قدس آنلاین: دبیر شورای هماهنگی و گسترش فعالیت های قرآنی خراسان شمالی از اختصاص 970 میلیون ریال به منظور حمایت از طرحهای قرآنی در استان خبر داد.

اختصاص 970 میلیون ریال به منظور حمایت از طرح های قرآنی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حسین ثابت قدم وحید، گفت:به منظور پشتیبانی مالی از فعالیت‌های قرآنی مصوب شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان و در راستای تحقق اهداف منشور توسعه فرهنگ قرآنی بر اساس مصوبه کمیته نظارت بر هزینه‌کرد، اعتبارات اجرای منشور توسعه فرهنگ قرآنی تخصیص داده شد.

وی با اشاره به دو مرحله بودن این طرح اظهار داشت: مرحله اول 50درصد پس از امضای تفاهم‌نامه توسط طرفین و ارائه برنامه تفصیلی ومرحله دوم 50% درصد پس از ارائه گزارش کلیه فعالیت‌ها و تأیید آن در کمیته نظارتی این اعتبار درسطح دستگاههای فرهنگی استان توزیع خواهد شد.

ثابت قدم وحید بیان کرد: طرحهای زیادی از سوی دستگاههای فرهنگی و قرآنی به دبیرخانه این شورا ارائه شده که پس از بررسی لازم و در دو جلسه متوالی در شورای هماهنگی وگسترش فعالیتهای قرآنی در محل دفتر امام جمعه، پس از انعقاد تفاهم نامه به حساب دستگاههای فرهنگی واریز می شود.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: حمایت از 11طرح قرآنی که توسط موسسات فرهنگی قرآن وعترت ،اتحادیه تشکل های قرآنی مردمی استان و دستگاههایی از جمله آموزش و پرورش، اداره کل تبلیغات اسلامی، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، مرکز رسیدگی به امور مساجد و دفتر امام جمعه اجرا می شود در این شورا تصویب شد.

ثابت قدم وحید طرح جامع تربیت مربی تخصصی حفظ وپرورش حافظ،تربیت مربی مربیان قرآنی مدارس آموزش وپرورش استان،برگزاری اردو های فرهنگی آموزشی ویژه فعالان ،قرآن آموزان ،قاریان وحافظان،طرح همیاران وحامیان جلسات ومحافل قرآنی عمومی،طرح کارگاه آموزشی مدیران موسسات قرآنی مردمی در سطوح مختلف،طرح جامع تربیت مفسر جلسات تفسیروهمایش تجلیل از خادمان ،پیشکسوتان ونخبگان قرآنی استان را از جمله عناوین طرحهای ارائه شده مورد حمایت در این شورا ذکر کرد.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.