عظیمی:‌راجر فدرر 33 ساله مرد دوم رنکینگ جهانی تنیس قهرمان رقابتهای تنیس بازل شد. این پنجمین قهرمانی فدرر در تورنمنت‌های این فصل تنیس بعد از شانگهای، سین سیناتی، هاله و دوبی بود.

قهرمانی فدرر در بازل

این رقابتها در سالن سرپوشیده برگزار می‌شد و فدرر در زادگاهش با برتری مقابل گوفین بلژیکی جام قهرمانی را بالای سر برد. او در دو ست پیاپی و تنها در 51 دقیقه حریف را از پای درآورد. این ششمین قهرمانی فدرر در رقابتهای بازل بود. پیشتر او در سالهای 2011 و 2010 و 2006،2007 و 2008 قهرمان شده بود. فدرر در سال 2012 و 2013 در فینال مغلوب دل پوترو شده بود، ولی در فینال امسال او با اقتدار ظاهر شد و چهار سرویس حریف را برک کرد. این هشتاد و دومین قهرمانی فدرر در رقابتهای ای تی پی از مجموع 123 فینالی است که درآنها حضور داشته است. فدرر در جام دیویس هم در فاصله روزهای 21 تا 23 نوامبر با تیم ملی سوئیس در برابر فرانسه در فینال این رقابتها حضور خواهد داشت. سوئیس از سال 1992 در فینال این رقابتها حاضر نبوده است.

 فدرر با این قهرمانی تنها 500 امتیاز با نواک جوکوویچ درصدر جدول رنکینگ جهانی فاصله دارد. جوکوویچ در هر دو تورنمنت مسترز 1000 پاریس که از دوشنبه آغاز شده و در مسترز پایانی سال در لندن حاضر خواهد بود و حریف سختی برای فدرر محسوب می‌شود. گوفین نفر بیست وهشتم رده بندی جهانی یک تورنمنت فراموش نشدنی را در بازل پشت سرگذاشت و مقابل رائونیچ اولین پیروزی اش مقابل یکی از ده تنیسور برتر جهان را کسب کرد. در فینال رقابتهای اوپن والنسیا هم اندی ماری در یک فینال تماشایی مقابل روبردو پیروز 32 ساله پیروز شد. این بازی که با دو تای برک بسیار فشرده همراه بود، 3 ساعت و 20 دقیقه به طول انجامید. این دومین پیروزی ماری در رقابتهای ای تی پی والنسیاست. قهرمانی قبلی او در سال 2009 حاصل شده بود.

ماری با این پیروزی و کسب 500 امتیاز گام مهمی برای حضور در رقابتها مسترز لندن که از تاریخ 9 تا 16 نوامبر برگزار می‌شود، برداشت. مار توانست 5 مچ پوینت روبردو را در این بازی از بین ببرد و این دقیقاً همان اتفاقی است که در شنزن چین در ماه سپتامبر مقابل همین حریف رخ داده بود. این سومین قهرمانی ماری در این فصل بعد از پیروزی در وین و شنزن محسوب می‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.