قهرمان فوق‌سنگین وزنه‌برداری بازی‌‌های آسیایی ۲۰۱۴ گفت: انگیزه‌هایم زیاد است تا در مسابقات جهانی دوباره عناوین گذشته را تکرار کنم.

سلیمی: «بهداد» هستم و نیازی ندارم خودم را به کسی ثابت کنم/ ۵ بار رکورد زدم، اما به چشم نیامدم

بهداد سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد آخرین وضعیت خود موارد زیر را بیان کرد که در زیر اظهارات وی را می‌خوانید:

فارس: از آخرین شرایط آمادگی‌ات برایمان بگو؟

آخرین وضعیتم خوب است و فقط پس از بازی‌های آسیایی و مسابقات لیگ، بدن یک مقدار افت می‌کند. امیدوارم که مشکل خاصی برای مسابقات قهرمانی جهان 2014 قزاقستان پیش نیاید.

فارس: به واقع حضور در لیگ می‌تواند مسابقات جهانی را تحت الشعاع قرار دهد؟

100 درصد. وقتی 3 هفته قبل از مسابقات جهانی، لیگ برگزار می‌شود می‌تواند به ورزشکار لطمه بزند. وزنه برداری رشته‌ای است که پس از هر مسابقهف بدن افت می‌کند و یک مقدار دیر ریکاوری می‌شود و احتمال اینکه در مسابقات جهانی به وزنه‌برداران آسیب بزند زیاد است. اگر مثل سال‌های قبل در خود اردو رکوردگیری می‌شد، بهتر بود اما شرایط حضور در لیگ به ورزشکار لطمه می‌زند.

فارس: یعنی دیگر قبل از قهرمانی جهان، رکوردگیری نداریم؟

بعید می‌دانم؛ البته نمی‌دانم رکوردگیری در برنامه کادرفنی هست یا خیر.

فارس: مصدومیت وزنه‌برداران در اردوی تیم ملی زیاد شده است. دلیل این موضوع چیست؟

مصدومیت در ورزش هست و پیش می‌آید.

فارس: این مصدومیت‌ها برای تیم ملی نگران کننده نیست؟

برای تیم ملی بله. هرکسی که مصدوم شود، شرایط رکوردی‌اش افت کرده و ممکن است یک مقدا تأثیرگذار باشد.

فارس: وضعیت خودت چطور است؟ در آمادگی کامل به سر می‌بری؟

آمادگی کامل که خیر؛ پس از لیگ همچنان بدنم در افت است و باید ببینیم تا آغاز رقابت‌ها چه پیش می‌آید. 

 

فارس: دو سالی از تیم ملی از عرصه‌ رقابت‌های جهانی به دور بودی. به نظر می‌رسد انگیزه زیادی داری تا خودت را در قزاقستان نشان دهی.

درست است. انگیزه‌هایم زیاد است تا برای این که آن عنوانی که قبلا داشتم را دوباره به دست بیاورم، نه اینکه بخواهم خودم را به کسی ثابت کنم. بهداد سلیمی نیاز ندارد تا بخواهد خودش را به شخص خاصی ثابت کند. فقط برای اینکه آن جایگاهی که ایران همیشه داشته است را به دست بیاورم به جهانی می‌روم و تمام هدفم این است.

فارس: یعنی پرچم فوق سنگین دوباره بالا برود؟

ان‌شالله که همین‌ اتفاق بیافتد.

فارس: می‌خواهی رکوردشکنی کنی؟

فعلا که نمی‌توانم در این خصوص صحبت کنم چون شرایط آمادگی‌ام طوری نیست که در این مورد صحبت کنم.

فارس: وضعیت تیم را چطور می‌بینی؟ می‌توانیم امتیازات کامل را برای کسب سهمیه المپیک کسب کنیم؟

اگر اتفاق خاصی نیافتد و مثل بازی‌های آسیایی دچار مشکل نشویم و اوتی ندهیم می‌توانیم در بین 6 تیم اول باشیم و سهیمه کامل را کسب کنیم.

فارس: باز هم نسبت به عدم پرداخت پاداش‌ها و عدم توجه به وزنه‌برداری گلایه‌هایی داشتی. در این مورد بیشتر صحبت می‌کنی.

اینکه به ورزش توجهی نمی شود به همه، حتی به مردم هم ثابت شده است. همیشه توقعات مسئولان از ما بالا بوده اما توقعات ورزشکاران برای آنها مهم نبوده و معمولا این طور بوده است.

بحث پاداش‌ها و مسائل دیگر هنوز وجود دارد. من در اینچئون تنها ورزشکار ایرانی بودم که رکوردشکنی کردم و 5 بار هم رکوردها را جابه‌جا کردم اما هیچ رسانه‌ای خیلی نپرداخت و آن طور که باید این موضوع به چشم نیامد.

فکر می‌کنم وزنه‌برداری همیشه مظلوم واقع شده است و این مشکلات برای ما هست که کارهایمان به چشم نمی‌آید و درد و دل‌های ما برای مسئولین مهم نیست، البته در این زمان که مسابقات تمام شده است، اما همان مسئولان قبل از بازی‌ها و مسابقات که احتیاج به مدال دارند به جمع ما می‌آیند و یکسری وعده‌ها می‌دهند و بعد آن را فراموش می‌کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.