اسماعیل زاده: ملاقات خصوصی اعضای باشگاه بایرن مونیخ با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در رم توجیه های زیادی پیدا می کند.

 امپراتوری نیم میلیارد یورویی «بایرن»

 باواریا ایالتی است که بیش از دو سوم ساکنانش مذهب کاتولیک دارند و البته تمایل واتیکان و باشگاه آلمانی برای خصوصی بودن این جلسه بدون حضور میهمانان دیگر و اینکه پاپ با این درخواست موافقت کرده، حاکی از ارزش و احترامی است که کلیسای کاتولیک برای تیمی همچون بایرن مونیخ که درعین حال رابطه بسیار خوبی با پاپ راتزینگر داشته و دارد، است. درعین حال هدیه یک میلیون یورویی باشگاه بایرن برای اهداف و پروژه های خیریه ای واتیکان در چارچوب پروژه گسترش جهانی این تیم و در راستای شعارهای دیرینه بایرن که خود را یک الگو در بین باشگاه‌های فوتبال جهان معرفی می کند، صورت گرفته است.

 شاید یک میلیون یورو برای تیمی که سالانه 528 میلیون یورو درآمد دارد، مبلغ ناچیزی است، ولی بایرن مونیخ در خیلی از اقدامات بشردوستانه وحمایتی فعالیت داشته است. بایرن مونیخ علاوه بر کلکسیون پرافتخار جامها وعناوین قهرمانی، تمامی سرمایه گذاری های رومنیگه و اولی هوینس تا امروز درست و موفقیت آمیز بوده است؛ اگرچه هوینس به خاطر فرار مالیاتی راهی زندان شد. با این حال باواریا ایالتی است که از سوئیس پهناورتر است و با 12 میلیون نفر جمعیت، ساکنان بیشتری نسبت به سوئد دارد. بایرن مونیخ از بهار گذشته دفتر جدیدی در نیویورک باز کرده که هدف آن توسعه بازار ایالت متحده است. توماس گوتشاک، مجری مراسم معارفه شرکت بایرن در آمریکا در ژوئیه گذشته گفته بود، تنها چیزی که خیلی سخت می توان به آمریکایی ها فروخت، فوتبال است. این شرکت در طبقه بیست ودوم آسمانخراشی در منهتن واقع شده و در همان ساختمان یک شرکت باواریایی دیگر که یک مؤسسه بانکی با عنوان بایرن لندسبنک است، قرار دارد. خط مشی باشگاه بایرن مونیخ در همه این سالها ارایه فوتبال نمایشی، کسب درآمد و اتخاذ سیاست های درست بوده است. یکی دیگر از اعضای شرکت آمریکایی بایرن مونیخ مدعی شده که در ایالات متحده 60 میلیون هوادار وجود دارد که 15 میلیون نفر آن طرفدار بایرن مونیخ هستند و هدف آنها رساندن این تعداد به 45 میلیون نفر است. بایرن در اولین اقدام برای رسیدن به این هدف دو بازی دوستانه در آمریکا برگزار کرد. دومین بازی دوستانه روز 6 آگوست در پورتلند برگزار شد، در آن بازی تمامی ستاره های آلمان در جام جهانی هم حضور داشتند. بازیکنان این تیم در مجموع 18هزار کیلومتر در مسیر رفت و برگشت در 34 ساعت پیمودند. حتی باستین شواین اشتایگر با زانوی باندپیچی شده در آن مسابقه به میدن رفت و هشت دقیقه در زمین حضور داشت؛ این تنها زمانی بوده که شواینی تا امروز دراین فصل برای بایرن بازی کرده است. ستاره ژرمن ها باید خودش را قربانی اهداف مارکتینگ باشگاه می کرد و حالا هدف بعدی بایرن شانگهای است.

 28 نوامبر کارل هوپفنر که جانشین هوینس شده، رشد 22 درصدی درآمدهای این تیم را اعلام خواهد کرد. بایرن در سال گذشته معادل 528 میلیون یورو معادل نیم میلیارد یورو درآمد زایی کرده است و بدهی های باشگاه حتی 15 سال زودتر پرداخت شده اند. خود شرکت آلیانتس که از فوریه گذشته به باشگاه ملحق شده با پرداخت 110 میلیون یورو حدود 8.33% سهام باشگاه را در اختیار دارد. آدیداس و آئودی روی هم رفته 25% سهام را دراختیار دارند و 75%  دیگر بین 230هزار شریک تقسیم شده است. با این قدرت بالای اقتصادی بایرن و مدیرانی که در رأس امور هستند، مونیخ تا چند سال دیگر قادر خواهد بود به تنهایی اتحادیه اروپا را هدایت کند. درامور ورزشی رومنیگه، بکن بائر و بریتنر دخالت می کنند و مدیران شرکتهای آدیداس و آئودی و فولکس واگن و دیگران موفقیت اقتصادی را تضمین  می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.