فرمانده ناجا گفت: اگر قانون حدود را معین کند آمران و ناهیان تکلیف خود را می‎دانند.

احمدی مقدم: اگر قانون حدود را معین کند آمران و ناهیان تکلیف خود را می‎دانند

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، اسماعیل احمدی‎مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به ارزیابی نیروی انتظامی استان‎ها بیان کرد: این طرح با هدف رشد و تعالی فردی و سازمانی پیگیری می‎شود که عمدتاً ارزیابی شاخص‎ها و مؤلفه‎های ناپیداست.

 

وی اضافه کرد: بررسی تأسیسات، تجهیزات و نیروی انسانی یکی از ابعاد ارزیابی بوده اما بعد دیگر شناسایی سطح دانش و حرفه‎گرایی، بهره‎وری در سازمان، رعایت حقوق شهروندی و ابعادی مانند مکنا (مدیریت کیفیت نظامی)، جلوگیری از فساد و غیره از جمله این شاخص‎ها هستند.

 

احمدی‎مقدم ادامه داد: لرستان نهمین استانی است که مورد ارزیابی قرار گرفته و در شش ماه آینده بقیه استان‎ها نیز مورد ارزیابی قرار می‎گیرند. خوشبختانه در استان خصوصاً لرستان پیشرفت‎های قابل ملاحظه‎ای داشته‎ایم.

 

این مقام ارشد انتظامی اظهار کرد: در لرستان 33 درصد کاهش سرقت در هفت ماهه امسال، 26 درصد کشف جرم، 20 درصد تصادفات و تلفات جاده‎ای را شاهد هستیم.

 

وی با اشاره به امنیت در مرزها گفت: نیروی نظامی از جمله سپاه و ارتش توجه زیادی به مرزها دارند؛ تلاش دشمنان این است در کشور ناامنی به وجود آورند تا کشور مرکز اتکایی برای همه کشورها نباشد اما امروزه می‎بینیم امنیت جمهوری اسلامی ایران مایه حسد دشمنان شده است.

 

احمدی‎مقدم خاطرنشان کرد: البته گروه‎های تروریستی گهگاهی تحرکاتی دارند و آسیب‎هایی را وارد می‎کنند اما در از بین بردن امنیت کشور اثری ندارد. چنانچه می‎بینیم سرمایه‎گذاری‎ها در مرزها امروز با قوت بیشتری ادامه دارد.

 

فرمانده ناجا یادآور شد: دولت در سال گذشته صد درصد اعتبار را برای تکمیل انسداد مرزها لحاظ کرد و امسال هم به طور کامل اختصاص داده خواهد شد.

 

وی ادامه داد: علاوه بر آن امکانت نیروی نظامی خصوصاً سپاه برای جاده‎های مرزی در شرق کشور و تکمیل و انسداد در صحنه وارد شده‎اند و کار با سرعت در حال پیشرفت است، البته در مناطق جغرافیایی صعب‎العبور کندتر صورت می‎گیرد اما جای نگرانی نیست چرا که تمام نیروها و امکانات خود را بسیج کرده‎ایم که کمبودها و نواقص برطرف شود.

 

احمدی‎مقدم با اشاره به قانون امر به معروف و نهی از منکر گفت: این طرح توسط مجلس در حال بررسی است و در کمیسیون‎ها برای بررسی از نیروی انتظامی نیز استفاده شده است.

 

این مقام ارشد نظامی افزود: ما از این قانون به عنوان فرصت استفاده می‎کنیم. وظایفی که مردم در حوزه امر به معروف و نهی از منکر دارند جلوگیری از افراط‎ها و تفریط‎هاست و در حال حاضر شاهد اقداماتی غیرمسئولانه هستیم که در امر به معروف و نهی از منکر افراط صورت می‎گیرد.

 

وی تصریح کرد: بنا بر فتوای مقام معظم رهبری و فرمایشات قرآن فرد باید با عمل و رفتار خود رفتار درست را ترویج کند و حداکثر با تذکر لسانی خیلی نرم و شایسته نهی از منکر کند و از خشونت و تندی و دستگیری بپرهیزد. این کار نه شرعی بوده و نه قانون اجازه می‎دهد.

احمدی‎مقدم اظهار کرد: اگر قانون حدود را معین کند هم آمران و ناهیان تکلیف خود را می‎دانند و هم ما در حمایت از آنان وظیفه‎مان مشخص می‎شود.

 

فرمانده ناجا با بیان اینکه فرصتی پیش آمده که این قانون شفاف شود، افزود: البته همه علما و قانون صراحت دارند در جایی که باید برخورد شود وظیفه حکومت است و بر مردم تکلیفی نیست.

 

وی با اشاره به برخورد با فساد در نیروی انتظامی بیان کرد: به صورت جدی این مسئله پیگیر می‎شود؛ حتی اگر ده هزار تومان باشد بدون شک فرد اخراج می‎شود، البته برای جلوگیری از این جرائم به فکر معیشت و بهبود وضع رفاهی کارکنان نیز هستیم.

 

احمدی‎مقدم با اشاره به وضعیت نیروی انسانی این بخش گفت: وظیفه دولت است که نیاز ما را تأمین کند البته ما نیز بیکار نبودیم و با استفاده از فناوری‎های جدید، سازماندهی مناسب‎تر، استفاده از شرکت‎های خدمات حفاظتی و... عقب‎ماندگی‎ها را جبران کرده‎ایم.

 

وی افزود: با اینکه بار انتظامی بیشتر شده اما وضعیت کشور نسبت به آن سال‎ها بهتر شده و دولت و مجلس هم تمام توان خود را در این زمینه به کار بسته‎اند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.