بهره گیری بیشتر از امکانات و ظرفیت های قانونی، تشکیل یا تقویت تشکل ها و انجمن های تخصصی موجود در خوشه را از مهمترين اهداف اين خوشه عنوان كرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.