قدس آنلاین یزد - معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، شورای دانش آموزی را عرصه تمرین دمکراسی خواند و گفت: جوانان در این شورا می آموزند چگونه باید از رای، نظر و دیدگاههای دیگران بهره مند شوند.

شورای دانش آموزی عرصه تمرین دمکراسی است

به گزارش قدس آنلاین از یزد ،محمدعلی طالبی در مراسمی که به همین مناسبت در دبیرستان 'ام هانی' شهر یزد برپا شد، از شورای دانش آموزی به عنوان یکی از بزرگترین دستاوردهای آموزش و پرورش در سالهای گذشته نام برد.

وی با بیان اینکه شورای دانش آموزی به عنوان پایه ای ترین نهاد مدنی در جامعه است، اظهار داشت : دانش آموزان با تمرین مشارکت، همفکری و با هم فکر کردن می آموزند که چگونه عقاید مختلف و نظر مخالف را تحمل و ساختن کشور را از مدرسه خود آغاز کنند.

این مسوول، از حضور دانش آموزان در انتخابات شوراهای دانش آموزی و بویژه کسانی که خود را در معرض انتخاب قرارداده اند قدردانی و خاطرنشان کرد: قطعا جامعه از برکات این روحیه در سایر عرصه ها نیز بهره خواهد برد.

معاون پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه این انتخابات با حضور 152 هزار دانش اموز برگزار شد، گفت: از میان 40 هزار داوطلب، هفت هزار و 500 نفر به عنوان اعضای اصلی و سه هزار نفر هم به عنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.

علی سرداری افزود: جمعیت دانش آموزی هر مدرسه تعداد اعضای شورا های دانش آموزی مدارس را مشخص می کند.

هفدهمین دوره انتخابات شورای دانش آموزی همزمان با سراسر کشور در یکهزار و 500 واحد آموزشی استان یزد برگزار شد.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.