قدس آنلاین: استاندار اصفهان گفت: حوادث اخیر اسیدپاشی به هیچ وجه در ارتباط با بدحجابی نبوده و به محض دستگیری مجرم پرونده اسیدپاشی، او را در هر لباس و وابسته به هرجایی که باشد به مردم معرفی و به دستور ریاست قوه قضاییه، اشد مجازات را برای او در نظر مي گيريم.

مجرم پرونده اسیدپاشی، در هر لباس و وابسته به هرجایی که باشد به مردم معرفی خواهد شد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، رسول زرگرپور در نشست خبری خود با خبرنگاران در خصوص پدیده اسیدپاشی که طی روزهای اخیر چند مورد آن در شهر اصفهان رخ داده است، گفت: اسیدپاشی یک پدیده مجرمانه و ضد بشری در تمام دنیا است که البته وقوع آن نیز تنها منحصر به کشور ایران و شهر اصفهان نمی باشد.

وی تصریح کرد: این درحالیست که البته یک مورد اسیدپاشی هم برای شهر فرهنگی و مذهبی اصفهان قابل قبول نمی‌باشد.

استاندار اصفهان با بیان این که متاسفانه از ۱۵ شهریور تا ۲۳ مهر شاهد وقوع ۴ مورد اسیدپاشی در اصفهان بوده ایم، خاطرنشان کرد: دو نفر حادثه دیده‌ وقایع اخیر در بیمارستان بستری و دو نفر دیگر نیز به صورت سرپایی درمان و مرخص شده اند.

وی افزود: در حال حاضر خانم "الف" با ۱۲ درصد سوختگی در یکی از بیمارستان های اصفهان و خانم "ج" با ۲۵ درصد سوختگی در یکی از بیمارستان های تهران بستری است.

وی در ادامه تاکید کرد: حوادث اخیر اسیدپاشی به هیچ وجه در ارتباط با بدحجابی نبوده و اتفاقا خانواده یکی از این افراد حادثه دیده که او نیز حجاب عرف را داشته است، از خانواده های متدین و مذهبی شهر است.

استاندار اصفهان همچنین از تشکیل قرارگاه عملیاتی در نیروی انتظامی و ستاد مسائل حقوقی و قضایی در دادگستری برای رسیدگی بهتر به موضوعات مورد بررسی خبر داد و گفت: بیش از ۱۰ اکیپ امنیتی و انتظامی در این راستا فعال شده اند.

زرگرپور در ادامه به دستگیری ۱۰ مظنون در خصوص پرونده اسیدپاشی اشاره کرد و بیان داشت: پرونده اسیدپاشی اصفهان از سوی ده‌ها اکیپ کارآگاهی و امنیتی از تهران دنبال شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: به محض دستگیری مجرم پرونده اسیدپاشی، او را در هر لباس و وابسته به هرجایی که باشد به مردم معرفی و به دستور ریاست قوه قضاییه اشد مجازات را برای او اعمال می‌نماییم.

زرگرپور همچنین از جانب مردم اصفهان از ابراز همدردی و اهتمام مسوولان سه قوه و همچنین ائمه جمعه استان برای رفع این مشکل تشکر و ابراز امیدواری کرد با دستگیری مجرم یا مجرمان این حادثه، آرامش را به مردم و جامعه بازگردانیم.

استاندار اصفهان با اشاره به تجمعات انجام شده در طی روزهای گذشته عنوان کرد: زمانی که رئیس قوات مجریه، مقننه و قضائیه اعلام موضع کرده و برای دستگیری مجرم فرجه تعیین نموده‌اند، راه افتادن عده‌ای در سطح شهر و اعلام تجمع بدون معنی است.

زرگرپور همچنین به هجمه‌های فراوان شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اعلام تعطیلی روز شنبه مدارس و دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: این درحالی است که مردم با بی توجهی به این فراخوان‌ها، سیلی محکمی به طراحان این اعتصابات زدند.

وی با بیان این که خوشبختانه امنیت اصفهان در حال حاضر تامین است و هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد، گفت: هرگونه تجمعی در اصفهان غیرقانونی است و با برگزار کنندگان و شرکت کنندگان در این تجمعات بر اساس قانون عمل می شود.

به گفته استاندار اصفهان، انتشار یک فراخوان در شبکه های اجتماعی مجوز برگزاری تجمع در شهر نیست.

زرگرپور همچنین دو نهاد نیروی انتظامی و دادگستری را مسوول قانونی اطلاع رسانی اخبار اسیدپاشی اعلام کرد و گفت: به غیر از این دو نهاد، هیچ نهادی اجازه اطلاع رسانی ندارد.

وی همچنین به آتش سوزی دو خیمه عزاداری در اصفهان طی روزهای اخیر اشاره کرد و عنوان نمود: در خصوص این دو حادثه و علت رخداد آن هنوز به جمع بندی نرسیده ایم و در صورتی که دلایل بر عمدی بودن مشخص شود، به صورت جدی وارد عمل می‌شویم.

زرگرپور با بیان این که متاسفانه برخی از رسانه‌ها در این جریانات، خوراک تبلیغاتی شدیدی علیه جمهوری اسلامی ایران فراهم کردند، عنوان داشت: از تاریخ ۲۳ مهر تا کنون حتی یک مورد اسیدپاشی در شهر اصفهان نداشته ایم و بهتر است مردم به شایعات رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های اجتماعی توجهی نکنند.

استاندار اصفهان تاکید کرد: قاطعانه اعلام می کنم با هرگونه شایعه سازی و ایجاد تشنج در جامعه به شدت برخورد کرده و به هیچ فردی اجازه بر هم زدن آرامش جامعه و خدشه دار کردن آن را نمی دهیم.

زرگرپور ادامه داد: حتی کسانی که بخواهند به شوخی فضای روانی جامعه را ملتهب کنند نیز، به دست قانون خواهیم سپرد.

وی با بیان این که در شرایط فعلی شورای تامین استان اصفهان هر ۴۸ ساعت یکبار تشکیل جلسه می‌دهد، خاطرنشان ساخت: تمامی مسائل به صورت ریز و کارشناسانه در جلسات شورای تامین استان مورد بررسی و تبادل نظر قرار می‌گیرند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.