روابط عمومی وزارت اقتصاد در پاسخ به انتشار خبری مبنی بر ورود ۲۵۰ نفر مافیا به حوزه سهام عدالت اعلام کرد: قانون، دخالت و مدیریت در مالکیت سهام عدالت توسط دولت را ممنوع اعلام نموده است.

لایحه ساماندهی سهام عدالت به مجلس رفت

در اطلاعیه وزارت امور اقتصادی و دارایی و در پاسخ به مطلب مندرج در خبرگزاری تسنیم تحت عنوان "ورود 250 نفر مافیا به حوزه سهام عدالت" به نقل از نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس منتشر شده،آمده است: براساس ماده (35) قانون اجرای سیاست های کلی اصل (44) قانون اساسی مشمولین سهام عدالت در قالب شرکتهای تعاونی شهرستانی ساماندهی شده و از ترکیب آنها شرکت های سرمایه گذاری استانی به صورت شرکت های سهامی تشکیل گردیدند.

این گزارش می افزاید: براساس ماده (36) قانون مذکور، سهام قابل واگذاری به صورت مستقیم بین شرکتهای سرمایه گذاری استانی متناسب با تعداد مشمولین هر استان تخصیص یافت. متعاقب این روند، کانون شرکتهای سرمایه گذاری سهام عدالت به عنوان نماینده شرکتهای سرمایه گذاری استانی تشکیل گردید و کانون یادشده نیز با تجمیع سهام شرکت های سرمایه گذاری استانی در شرکتهای سرمایه پذیر به عنوان نماینده در مجامع شرکتهای یاد شده نسبت به اعمال رأی اقدام می نماید.

بر اساس این گزارش،" نظر به ماده (38) قانون مذکور، که دخالت و مدیریت در مالکیت سهام عدالت توسط دولت را ممنوع اعلام نموده است، عملا کانون شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت به نمایندگی از شرکت های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، اعمال مدیریت، انتخاب و تعیین اعضای هیات مدیره شرکت های واگذار شده به سهام عدالت را بر عهده دارند"، با این توضیح بدیهی است مجموعه دولت، مدنظر نماینده محترم مردم کرمان در مجلس شروای اسلامی نمی باشد.

این گزارش حاکی است، از سوی دیگر با روی کار آمدن دولت یازدهم، موضوع ساماندهی سهام عدالت و رفع مشکلات مذکور به عنوان یکی از اولویت های ویژه در دستور کار مسئولین ذی ربط قرار گرفته است که در این خصوص لایحه «ساماندهی سهام عدالت موضوع اصلاح مواد 34 تا 38 قانون اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی» تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

همچنین در راستای رفع معضلات و مشکلات مطرح شده در خصوص مدیریت شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت، اجرای مصوبه شماره 187436/ت44619هـ مورخ 1389،8،19که اعمال مدیریت دولت (دستگاه های اجرایی مربوطه) در شرکت های سرمایه پذیر سهام عدالت تا زمان آزاد سازی را اشعار می دارد و در ادوار گذشته اجرایی نگردیده است، با دستور توسط معاون رئیس جمهور در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته است و دستگاه ها نیز در جهت انجام تکالیف قانونی خود گام برداشته اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.