قدس آنلاین یزد - رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: افزون بر نیمی از موقوفات این شهرستان در زمینه برپایی مجالس و برنامه های مخصوص ماه محرم و عزاداری حضرت امام حسین (ع) است

نیمی از موقوفات مهریز مربوط به ماه محرم است

به گزارش  قدس آنلاین ازیزد، محمد حسین شجریان  گفت: هم اکنون یک هزار و 819 موقوفه مختلف در این شهرستان وجود دارد .

وی افزود: موقوفات شامل 299 مسجد ، 62 حسینیه و پنج امامزاده شامل سید غیاث الدین ، سید شمس الدین ، شاه صفی الدین ، سید جلال الدین و بقاع بنت امام حسن مجتبی (ع) است .

رییس اداره اوقاف و امور خیریه مهریز گفت: موقوفات در خصوص ماه محرم برای برگزاری مجالس روضه خوانی امام حسین (ع) واطعام عزاداران مورد استفاده قرار می گیرد .

شجریان گفت: در ماه های محرم و صفر و طبق نیات واقفین مجالس و محافل، سوگواری حضرت امام حسین (ع) و یارانشان در مساجد و حسینیه های شهری و روستایی مهریز برگزار می شود .

وی افزود: طبخ غذا و اطعام عزاداران حسینی و همچنین انجام برنامه های فرهنگی نیز در مساجد ، حسینیه ها و امامزادگان انجام می گیرد .

رییس اوقاف و امور خیریه مهریز از دیگر برنامه های این اداره را در ماه محرم ، برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در امامزادگان این شهرستان ذکر کرد .

شجریان گفت: در این سوگواره ها ، سخنرانان مذهبی در خصوص قیام و فلسفه نهضت حسینی سخنرانی می کنند و برنامه مرثیه خوانی و عزاداری برگزار می شود .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.