قدس آنلاین یزد - مشاور وزیر و مدیر کل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی با اشاره به منابع مالی سرگردان در جامعه و در دست مردم گفت: این منابع که بیشتر از درآمد نفتی نیز می باشد سرمایه بزرگی است که باید به بخش تولید هدایت و در راستای رونق اقتصادی به کار گرفته شود.

منابع مالی سرگردان جامعه باید به بخش تولید هدایت شود

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، دکتر " سید جواد هاشمی " در مراسم افتتاحیه نشست هم اندیشی مدیران کل امور اقتصادی و دارایی منطقه 5 کشور در یزد گفت: امکانات و سرمایه های در اختیار مردم، چندین برابر بودجه عمومی دولت است و باید این سرمایه ها در چرخه تولید، سرمایه گذاری و اشتغال قرار گیرد.

وی همچنین بر افزایش درآمدهای مالیاتی و افزایش سهم مالیات در بودجه کشور تاکید کرد و گفت: در برخی کشورها، سهم مالیات در بودجه کشور در حد بالا و درآمدهای آنها متکی بر مالیات است.

دکتر هاشمی با اشاره به نقش موثر صنعت گردشگری در افزایش درآمدهای کشورگفت: حجم پولی که توسط گردشگران در دنیا در گردش است چیزی در حدود 5/2 برابر درآمد حاصل از تولید نفت کشورهای عضو اپک می باشد و سهم کشور ما در این زمینه بسیار ناچیز است.

وی ، نقش بورس را در رونق اقتصادی مهم  توصیف کرد و رشد شاخص های بورس در برخی کشورها را یادآور شد و گفت: که در برخی کشورها به ازای هر دو نفر، یک نفر سهام دار بورس هستند؛ در حالیکه در کشور ما این رقم بسیار ناچیز است.

مدیر کل امور استان های وزارت امور اقتصادی و دارایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: بر اساس مصوبه شورای انقلاب فرهنگی هر طرح کلان اقتصادی باید پیوست فرهنگی داشته باشد و  بار مثبت و منفی آن مد نظر قرار گیرد.

وی تدوین سند راهبردی وزارت امور اقتصادی و دارایی را یادآور شد و با بیان اینکه در  این سند اولویت های این وزارتخانه و سازمان های زیر مجموعه مشخص شده از مدیران کل اقتصاد و دارایی استان های کشور خواست در راستای اجرایی کردن این سند تلاش کنند.

وی همچنین خواستار شناسایی دقیق پتانسیل های اقتصادی استان ها و شکوفایی آن شد و تصرح کرد: همچنین باید موانع و چالش های فراروی سرمایه گذاری در استان ها برداشته شود و آنها  سهم خود را در رشد و توسعه اقتصادی مشخص کنند.

 

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.