سپهر سینا : مسوولان فدراسیون فوتبال بر سر دوراهی اخراج یا ابقای سرمربی تیم المپیک قرار گرفته‌اند به همین دلیل سرنوشت این تیم با ابهامات متعددی رو به رو شده است،

کشمکش سه جانبه برای ناکامی تیم المپیک

به شکلی که حالا هیچ کسی نمی‌تواند در این باره با قاطعیت اظهارنظر کند. در شرایط کنونی نگاه مسوولین مرتبط با این حوزه به سه دسته تقسیم شده تا اوج ناهماهنگی در فوتبال ایران شکل گیرد.شاید باورش سخت باشد اما هم اکنون سه گروه به دنبال معرفی گزینه خود برای مربیگری تیم المپیک هستند به همین دلیل به اجماع رسیدن برای انتخاب سرمربی جدید تیم امید به کاری محال تبدیل شده است چون هر گروه با گزینه گروه دیگر مخالفت می کند که این امر مانع معرفی رسمی سرمربی جدید تیم المپیک ایران شده و آینده این تیم را در راه رسیدن به ریو به خطر انداخته است.

 

فرکی؛ گزینه کمیته ملی المپیک

کمیته ملی المپیک به عنوان مرجع بالادستی فدراسیون فوتبال در قبال این تیم معتقد است یک مربی ایرانی دارای کارنامه به عنوان سرمربی در کادر فنی این تیم مشغول به فعالیت شود از این رو گفته می شود آنها به شدت اصرار دارند حسین فرکی سرمربی فعلی سپاهان هدایت این تیم را برعهده گیرد. اما مسوولان فدراسیون فوتبال به ویژه علی کفاشیان به هیچ وجه تمایل ندارد نظر کمیته ملی المپیک در خصوص تیم امید اجرایی شود چون وی اجرای این تصمیم را به از دست رفتن استقلال خود و فدراسیون فوتبال ارتباط می دهد از این رو در برابر موضع کمیته ملی المپیک مقاومت می کند تا نظر کیومرث هاشمی و مجموعه تحت مدیریت وی در این حوزه اعمال نشود.

نکته مهم دیگر در این بین مخالفت صریح مسوولان باشگاه سپاهان اصفهان با حضور حسین فرکی در کادر فنی تیم امید است به همین دلیل فرکی برای از دست ندادن موقعیتش در ترکیب کادر فنی سپاهان و قرارداد چند صد میلیونی خود از پذیرش این پیشنهاد استقبال نکرده و تاکید کرده باید فردی هماهنگ با فدراسیون فوتبال و مراجع درگیر با این حوزه مسوولیت فنی این تیم را برعهده گیرد.

 

کفاشیان و کی روش مدافع ابقای وینگادا

علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش در این باره نظری مشترک دارند، هرچند که در عمق این هدف مشترک منافع متفاوتی وجود دارد اما با این حال این دو معتقدند که نلو وینگادا باید همچنان به عنوان سرمربی تیم المپیک باقی بماند. حمایت کی‌روش از وینگادا به ملیت مشترک و رفاقت این دو برمی گردد به همین دلیل کی روش در نشست کمیته فنی صراحتا اعلام کرده به هیچ وجه موافق برکناری وینگادا نیست و باید او همچنان در این سمت باقی بماند. کفاشیان هم از این جهت مدافع ابقای وینگاداست که با این اتفاق هم می تواند مانع پرداخت یک میلیاردی به این مربی پرتغالی شود هم اینکه برای چندمین بار نظر کی روش اجرایی می شود از این رو با وجود این که خود را منتقد عملکرد وینگادا نشان می دهد به صورت نامحسوس و طرح مسائل جانبی مانع از برکناری وی می شود تا در ردیف مدافعان این مربی ناکام قرار گیرد.

 

گل محمدی گزینه اصلی کاشانی

اما جریان سوم درگیر با این ماجرا قصد دارد یک مربی جوان را به جای سرمربی فعلی مشغول به کار کند از این رو این طیف به رهبری حبیب کاشانی درصدند تا با گرفتن موافقت هیات رئیسه و اعضای کمیته فنی زمینه انتخاب یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی جدید را فراهم کنند. کاشانی ابتدا در نظر داشت محمد مایلی کهن را به عنوان گزینه نهایی معرفی کند اما اختلاف شدید وی با علی دایی و ماجرای محکومیت وی نظر کاشانی و همراهانش را تغییر داد چون با قرار گرفتن مایلی کهن در راس کادر فنی تیم امید ممکن بود دوباره جنجال سراغ تیم امید بیاید از این رو کاشانی و دوستانش به جمع بندی رسیدند تا یحیی گل محمدی را به عنوان سرمربی بعدی معرفی کنند.

گفته می شود کاشانی به گل محمدی تاکید کرده فعلا در رابطه با حضور احتمالیش در تیم امید هیچ اظهارنظری انجام ندهد چون ممکن است با اظهارنظر گل محمدی قاعده بازی به هم بریزد از این رو گزینه مورد نظر مشاور آقای رئیس سکوت اختیار کرده تا کاشانی به روش خود زمینه انتخاب او را فراهم سازد.

 

وینگادا هم وارد بازی شد!

در کنار تمام این اتفاقات اظهارنظر جالب سرمربی فعلی تیم المپیک ایران هم جالب توجه بود. وینگادا که به دلیل مشکل مالیاتی و بدهی سنگین به سازمان مالیات کشور قادر به حضور در ایران نیست، روز چهارشنبه در گفت وگو با یکی از رسانه‌ها از ادامه همکاری خود با فدراسیون فوتبال خبر داد و گفت منتظر خبر ایرانی ها هستم تا به کشور برگردم. گویا وینگادا از طریق برخی کانال های خبری خود که گفته می شود کارلوس کی‌روش یکی از آنهاست متوجه فعل و انفعالات روزهای اخیر شده به همین دلیل پس از اطمینان از ماجرای اخراج قریب الوقوع‌ خود برای مدیران فدراسیون فوتبال پیغام فرستاد که در  اندیشه ادامه همکاری با فوتبال ایران است تا اگر مدیران فوتبال ایران قصد کنار گذاشتن وی را داشتند او بتواند تمامی حق و حقوق خود را از این فدراسیون مطالبه کند تا هزینه اخراج و رقم یک میلیارد تومانی سه برابر شود

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.