قدس آنلاین: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و استفاده از وسایل گرمایشی، عصر دیروز ۵ نفر بر اثر عدم نصب صحیح پکیج منزل و استنشاق گازCO مسموم شدند که توسط اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان منتقل گردیدند.

استنشاق گازCO  پنج نفر را راهی بیمارستان کرد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، طی تماسی با اتاق فرمان۱۱۵ شهرستان اصفهان اعلام شد ۵ نفر دچار کاهش سطح هوشیاری همراه با تهوع شده اندو درخواست امدادرسانی نمودند که سریعا ۲ واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی از پایگاههای خیابان جی و باغ غدیر به محل حادثه اعزام شد.

بر اساس این گزارش، دراین حادثه گازگرفتگی که درخیابان احمد آباد اتفاق افتاده بود، سه زن ۳۴ ، ۵۵ و ۶۰ ساله و  دو بچه ۴ و ۶ ساله  براثر عدم نصب صحیح پکیج منزل دچار مسمومیت با منوکسید کربن شدند که پس از ارائه خدمات اولیه توسط تکنسین های فوریت های پزشکی شامل: رگ گیری و مایع درمانی، مصدومان را به بیمارستان امیرالمومنین(ع) منتقل نمودند.

گاز منوکسیدکربن یکی از خطرناکترین گازهایی است که می‌تواند باعث مسمومیت تنفسی و مرگ شود، خاطرنشان کرد: این گاز بی رنگ و بی بو است و در اثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می شود؛ منوکسیدکربن به‌خصوص در فصل‌های سرد سال به علت استفاده از بخاری، آب گرمکن، اجاق گازهای غیر استاندارد یا به علت سیستم تهویه نامناسب (دودکش) و همچنین عدم نصب صحیح آنها و سهل انگاری مصرف کننده، جان بسیاری از انسان‌ها را می گیرد.

استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، عدم استفاده از وسایل گازسوز و گرمایشی بدون دودکش، کنترل دودکش قبل از استفاده وسایل گرمایشی و اطمینان از باز بودن مسیر آن، روشن نکردن اتومبیل در پارکینگ در بسته به مدت طولانی، اجتناب از قرار دادن منقل یا شعله باز در زیر کرسی، عدم نصب آبگرمکن در حمام از جمله مواردی است که جهت جلوگیری از گازگرفتگی باید رعایت شوند.

سردرد، سرگیجه، تهوع و بیقراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش از حد و کاهش دید، کبودی دست و پا و دور لب‌ها که در نهایت منجر به تشنج، بیهوشی و مرگ می شود از علائم و نشانه‌های هشدار دهنده‌ی مسمومیت با گازCO است.

اقدامات اولیه در برخورد با فرد مصدوم گازگرفته: جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، وسیله‌ی گرمازا را خاموش و درب و پنجره را باز کنید، فورا مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کرده و سریعاً با اورژانس ( ۱۱۵) تماس بگیرید.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.